×

ابلاغ اعتبار ۶ میلیاردی برای سیل اخیر صومعه‌سرا

  • کد نوشته: 38081
  • ۱۳۹۷-۰۸-۱۰
  • 76 بازدید
  • ۰
  • فرماندار صومعه‌سرا از ابلاغ ۶ میلیارد و ۱۰۰میلیون تومانی از محل اعتبارات حوادث غیرمترقبه به سازمان برنامه و بودجه استان در خصوص سیل اخیر صومعه‌سرا خبر داد. به گزارش گیل و دیلم ،مهندس علی فتح‌اللهی در نشست با خبرنگاران که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، ضمن اشاره به دیدار مسئولین شهرستان طی روزهای […]

    ابلاغ اعتبار ۶ میلیاردی برای سیل اخیر صومعه‌سرا
  • فرماندار صومعه‌سرا از ابلاغ ۶ میلیارد و ۱۰۰میلیون تومانی از محل اعتبارات حوادث غیرمترقبه به سازمان برنامه و بودجه استان در خصوص سیل اخیر صومعه‌سرا خبر داد.

    به گزارش گیل و دیلم ،مهندس علی فتح‌اللهی در نشست با خبرنگاران که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، ضمن اشاره به دیدار مسئولین شهرستان طی روزهای اخیر با ۶ وزیر در تهران،اظهار کرد: در این دیدارها سعی شد مشکلات شهرستان در حوزه‌های مختلف بیان شود. اینگونه دیدارها تاثیر مستقیمی بر توسعه شهرستان و سرعت‌بخشی در روند جذب اعتبارات دارد.

    وی به سیلاب اخیر در شهرستان صومعه‌سرا و خسارات ناشی از آن اشاره کرد و افزود: با توجه به بارش ۱۷۰میلی‌متری باران در ظرف مدت ۱۲-۱۳ساعت، رودخانه‌های شهرستان گنجایش این میزان آب را نداشته و موجب جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی معابر و…شد.

    فتح‌اللهی با بیان اینکه لایروبی رودخانه‌ها یکی از راهکارهای کاهش خسارت در زمان وقوع سیل است،خاطرنشان کرد: طی سال‌ گذشته ۱۵۰کیلومتر از رودخانه‌های شهرستان لایروبی شد این در حالیست که طول رودخانه‌های صومعه‌سرا ۴۰۰کیلومتر است.

    وی با یادآوری اینکه خسارت در این مناطق اندک بوده است، گفت: سرریز شدن آب رودخانه‌های بالادست در شهرستان‌های همجوار یکی دیگر از عوامل اثرگذار در افزایش حجم آب در کانال‌ها و رودخانه‌های شهرستان بوده است.

    فتح‌اللهی میزان خسارت ناشی از سیل در شهرستان صومعه‌سرا را ۷۵میلیارد تومان دانست و عنوان کرد:۶میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان از محل ستاد حوادث غیرمترقبه به سازمان برنامه و بودجه برای جبران خسارت ناشی از سیل به شهرستان ابلاغ شده است.

    وی در ادامه به آغاز هفته پدافند غیرعامل از روز گذشته اشاره و تصریح کرد: پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیرنظامی است و امروزه توجه به آن افزایش یافته است.

    فتح‌اللهی بر ضرورت فرهنگ‌سازی اصول پدافند غیرعامل تاکید کرد و گفت: موضوع پدافند غیرعامل مورد تاکید و توجه مقام معظم رهبری است.باید اهمیت و حساسیت به این موضوع را در مردم و مسئولین ایجاد کنیم.

    فرماندار صومعه‌سرا در پایان به برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته پدافندغیرعامل صومعه‌سرا اشاره و اظهار کرد: مانورهای پیشگیری و اطفای حریق در مدارس،دستگاه‌های اجرایی شهرستان،برگزاری کارگاه‌های آموزشی و…از جمله این برنامه‌ها است.

    منبع:ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=38081

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *