×

اختصاصی گیل و دیلم؛جوابیه دکتر ابراهیم آذرپور دبیر جشنواره بزرگداشت روز جهانی بامبو در جواب نوشته های تخریبی یکی از کانال های محلی شهرستان لاهیجان

  • کد نوشته: 24009
  • ۱۳۹۶-۰۷-۳۰
  • 268 بازدید
  • ۰
  • دکتر ابراهیم آذرپور دبیر جشنواره بزرگداشت روز جهانی بامبو پس از دیدن مطلب تخریبی یکی از کانال های محلی شهرستان لاهیجان و پس از عدم پاسخگویی مسئولان کانال فوق جوابیه ای را در اختیار تحریریه «پایگاه خبری گیل و دیلم» قرار داد. متن جوابیه به شرح زیر است: بسمه تعالی در جواب نوشته های ندانسته […]

    اختصاصی گیل و دیلم؛جوابیه دکتر ابراهیم آذرپور دبیر جشنواره بزرگداشت روز جهانی بامبو در جواب نوشته های تخریبی یکی از کانال های محلی شهرستان لاهیجان
  • دکتر ابراهیم آذرپور دبیر جشنواره بزرگداشت روز جهانی بامبو پس از دیدن مطلب تخریبی یکی از کانال های محلی شهرستان لاهیجان و پس از عدم پاسخگویی مسئولان کانال فوق جوابیه ای را در اختیار تحریریه «پایگاه خبری گیل و دیلم» قرار داد.

    متن جوابیه به شرح زیر است:

    بسمه تعالی

    در جواب نوشته های ندانسته و یا دانسته برای عوام فریبی مردم شهر و دیارمان (دوستانی در فضای مجازی شیر هستند ولی در فضای حقیقی نقش … را بازی می کنند و حتی جواب تلفن را نمی دهند ولی بدون تأمل و تفکر قلم در دست برای تخریب همدلی و همزبانی مردمان فرهیخته دیارمان آماده و حاضر به یراق اند.)

    ?نکته اول: در جشنواره اسم روستای لیالستان و صداپشته بارها به عنوان مناطق پر رونق در عرصه بامبو مطرح شد (حتی تصاویر بسیاری از آن مناطق به عنوان عکس های منتخب نشان داده شد). دوست بزرگوار « هرگز وجود حاضر غایب شنیده‌ای؟ من در میان جمع و دلم جای دیگر است» فکر می کنم روح و ذهنتان در جشنواره نبود و تنها حضور جسمی و فیزیکی داشتید.

    ?نکته دوم: استاد نصیری که از افتخارات عرصه بامبو هستند در نوشته های خود آورده اند که در سال ۱۳۴۳ بامبو را از باغ کشاورزی لاهیجان و باغ جناب صفاری به لیالستان انتقال داده اند.

    ?نکته سوم: استاد جهانگیری در سال ۱۳۳۷ از لاهیجان برای ترویج این رشته در لیالستان مامور شدند و استاد نصیری نیز از شاگردان ایشان بودند.

    ?نکته چهارم: در یک جشنواره از منتخبین تقدیر می شود نه از تمام فعالین یک عرصه. در لیست نامبرده توسط ادمین محترم، استاد نوروزی به علت بیماری در جلسه حضور نداشتند ولی مستند ایشان به طور کامل پخش شد و تندیس و لوح تقدیر ایشان نیز حضورا در خانه صنایع دستی لیالستان به خود ایشان تقدیم شد. استاد مجید فلاح نیز برای بامبوبافی زنده دعوت بودند که بدلیل بیماری همسرشان در تهران حضور داشتند (استاد مجید فلاح در مراسم جشنواره بامبو سال پیش جزو بامبوبافان زنده و از تقدیر شدگان بودند). جناب آقای یوسف شباهنگ و هدایت فلاح از لیاستان به عنوان تولید کننده برتر بامبو نیز دعوت بودند که بدلیل تغییر زمان جشنواره و مشکلات شخصی در این جشنواره حضور نداشتند.

    ?نکته پنجم: در نوشته جنابعالی آورده شده که پژوهشگر بامبو فرق بین داس و رنده را نمی داند ولی هدیه می گیرد. دوست بزرگوار لازم به ذکر است اینجانب به عنوان برگزیده جشنواره بامبو و خلاقیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان (۱۳۹۴)، برگزیده نخستین نشت علمی صنایع حصیری گیلان (با محوریت بامبو بافی و حصیربافی) (۱۳۹۶) و عضویت در فهرست جهانی پژوهشگران گیاه بامبو تحت نظارت سازمان جهانی بامبو و سازمان ملل متحد (۲۰۱۶- تاکنون) که حاضرم اگر شواهدی دارید که اینجانب هدیه ای دریافت کرده ام، آن هدیه نگرفته را تقدیمتان کنم تا دیگر عوام فریبی نکنید.

    ?نکته ششم: بجای عوام فریبی و گفته های بی پایه و اساس با مغر متفکر و زبان همیشه در حال بیان انتقادات غیرمنصفانه خود مستنداتی را که قرار است سال دیگر جشنواره در رودبنه برگزار شود برای همه مخاطبان عزیز و فهیم رونمایی کنید.

    ?نکته هفتم: برای دومین بار هست که نوشتید و پخش کردید که چرا از آقای خیرالله نیکفر تقدیر نشد. جشنواره تخصصی جای تقدیر از خیرین نیست. مگر هدف کار خیر پیمان با خدا نیست؟ که برای دومین بار تاکید می کنید؟؟؟ اگر علاقه شخصی به تقدیر از شخص خاصی دارید آن حرف دیگریست.

    ?نکته هشتم: صحبت از گوشزد کردن کم کاری به مقامات شهرستان و استان کردید تا در آخر بگویید که دلسوز هستید و دیگران دنبال هدیه گرفتن. در تاریخ ۵ بهمن ۱۳۹۵ در نشست با دکتر نیکفر (نماینده شهرستان لاهیجان-سیاهکل)، مهندس احمدی پور (معاون سیاسی امنیتی استانداری گیلان)، مهندس علیزاده (مدیرکل منابع طبیعی و مدیرکل میراث فرهنگی استان گیلان)، مهندس احمدی (فرماندار شهرستان لاهیجان) تمام دغدغه های عرصه بامبو مستند توضیح داده شده و حتی پیشنهاد شد زمین های منابع ملی لیالستان برای احیای بامبو تغییر کاربری داده شوند که متاسفانه علی رغم قول شفاهی مساعد خبری نشد. ببخشید از اینکه ما مثل شما قلم در دست نیستیم و هر کاری که برای شهر و دیارمان انجام میدهیم را رسانه ای نمی کنیم. لازم به ذکر است بعد از دفاعیه اینجانب از بامبو (دو بار در تهران و چندین بار در رشت) و بعد از دو سال پیگیری مجوز رسمی مرکز هدایت و حمایت از تحقیقات بامبو از تهران صادر گردید.

    ?نکته نهم: در هفته پیش نیز در پیج اینستاگرام لاهیجان سیتی مطلبی نوشتید که بعد از جواب های من و اهالی دیگری از شهر و دیارمان کاملا سکوت کردید و من شخصا گفتم اگر از لحاظ مالی و مکانی لیالستان حاضر به گرفتن جشنواره بامبو هست امسال مجوزی شخصا برای آنجا دریافت می کنم تا جشنواره ای با شکوه ترگرفته شود. (لازم به ذکر است جشنواره بامبو لاهیجان بدون هیج بار مالی برای ادارات دولتی لاهیجان گرفته شد و خیرینی که نامشان گفته نمی شود تا هدیه بگیرند).

    ?نکته دهم: نه جشنواره گرفتن باعث احیای بامبو می شود نه نوشته های عوام فریبانه. تشکر می کنم از مسئولین رودبنه و بازکیاگوراب که بعد از جشنواره بامبو برای اقدامات عملی برای احیای بامبو پیش قدم شدند. در بازکیاگوراب اقدامات شروع گردید و در رودبنه نیز در این هفته جلسه ای برگزار می شود.

    ?نکته یازدهم: به جای وقتی که برای نگارش این نوشته های عوام فریبانه صرف کرده اید و هجمه ای که برای جریان سازی علیه حرکت های مردمی و میهن پرستانه صورت داده اید بهتر نبود سری هم به خانه صنایع دستی لیالستان می زدید و مشکلات آن عزیزان را که کم نیست به گوش مسئولین رسانده و روشنگری می کردید؟ کاری که یکی از اهدف اصلی من و تیم برگزاری جشنواره در این سال ها بود.

    ?نکته دوازدهم: با توجه به اینکه در نوشته کانال خبری لیالستان در تلگرام (lialestan_news) و اینستاگرام (liyalestan_ct) نامی از نویسنده برده نشده و تنها در تلگرام به هویت نامعلومی (ع.ر. لیالستانی) اشاره شده و مطلب نوشته شده توسط آی دی ادمین لیالستان پخش گردید در این جوابیه نام مستعار ادمین کانال لیالستان مورد خطاب قرار گرفت.

    ?نکته سیزدهم: دوست عزیز و هموطن گرامی شما را به تأمل، تفکر، اندیشه، خیرخواهی، خردورزی، دوستی، مردم داری، دلسوزی حقیقی برای شهر و دیار، و در کل به مسیر راست که همان توسعه همه جانبه شهر و دیارمان با همدلی و همزبانی و همگامی مردم فهیم و دلسوزمان است دعوت می کنم. و این که تحت تاثیر قدرت مالی یا سیاسی شخص یا اشخاصی که قصد تبلیغ آنها را دارید قرار نگیرید. وظیفه همه ما کوشش در راه سربلندی دیارمان است من به عنوان فرزند کوچک دیارم دستان زحمتکشان بامبوی استان و کشورم را میبوسم و خود را خادمی برای این عزیزان می دانم و در طول عمرم از هیچ کوششی برای اعتلای آن فروگذار نخواهم کرد.

    در انتها لازم است به خدمت همه عزیزان عرض کنم که هدف از این جوابیه تنها روشنگری برای مردم فهیم شهر و دیارم بود.

    من الله التوفیق
    دکتر ابراهیم آذرپور
    ۱۳۹۶/۰۷/۳۰

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=24009

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *