به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ، متن دریافتی بدین شرح است :
جاده لاهیجان به لنگرود بخشی از بزرگراه اصلی ساری به رشت میباشد که در استاندارد جاده ای ایران به (Major Highway) با شماره ۲۲ مشخص میباشد
طبق شاخص های تعریف شده در این استاندارد این بزرگراه باید تمامی شرایط زیر را داشته باشد :
۱- دست کم سه خط عبور در هر سمت داشته باشند .
۲- علایم توقف، تقاطع یا چراغ قرمز در طول راه وجود نداشته باشد
۳- دو سمت عبوری آن از هم جدا شده باشد
۴- سرعت مجاز در اینگونه بزرگراه ها از ۸۰ تا ۱۱۰ کیلومتر تعیین میشود.
۵- هرگونه برگشت یا دسترسی محلی در سمت چپ جاده در اینگونه بزرگراه ها فقط با استفاده از U-Turns ها و رمپ ها مقدور خواهد بود .
ایجاد دسترسی محلی در سمت راست و چپ جاده تابع آئین نامه های اختصاصی مورد عمل میباشد و وزارت راه موظف است کلیه بزرگراههای کشور را از نظر ایمنی مجهز به زیر ساخت های مورد نظر بنماید و حذف تقاطع و بریدگی های خطر آفرین در اینگونه جاده ها ؛ بمنظور استاندارد سازی و جلوگیری از تصادفات جاده ای و حفظ جان هموطنان انجام میگیرد .
بسیار تاسف انگیز خواهد بود که تصور کنیم یک نماینده مجلس که کارش قانون گذاری است ؛ بجای حمایت و احترام از قوانین جاری کشور ؛ بر موج احساسات مردمی سوار گردد و مانع اجرای وظایفی گردند که در جهت حفظ حقوق مدنی و سلامت و امنیت رانندگان و مردم منطقه انجام میگردد.
فشار به ارگانها وسازمان های ذیربط دولتی و استفاده ابزاری از احساسات محلی برای وادار نمودن آنان به عقب نشینی کار شایسته ای نخواهد بود و مسئولیت شرعی و قانونی هر گونه خسارات جانی و مالی به رانندگان و مردم منطقه در آینده ؛ بعهده عامران و مسئولانی خواهد بود که تحت اینگونه فشار ها مجبور به اجرای مجدد اینگونه بریدگی های خطر آفرین میشوند
فریدون خوشبو – ۹۷/۳/۲۲
دیدگاهتان را بنویسید