×

اتاق رصد شناوری مرزبانی گیلان افتتاح شد

  • کد نوشته: 9736
  • ۱۳۹۵-۱۱-۰۳
  • 144 بازدید
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم از رشت، فرمانده مرزبانی گیلان ظهر امروز در مراسم اتاق رصد شناوری این فرماندهی اظهار کرد: سیستم اتاق رصد شناوری مذکور دارای قفل ایمن است و سیستمی مطمئن محسوب می‌شود. فرماندهی مرزبانی گیلان عنوان کرد: قابلیت ردیابی، مشاهده نقطه استقرار و کمین، طول مسافت طی شده براساس مایل دریایی […]

    اتاق رصد شناوری مرزبانی گیلان افتتاح شد
  • به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم از رشت، فرمانده مرزبانی گیلان ظهر امروز در مراسم اتاق رصد شناوری این فرماندهی اظهار کرد: سیستم اتاق رصد شناوری مذکور دارای قفل ایمن است و سیستمی مطمئن محسوب می‌شود.

    فرماندهی مرزبانی گیلان عنوان کرد: قابلیت ردیابی، مشاهده نقطه استقرار و کمین، طول مسافت طی شده براساس مایل دریایی و سرعت براساس گره دریایی از ویژگی سیستم رصد شناوری است و طول شناور و نقاط ویژه پیموده شده به‌راحتی در سیستم مذکور نمایش داده می‌شود.

    وی با بیان اینکه سیستم رصد شناوری در مواقع ویژه، وقوع حوادث و تصادم دریایی به‌راحتی واحد امداد و نجات نیروهای دریابانی مرزبانی را به نقطه از پیش تعیین شده هدایت می‌کند، تصریح کرد: گیلان دارای ۲۷۲ کیلومتر نوار ساحلی است.

    این مسؤول، آب‌های تحت انحصاری حاکمیت مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر به دلیل تعیین نشدن رژیم حقوقی این دریا را ۱۰ مایل در حوزه سرزمینی و ساحلی خواند و بیان کرد: حوزه آب‌های تحت نظارت ۱۵ مایل است ضمن اینکه حوزه آب‌های ملی و اقتصادی ۴۰ مایل است.

    فرمانده مرزبانی گیلان به وجود شناورهای سنگین، نیمه سنگین و سبک در این فرمانده اشاره کرد و گفت: شناورهای مذکور در آب‌های تحت حاکمیت جمهوری اسلامی ایران اقدام به گشت‌زنی و جلوگیری از هر گونه تجاوز مرزی و دریایی می‌کنند.

    سپهری خاطرنشان کرد: سال ۸۸ مرزبانی از نیروی انتظامی انتزاع پیدا کرد و فرماندهی مرزبانی گیلان تا اوایل سال جاری در پایگاه دریابانی خود در بندر انزلی مستقر بود.

    وی به وجود ۳۸.۵ کیلومتر مرز خشکی با جمهوری آذربایجان در شهرستان آستارا اشاره کرد و یادآور شد: حراست از مرزهای خشکی و دریایی به عهده مرزبانی ناجا است.

    *افتتاح نمازخانه فرماندهی مرزبانی گیلان

    این مسؤول، در ادامه با اشاره به افتتاح نمازخانه فرماندهی مرزبانی گیلان، اظهار کرد: زمینی واقع در کیلومتر ۵ جاده رشت ـ قزوین در اختیار فرماندهی مرزبانی استان گذاشته شده اما برای آماده‌سازی آن نیازمند مساعدت‌های مسؤولان به‌ویژه استانداری گیلان هستیم.

    فرمانده مرزبانی گیلان به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی براینکه «به سراغ مرزها بروید قبل از آن‌که مرزها به سراغ شما بیایند» اشاره کرد و افزود: یکی از مکان‌های مهم در واحدهای نظامی استقرار نمازخانه است.

    سپهری با بیان اینکه ارتقای روحیه جهادی و عملیاتی در نیروها حائز اهمیت است، تصریح کرد: امر مذکور با احداث نمازخانه و برگزاری مراسم مختلف و همچنین آموزش تحقق پیدا می‌کنند.

    وی متذکر شد: در آینده تمام اعیاد مذهبی و عزاداری‌های فرماندهی مرزبانی گیلان در نمازخانه این ستاد برگزار می‌شود.

    *ممیزی نوار ساحلی گیلان مهم است

    معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان نیز در مراسم مذکور با قدردانی از تلاش مرزبانی در حراست از ۲۷۲ کیلومتر نوار ساحلی استان، گفت: ممیزی انجام شده در ساحل برای ما بسیار مهم است.

    حجت شعبانپور، راه‌اندازی اتاق رصد شناوری فرماندهی مرزبانی در گیلان را بسیار تاثیرگذار خواند و بیان کرد: در تمام بحران‌ها سپاه، بسیج و نیروهای انتظامی به کمک مردم و مسؤولان می‌شتابند و این امر برای ما بسیار ارزشمند است.

    وی، گیلان را استانی مرزی توصیف کرد و یادآور شد: وجود مرزبانی برای ما بسیار حائز اهمیت است.

    به گزارش فارس، اتاق رصد شناوری و نمازخانه فرماندهی مرزبانی گیلان با حضور حجت شعبانپور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، کیاست سپهری فرمانده مرزبانی گیلان و جمعی از مسؤولان استانی در ستاد این فرماندهی در رشت افتتاح شد.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=9736

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *