×

احتمال آتش‌سوزی در جنگل‌های گیلان

  • کد نوشته: 17257
  • ۱۳۹۶-۰۴-۰۴
  • 133 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان نسبت به خطر بروز آتش سوزی در جنگل‌های گیلان هشدار داد و گفت: شاهد بروز مشکلاتی از جمله انباشت زباله و آتش سوزی در مناطق جنگلی هستیم. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»،قربانعلی محمدپور گفت: با توجه به گرمای هوا،وزش باد گرم و همچنین خشک بودن سطح زمین در […]

    احتمال آتش‌سوزی در جنگل‌های گیلان
  • مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان نسبت به خطر بروز آتش سوزی در جنگل‌های گیلان هشدار داد و گفت: شاهد بروز مشکلاتی از جمله انباشت زباله و آتش سوزی در مناطق جنگلی هستیم.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»،قربانعلی محمدپور گفت: با توجه به گرمای هوا،وزش باد گرم و همچنین خشک بودن سطح زمین در مناطق جنگلی از کلیه طبیعت‌گردان و مسافرینی که خصوصا در روزهای آینده به استان گیلان سفر می کنند تقاضا داریم حتما نسبت به رعایت مسایل ایمنی در افروختن آتش در مناطق جنگلی و مراتع توجه جدی داشته باشند تا شاهد بروز سوانح آتش سوزی در این مناطق و از بین رفتن جنگل و گونه های جانوری و گیاهی نباشیم.

    وی افزود: همه ساله با شروع فصل گرما و حضور مسافرین در مناطق مختلف استان گیلان شاهد بروز مشکلاتی از جمله انباشت زباله و آتش سوزی در مناطق جنگلی هستیم که این بی‌توجهی خسارات بسیار سنگین و جبران‌ناپذیر را به بار می‌آورد.

    محمدپور خاطر نشان کرد: درخواست می‌شود،تا گردشگران و طبیعت‌گردان تا حد امکان از افروختن آتش در مناطقی که پوشیده از درختان یا شاخه و برگ‌های خشک هستند،خودداری کنند و در صورت نیاز به اینکار حتما از خاموش شدن آتش قبل از ترک منطقه مطمئن شوند.

    مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان تصریح ‌کرد: مامورین حفاظتی دستگاه های مسوول،شوراهای شهرها و روستاها، دهیاری‌ها و شهروندان حساسیت لازم را در قبال این مسئله داشته باشند و با مشاهده خطر،بلافاصله برای اطلاع‌رسانی و خاموش کردن آتش اقدام کنند.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=17257

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *