×

ابرها در مرکز و شرق گیلان بیشتر گریستند/غرب گیلان آماده باشد

  • کد نوشته: 71439
  • ۱۴۰۰-۰۷-۱۳
  • 49 بازدید
  • ۰
  • طی ۶ ساعت گذشته، بندرانزلی، رشت، بندر کیاشهر، لاهیجان و املش بیشترین میزان بارندگی را در خود ثبت کردند و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد شدت بارش‌ها طی روزهای آینده در غرب استان بیشتر خواهد شد. به گزارش گیل و دیلم ، هواشناسی گیلان اعلام کرده تا شنبه هفته آینده، شرایط برای بارش در استان وجود دارد […]

    ابرها در مرکز و شرق گیلان بیشتر گریستند/غرب گیلان آماده باشد
  • طی ۶ ساعت گذشته، بندرانزلی، رشت، بندر کیاشهر، لاهیجان و املش بیشترین میزان بارندگی را در خود ثبت کردند و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد شدت بارش‌ها طی روزهای آینده در غرب استان بیشتر خواهد شد.

    به گزارش گیل و دیلم ، هواشناسی گیلان اعلام کرده تا شنبه هفته آینده، شرایط برای بارش در استان وجود دارد اما تا پنجشنبه، در برخی مناطق استان بارندگی شدت خواهد یافت. 

    از عصر دیروز فعالیت سامانه بارشی در استان شدت گرفته و هم‌اکنون نیز این بارش‌ها ادامه دارند. 

    در حال حاضر وزش باد نیز در برخی مناطق بویژه سواحل شدید و کاهش دما هم همراه با این سامانه بارشی رخ داده است. هواشناسی پیش‌بینی کاهش دما به میزان چهار تا ۹ درجه سلسیوس را کرده بود. 

    طی ۶ ساعت گذشته، بندرانزلی، رشت، بندر کیاشهر، لاهیجان و املش بیشترین میزان بارندگی را در خود ثبت کردند. 

    علیرغم بارندگی‌های کنونی، بندرانزلی دمای ۱۹.۵ درجه رو در خودش ثبت کرده و همینطور اسبه‌وونی در تالش با ۷.۷ درجه سلسیوس سردترین نقطه گیلان بود. 

    آنطور که محمد دادرس، مدیرکل هواشناسی گیلان گفته، مجددا طی چهارشنبه و پنجشنبه سامانه بارشی در استان تقویت خواهد شد که در برخی مناطق همراه با بارندگی و وزش باد شدید یا خیلی شدید خواهد بود. 

    سامانه بارشی پیش رو در تمام استان فعال است اما احتمال دارد که در برخی مناطق مرکزی و غربی استان شدیدتر باشد. 

    آبگرفتگی، جاری شدن روان آب موقت در مسیل‌ها، بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه ها، احتمال رانش و لغزش و احتمال برخورد صاعقه از جمله مخاطرات این سامانه خواهد بود. 

    پیرو صدور هشدارسطح نارنجی هواشناسی در گیلان، امیر مرادی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان در گفت‌وگو با فارس گفته که با فرمانداران و بخشداران و دیگر اعضای ستاد مدیریت بحران، مکاتباتی را انجام داده و ضمن یادآوری کلیه نکات ایمنی، خواسته شد تا اقدامات لازم به‌منظور جلوگیری از هرگونه حادثه احتمالی را در دستور کار خود قرار دهند. 

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=71439

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *