×

ابوذر ندیمی: مالک و مدیر در نظام دموکراسی و مردم سالاری دینی، مردم هستند

  • کد نوشته: 26469
  • ۱۳۹۶-۰۹-۲۸
  • 184 بازدید
  • ۰
  • مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: شفاف سازی و گردش اطلاعات لایحه پیشنهادی بودجه ۹۷ باعث تقویت اعتماد عمومی می شود. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم «ابوذر ندیمی» روز سه شنبه در رابطه با سخنان رییس جمهوری مبنی بر اینکه باید فضا را برای لایحه بودجه عمومی ۹۷ باز و شفاف […]

    ابوذر ندیمی: مالک و مدیر در نظام دموکراسی و مردم سالاری دینی، مردم هستند
  • مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: شفاف سازی و گردش اطلاعات لایحه پیشنهادی بودجه ۹۷ باعث تقویت اعتماد عمومی می شود.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم «ابوذر ندیمی» روز سه شنبه در رابطه با سخنان رییس جمهوری مبنی بر اینکه باید فضا را برای لایحه بودجه عمومی ۹۷ باز و شفاف کنیم، گفت: همه ارکان و اشخاص در حکومت، کارگزار مردم و نقش واسطه گری دارند و مالک و مدیر در نظام دموکراسی و مردم سالاری دینی، مردم هستند.
    وی افزود: اولین انتظار مردم این است که بدانند کارگزاران از جهت منابع و مصارف چه نوع عملکردی دارند یعنی درآمدها و هزینه ها چیست.

    مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه لایحه بودجه ۹۷ نسبت به بودجه های دیگر چند امتیاز دارد، گفت: در این لایحه عزم دولت این است که مردم در جریان روند کار قرار گیرند و از سوی دیگر در شرایط امروز به جهت فناوری این فرصت به وجود آمده که رسانه ها و افکار عمومی در جریان درآمدها و مخارج دولت قرار گیرند.

    وی ادامه داد: از همان روز اول سازمان برنامه بودجه و هیات وزیران با انتشار اطلاعات و آمار مربوط به لایحه بودجه ۹۷ تلاش کردند تا گردش اطلاعات تقویت شوند و مردم در چند و چون کار قرار گیرند.

    ندیمی تاکید کرد: هرچه گردش اطلاعات بیشتر باشد نظارت و پایش عمومی که شامل رسانه و افکار عمومی هستند نیز افزایش می یابد.

    وی تصریح کرد: به کمک این اطلاع رسانی، اعتماد عمومی تقویت می شود و همچنین جلوی رانت و هزینه های غیر ضروری نیز گرفته می شود و این پایش افکار عمومی و رسانه ها از جهات مختلف به نفع کشور است.

    به گزارش گیل و دیلم ، رییس جمهوری روز سه شنبه در اولین اجلاس ملی گزارش پیشرفت ها و راهکارهای رفع موانع تحقق حقوق شهروندی با بیان اینکه باید فضا را باز و شفاف کنیم، گفت: از مردم ایران بویژه جوانان می خواهم مساله بودجه ۹۷ را رها نکنید ، ادامه بدهید، ببینید در بودجه چه خبر است و این نور افکن ها باید روی ردیف ها برود، این راه خوبی است که آغاز شده است.

    رییس دولت دوازدهم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که بسیار خوشحالم که مردم در مورد لایحه بودجه اظهارنظر می کنند، افزود: من در همین تریبون به وزیر اقتصاد و خزانه کشور دستور می دهم از سال ۹۷ هر بودجه ای که به دستگاهی تخصیص می دهد یا پرداخت می کند باید بلافاصله در سایت اعلام کند که همه مردم بدانند.

    گفتنی است رییس جمهوری روز یکشنبه (۱۹ آذرماه) با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه ۱۳۹۷ را تقدیم کرد.سقف بودجه مورد نظر دولت برای سال آتی ۱۱ میلیون و ۹۴۹ هزار و ۳۵۴ میلیارد و ۶۷۴ میلیون ریال است/ایرنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=26469

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *