×

آغاز پروژه پاکسازی سنبل آبی از رودخانه لنگرود +تصاویر

  • کد نوشته: 57809
  • ۱۳۹۹-۰۳-۱۸
  • 222 بازدید
  • ۰
  • با حضور دکتر علی امیدوار معاون سیاسی امنیتی فرمانداری لنگرود و جمعی از مسئولین شهرستان، عملیات پاکسازی گیاه مهاجم سنبل آبی از رودخانه لنگرود آغاز شد. به گزارش گیل و دیلم ، در این مراسم که بخشدار مرکزی خانم جهانیان ، دکترنجات رییس اداره محیط زیست شهرستان، مهندس لاهوتی شهردار چاف وچمخاله، معاون شهرداری لنگرود، […]

    آغاز پروژه پاکسازی سنبل آبی از رودخانه لنگرود +تصاویر
  • با حضور دکتر علی امیدوار معاون سیاسی امنیتی فرمانداری لنگرود و جمعی از مسئولین شهرستان، عملیات پاکسازی گیاه مهاجم سنبل آبی از رودخانه لنگرود آغاز شد.

    به گزارش گیل و دیلم ، در این مراسم که بخشدار مرکزی خانم جهانیان ، دکترنجات رییس اداره محیط زیست شهرستان، مهندس لاهوتی شهردار چاف وچمخاله، معاون شهرداری لنگرود، بابائیان فرمانده یگان منابع آبریان شیلات ،نمایندگاه هلال احمر و امور آب شهرستان حضور داشتند در مورد موارد همکاری ارگان های ذیربط جهت تسریع و تسهیل این امر بحث و گفت و گو انجام شد.

    در ادامه افراد حاضر ضمن بازدید از روند پاکسازی در رودخانه لنگرود در مورد راهکار های انجام این کار به صورت عملیاتی به مذاکره پرداختند.

    شایان ذکر است سنبل آبی یک گونه از تیره غلافیان است. گیاه آبزی بومی در حوضه آمازون و اغلب از گونه‌های مهاجم بسیار مشکل‌ساز در خارج از محدوده بومی، گسترش سریع آن و پوشش کامل سطح آب موجب بروز مشکلات عدیده زیست‌محیطی به‌ویژه کاهش تنوع زیستی شده و مرگ تدریجی تالاب‌ها را فراهم می کند.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=57809

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *