×

اجرای کامل سند تحول بنیادین نیازمند همکاری همه جانبه دستگاه‌ها است

  • کد نوشته: 16453
  • ۱۳۹۶-۰۳-۱۱
  • 56 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: اجرای کامل سند تحول بنیادین نیازمند همکاری همه جانبه دستگاه‌های مختلف، افزایش و تأمین اعتبارات لازم، نظام جامع اطلاعاتی بازار کار و بستر سازی فرهنگی و اجتماعی می‌باشد. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» مهدی حاجتی، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان اظهار کرد: در نیمه نخست سال […]

    اجرای کامل سند تحول بنیادین نیازمند همکاری همه جانبه دستگاه‌ها است
  • مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: اجرای کامل سند تحول بنیادین نیازمند همکاری همه جانبه دستگاه‌های مختلف، افزایش و تأمین اعتبارات لازم، نظام جامع اطلاعاتی بازار کار و بستر سازی فرهنگی و اجتماعی می‌باشد.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» مهدی حاجتی، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان اظهار کرد: در نیمه نخست سال تحصیلی جاری، حدود ۳۰ درصد جلسات شورای معاونان با ۶ دستور کار به موضوع سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اختصاص یافته است.

    وی افزود: با توجه به آرمان‌های فرهنگی انقلاب اسلامی و دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب، نقشه سند تحول بنیادین با هدف بستر سازی برای دستیابی به مراتب حیات طیبه در تمام ابعاد زندگی، توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۹۰ تصویب و اجرای آن آغاز شده است.

    حاجتی گفت: این سند دارای زیرنظام های برنامه درسی، فضا و تجهیزات، راهبری، تأمین و تخصیص منابع انسانی و زیر نظام پژوهش و ارزیابی است.

    مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به اجرای بخش‌های مهمی از نقشه سند تحول بنیادین گفت: اجرای نظام ۳-۳-۶، هوشمندسازی مدارس، تهیه و تدوین کتاب مهارت‌های زندگی، مشاوره و هدایت تحصیلی، ایجاد دانشگاه فرهنگیان و تقویت پژوهش سراهای دانش آموزی از مهم‌ترین بخش‌های اجرا شده این نقشه راه مهم آموزش و پرورش است.

    وی ادامه داد: در شش ماهه اول سال تحصیلی جاری تاکنون ۶ دستور کار مستقل با موضوع سند تحول بنیادین ارائه شده و معاونان برحسب بندهای موجود در سند تحول، به ارائه راهکارهایی که قابلیت اجرایی شدن را دارد، موظف شده‌اند.

    حاجتی یادآور شد: بر این اساس مقرر شده تا همه فعالیت‌ها و برنامه‌های در دست اجرای آموزش و پرورش استان گیلان در ذیل اهداف سند تحول بنیادین تعریف و اجرایی شود که این روند از سال ۹۵ به طور همه جانبه آغاز شده است.

    حاجتی خاطرنشان کرد: اجرای کامل سند تحول بنیادین نیارمند همکاری همه جانبه دستگاه‌های مختلف، کاهش تمرکز در اجرا، افزایش و تأمین اعتبارات لازم، نظام جامع اطلاعاتی بازار کار و بستر سازی فرهنگی و اجتماعی می‌باشد.

    منبع:ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=16453

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *