×

آغاز مرمت و احیاء کاخ سردار امجد شهرستان تالش

  • کد نوشته: 71100
  • ۱۴۰۰-۰۶-۳۱
  • 174 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از آغاز عملیات مرمت و احیاء کاخ سردار امجد شهرستان تالش به منظور تغییر کاربری آن به فضای موزه‌ای خبر داد. به گزارش گیل و دیلم ، مسعود حلاج‌پور، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان گفت: پس از انجام مطالعات تخصصی توسط مشاور ذی صلاح به منظور شناخت، آسیب‌شناسی و […]

    آغاز مرمت و احیاء کاخ سردار امجد شهرستان تالش
  • مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از آغاز عملیات مرمت و احیاء کاخ سردار امجد شهرستان تالش به منظور تغییر کاربری آن به فضای موزه‌ای خبر داد.

    به گزارش گیل و دیلم ، مسعود حلاج‌پور، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان گفت: پس از انجام مطالعات تخصصی توسط مشاور ذی صلاح به منظور شناخت، آسیب‌شناسی و ارائه طرح مرمت و احیاء کاخ تاریخی سردار امجد تالش، این بنای ارزشمند جهت آغاز فعالیت مرمت و احیاء با حضور فرمانده سپاه ناحیه تالش به پیمانکار منتخب تحویل داده شد.

    او افزود: این بنای تاریخی با مشارکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گیلان و با اختصاص اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد تومان توسط وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ۲ فاز مورد مرمت و احیاء قرار خواهد گرفت که با تحویل پروژه به پیمانکار فاز اول این عملیات آغاز شده است.

    مدیرکل میراث فرهنگی گیلان اظهار داشت: بنا بر تفاهم‌نامه‌های منعقد شده مقرر شده است این بنا پس از عملیات مرمت، با فراهم شدن امکانات لازم موزه‌ای با عنوان موزه تاریخ فرهنگ تالش و موزه تاریخ دفاع مقدس به عنوان یکی از جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی این شهرستان مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.

    حلاج‌پور ادامه داد: کاخ تاریخی سردار امجد در مرکز شهر تالش در ۲ طبقه و نیم با سطح تقریبی ۵۰۰ متر مربع و زیربنای هزار و ۲۶۰ متر مربع در زمینی به مساحت ۶ هزار متر مربع قرار دارد و با شماره ۱۵۲۲۱ در تاریخ ۱۳۸۴ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

    شهرستان تالش در غرب استان گیلان واقع شده است

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=71100

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *