×

آیین نامه جدید، گزینه های تصدی شهرداری رشت را تغییر می دهد

  • کد نوشته: 40358
  • ۱۳۹۷-۱۰-۰۶
  • 108 بازدید
  • ۰
  • با آیین نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار که روز گذشته (سه شنبه) با امضاء معاون رئیس جمهوری به سراسر کشور ابلاغ شده، گزینه های تصدی شهرداری رشت یقینا تغییر خواهد کرد. به گزارش گیل و دیلم ،هیات وزیران در جلسه بیست و پنجم آذرماه گذشته به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد ماده […]

    آیین نامه جدید، گزینه های تصدی شهرداری رشت را تغییر می دهد
  • با آیین نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار که روز گذشته (سه شنبه) با امضاء معاون رئیس جمهوری به سراسر کشور ابلاغ شده، گزینه های تصدی شهرداری رشت یقینا تغییر خواهد کرد.

    به گزارش گیل و دیلم ،هیات وزیران در جلسه بیست و پنجم آذرماه گذشته به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد ماده قانون تشکیلات ، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب ۱۳۷۵ و اصلاحات بعدی آن، آیین نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار را تصویب کرد.
    در ماده یک این آیین نامه آمده است که شوراهای اسلامی شهرها موظفند ظرف مدت یک ماه پس از رسمیت یافتن، شهردار مورد نظر خود را بر اساس ضوابط و شرایط موضوع این آیین نامه ، انتخاب و صورتجلسه مصوبه شورا را به همراه مدارک و مستندات مورد نیاز، برای صدور حکم انتصاب به مرجع صدور حکم ارائه کنند.
    به گزارش گیل و دیلم، رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت روز چهارشنبه در جلسه شورای شهر در سخنانی بیان داشت: آیین نامه جدید احراز سمت شهردار، لازم الاجراست و این موضوع ابلاغ شده که بایستی در انتخاب شهردار و بررسی گزینه ها، مدنظر قرار گیرد.
    سیدامیرحسین علوی خاطر نشان کرد: حساسیت معاونت عمرانی وزارت کشور برای تصدی پست شهرداری رشت بالاست و بایستی حتما بر اساس موارد مندرج در آیین نامه جدید، شهردار رشت را انتخاب کنیم تا در تایید صلاحیت دچار مشکل نشود.
    وی اظهار داشت: بنابراین هر یک از اعضای شورای اسلامی بایستی گزینه های مدنظر برای تصدی در پست شهرداری رشت را تا شنبه آینده به رئیس دبیرخانه شورا معرفی کنند تا مدارک تحصیلی و رزومه کاری آنها بررسی و در جمع بندی، گزینه های نهایی برای ارائه برنامه به صحن دعوت شوند.
    وی درباره شش گزینه نهایی معرفی شده برای تصدی پست شهرداری رشت در روز گذشته خاطر نشان کرد: یک نفر از این شش نفر انصراف داده، چهار نفر نیز برای ارائه برنامه در صحن شورا حاضر نشده که به دلیل عدم حضور، جزو نامزدهای تصدی پست شهرداری رشت نخواهند بود.
    رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت در مورد یک نفر حاضر در صحن شورا برای ارائه برنامه نیز بیان داشت: مدارک تحصیلی را دریافت کرده ایم اما رزومه کاری وی، هنوز ارائه نشده است.
    رضا رسولی نائب رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز در این جلسه بیان داشت: برای انتخاب شهردار در این کلانشهر، تابع قانون هستیم.
    وی با اشاره به انصراف یکی از گزینه ها برای تصدی پست شهرداری رشت و این که چهار نفر دیگر حاضر به ارائه رزومه نشدند، اظهار داشت: در معرفی گزینه های جدید برای تصدی پست شهرداری رشت ضروریست تا طبق موارد مندرج در آیین نامه جدید احراز سمت شهردار، پیش رویم.
    فاطمه شیرزاد سخنگوی شورای اسلامی رشت نیز در شصت و نهمین جلسه شورای اسلامی این کلانشهر گفت: انتخاب شهردار رشت بایستی هر چه سریعتر انجام گیرد.
    وی با تاکید بر این مطلب که نباید فرصت ها را از دست دهیم و هر چه سریعتر گزینه های جدید را معرفی کنیم، افزود: بایستی با همدیگر و مردم رو راست باشیم و اختلاف ها را کنار بگذاریم.
    بهراد ذاکری یکی از اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت با اشاره به آیین نامه جدید احراز سمت شهردارو ابلاغ آن از سوی معاون رییس جمهوری بیان داشت: همه بایستی به قانون احترام بگذاریم.
    وی درباره ارائه برنامه های گزینه ها برای تصدی پست شهرداری رشت خاطر نشان کرد: برنامه های نامزدها بایستی ضمانت اجرایی داشته باشند و این مهم مورد توجه جدی قرار گیرد.
    اسامی شش گزینه شامل رضا ساغری، عظیم نور بخش، رضا جمشیدی چناری، محسن باقری چناری، حجت جذب و سید مسعود موسوی برای رقابت در تصدی پست شهرداری رشت معرفی شده بود.
    گزینه های نهایی قرار بود امروز (چهارشنبه) در جلسه فوق العاده شورا ارائه برنامه داشته باشند که محس باقری چناری استعفا داد، چهار نفر حضور نیافتند و تنها حجت جذب حضور داشت که با توجه به آیین نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار، بایستی رزومه خود را ارائه دهد.
    مسعود نصرتی قزوینی نژاد آخرین شهردار کلانشهر رشت که با انتخاب اعضای شورای دوره پنجم، با شعار رشت به سوی شکوفایی به عنوان شصت و پنجمین شهردار رشت سکان مدیریت شهری این کلانشهر را به دست گرفته بود، سی ام تیرماه سال جاری پس از ۱۰ ماه استعفایش را به رئیس شورا تقدیم کرد، اعضای شورای اسلامی رشت با انتخاب و معرفی علی بهارمست به عنوان سرپرست شهرداری این کلانشهر، برای انتخاب شهردار جدید رشت اقدام کردند.
    پس از معرفی گزینه ها برای تصدی پست شهرداری رشت و معرفی برنامه های نامزدها در صحن شورا، در نهایت حامد عبداللهی از اعضای شورای رشت، به عنوان شهردار منتخب این کلانشهر از سوی اعضای شورا انتخاب شد که وزارت کشور او را برای تصدی پست شهرداری تایید نکرد.
    رشت حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که در طول روز به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می رسد.
    شورای اسلامی کلانشهر ۱۱ عضو دارد.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=40358

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *