×

اختصاصی گیل و دیلم | جوابیه ابوذر ندیمی کاندیدای مجلس به سوالات پایگاه خبری گیل و دیلم ؛

  • کد نوشته: 53233
  • ۱۳۹۸-۱۰-۱۲
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ، پس از سوالات تحریریه پایگاه خبری گیل و دیلم از کاندیدای مجلس حوزه انتخابیه لاهیجان و سیاهکل ، ابوذر ندیمی به سوالات این پایگاه خبری پاسخ داد. متن سوالات و پاسخ آن به شرح ذیل است : ۱- مهمترین دلایلی که موجب شد حضرتعالی مجددا وارد کارزار […]

    اختصاصی گیل و دیلم | جوابیه ابوذر ندیمی  کاندیدای مجلس به سوالات پایگاه خبری گیل و دیلم ؛
  • به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ، پس از سوالات تحریریه پایگاه خبری گیل و دیلم از کاندیدای مجلس حوزه انتخابیه لاهیجان و سیاهکل ، ابوذر ندیمی به سوالات این پایگاه خبری پاسخ داد.
    متن سوالات و پاسخ آن به شرح ذیل است :

    ۱- مهمترین دلایلی که موجب شد حضرتعالی مجددا وارد کارزار انتخاباتی شوید چیست؟ (با توجه به اینکه شما سابقه سه دور نمایندگی مجلس را هم در کارنامه سیاسی خود دارید )

    پاسخ : حضرت امام (ره) سه موضع در خصوص پیروزی انقلاب اسلامی مطرح کرده بودند تحت عنوان ایمان ، وحدت ، رهبری . خب یعنی در حقیقت ما در بخش وحدت با مردم روبرو بودیم و در بخش ایمان با عقیده و مکتب و در بخش رهبری هم طبیعتا با توجه به جایگاه قانون اساسی و پایگاه قانونی و شرعی رهبری . بنابراین این سه عامل در حضور بنده نیز موثر بوده . از جهت اعتقاد هم نمیتوانم با وجود معضلات و مشکلات در جهت تلاش برای رفع این ها بی تفاوت باشم و خود مردم نیز ارتباط ها و پیگیری هایی داشتند . رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند افرادی که این توانایی ها را در خود می بینند ثبت نام کنند و بی مهابا ثبت نام نکنند .

    ۲- بسیاری از منتقدین شما با بیان اینکه باید کارنامه ی عملکرد سه دوره نمایندگی حضرتعالی را در مقام مقایسه قرار بدهند عملکرد شما را در زمان نمایندگی مجلس به چالش می کشند . نظر شما در این خصوص چیست؟

    پاسخ بسیار کار خوبی است . اصلا همه ی حرف ما همین است که ما را اینگونه قیاس کنند . مثلا در مجلس ششم با ششمی ها در مجلس هفتم با هفتمی ها و نهم با نهمی ها و آن را هم با ۴ سال مقایسه کنند . با افرادی که در آن دوره بودند و افرادی که دوره قبل و بعد از من بودند . با افرادی که الان می خواهند بیایند . با اختیارات و منابع و امکانات روز جامعه . بنابر این اتفاقا من نیز برای آنکه در این امر تسهیل کرده باشم هر دوره تمامی کتاب هایم را چاپ می کردم که شامل نطق ها ، مکاتبات ، موافقت ها و مخالفت ها بوده و معنی اش نیز همین بود که مردم مقایسه کنند لاهیجان و سیاهکل را با آستانه و لنگرود و با دیگر شهرستان های گیلان و دیگر نمایندگان این استان ، دیگر نمایندگان ادوار و هم دیگر مدعیان .
    هر چقدر هم که مقایسه کنند بنده معتقدم خداوند نظر لطف و محبت بسیاری بر این حقیر داشته که در این مقایسات و در هر کارنامه ای توفیق سربلندی عطا نموده .

    ۳- به زبان ساده برای مردم توضیح دهید که سهم شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در بودجه سنواتی یا سایر مواردی که مربوط به توسعه شهرستان های سیاهکل و لاهیجان بوده چه میزان بوده و آیا در طول این دوره ۴ ساله شاهد روند صعودی بوده ایم یا نزولی؟

    اگر منظور شما در چهار سال اخیر است خب من به لحاظ اینکه توفیق داشتم در سازمان برنامه و بودجه کشور به عنوان مشاور عالی در امور پارلمانی و استان و عمرانی کار می کردم باید عرض کنم که خب همانطور که شما هم می دانید پروژه های نیمه تمام ما غیر از یکی که آن هم خود پیمانکار پول آورده ، یعنی آقای پرستار که می گوید ۶ میلیارد سرماه را خودش آورده و ۳ میلیاردی هم که الان نیاز دارد برای ایشان تامین نمی کنند معتقدم راکد ترین شهرستان استان گیلان بوده است چرا که هم در سیاهکل و هم در لاهیجان پروژه های نیمه تمام همچنان باقی است و هیچ پروژه قابل اعتنایی هم آغاز نشده و حتی هیچ زیر ساختی هم نبوده . راحت تر بگویم بهر حال این توفیق برای نماینده محترم نبوده که در کمیسیون تلفیق بودجه حضور داشته باشد که بتوانند حداقل یک پیشنهاد در بودجه داشته باشند و کارکرد هایی هم که شده از سهم بودجه های استان و شهرستانی بوده . اگر بگوییم من با این دولت خوب نبودم که این حرف اصلا منطقی نیست برای اینکه ایشان باید با دولت ها خوب باشند چرا که دولت ها منتخب مردم اند ولی اگر این را هم بپیذیریم باید گفته شود افرادی بسیاری در جبهه و جریان های مخالف دولت حضور داشته اما بسیار موفق تر عمل کردند .

    ۴- در طول این دوران ۴ ساله که نماینده مجلس نبوده اید و به عنوان مشاور معاون رییس جمهور در سازمان برنامه و بودجه مشغول به فعالیت بودید ، آیا مدیران دستگاه های اجرایی یا مقامات شهرستانی تاکنون کمکی از شما در جهت رفع مشکلات این حوزه خواسته اند !؟

    بله . بسیاری از مسئولان از شرکت آب و روستایی و گاز و بسیاری دیگر که من نمیخواهم ذکر کنم این ها می آمدند و از طریق ما مسائلشان را پیگیری می کردند . چه در تبدیل ، چه افزایش و چه در حفظ مسائل و الحمدلله عمدتا هم موفق بودند . از سازمان چای تا …. حتی مسائل و مشکلات دیگری هم داشتند درخواست می دادند و ما پیگیری می کردیم . توضیح اینکه چند نوع کمک را تعریف داشتیم . یک نوع کلی بود که در کنار بودجه مجلس به عنوان نماینده سازمان برنامه و بودجه این توفیق را داشتم که در هم در مسائل برنامه و هم در بودجه فعالیت داشته باشم و کمک دوم این بود که مسائل را با کمک دیگر نمایندگان انجام می دادیم . مثلا در خصوص جدا کردن خرید تضمینی چای در سال پیشین از طریق نمایندگان دیگر استان ها و بدون رای گیری ، ردیف چای حفظ شد در حالیکه قبلا از طریق دولت ادغام گردیده بود .

    ۵- در طول این دورانی که نماینده ی فعلی مردم در مجلس شورای اسلامی مشغول به فعالیت می باشد ، آیا تاکنون موضوع درخواستی مبنی بر تعامل ، همکاری و تلاش برای اخذ امتیازات استانی و ملی از جانب ایشان به شما مطرح شد ؟ یا حضرتعالی در این زمینه پیش قدم بودید ؟

    پاسخ : ببینید بنده معتقدم همان کاری که در شهرستان اتفاق افتاد و اکثر مدیران دستگاه های اجرایی ما یا فراری داده شدند یا حذف شدند یا به نوعی پرونده سازی ها ضمنی و شفاهی و کتبی صورت گرفت و بسیاری از آنها را هم من نجات دادم به هر صورت بسیاری با اصرار از من درخواست می کردند کمک کنم تا از این شهرستان بروند . در خصوص خود بنده هم چنین رفتاری صورت گرفت .علی رغم اینکه یکی از روحانیون در تهران از بنده درخواست کردند که به ایشان ( نماینده فعلی ) کمک کنم و ما هم در جلسه حضور پیدا کردیم و ما اعلام کردیم شما هر چه بخواهید و هر جا بخواهید ما برای کمک به مردم آماده ایم اما مکررا از طریق ایشان برای هیئت رییسه مجلس مزاحمت هایی بوجود آمد که اصلا چرا آقای ندیمی به مجلس می آید . اگر مجلس می آید چرا وارد صحن علنی می شود . اگر به صحن می آید چرا بدون رییس سازمان می آید . بهر حال نوع برخورد اصلا زیبنده نبود . حتی روزی در جایی اطرافیان ایشان که الان در جبهه ی دیگری هستند ( که این خود نیز یک علامت تعجب دیگری دارد !! ) نوشته بودند که : نماینده فعلی ، آقای ندیمی را از مجلس بیرون کرد ! . بعد ما خودمان در مجلس این مطالب را می خواندیم و کلی هم می خندیدیم که این ها برای ترور شخصیت افراد چه کار ها که نمی کنند . ! متاسفانه نشد و نخواستند از همه ی فرصت هایی که این حقیر داشتم و همه ی آن ها را هم بواسطه ی لطف این مردم بدست آوردم استفاده ای نشد و حتی سوء استفاده هم شد . چرا که به دروغ عنوان کردند که ما مانع اجرای پروژه ها در این دو شهرستان هستیم . بنده از این فرصت استفاده کرده و در همینجا هم اعلام می کنم اگر یک مورد اعلام بشود که من کمترین اثر منفی در اجرای پروژه ها داشتم ، در لحظه ی حضور در انتخابات استعفا می دهم و اگر اعلان نکردند باید خودشان استعفا بدهند . بهر صورت دروغ نشانه ی فسق است و فسق نیز از علامات عدالت نیست و انسانی که فاقد شناسه ی اخلاق و قانون باشد صلاحیت حضور در انتخابات را ندارد .

    ۶- مطابق با قانون اساسی و پروتکل های موجود پرداختن به موضوعاتی همچون بهداشن درمان و آموزش پزشکی و همچنین توسعه آموزش عالی و دها موارد دیگر از این نوع ، از وظایف دولت و حاکمیت است . تعطیلی بیمارستان های ۲۲ آبان و سیدالشهداء شهرستان لاهیجان و از طرفی عدم آماده سازی درمان بسترگاه بخش دیلمان و عدم تجهیز و توسعه بیمارستان غدیر شهرستان سیاهکل انتقادات شدیدی در بین مردم این دو شهرستان و افکار عمومی به وجود آورده . همچنین تحمیلعقب ماندگی به آموزش عالی باعث خسارت هایی هم به این دو شهرستان شده که شهری دانشگاهی و علمی شناخته می شود . لطفا صراحتا و شفاف نظرتان را در این خصوص اعلام کنید و آیا در صورت حضور مجدد بعنوان نماینده مجلس این قول را به مردم می دهید که مردم شاهد بازگشایی مجدد این دو بیمارستان باشند ؟

    اولا طبیعی است که ما از اعضاء هر کمیسیونی این توقع را داریم که در راستای فرصت های کمیسیونی و لابی و … بخصوص در کمیسیون بهداشتی که تقریبا سه سال ، ریاست آن را یک نماینده گیلانی بر عهده داشت ، اسنفاده کنیم و امکانات بیاوریم . متاسفانه آوردی که از طریق کمیسیون بوده باشد ما تقریبا نداریم . چرا که ایشان (نماینده فعلی ) به رییس گیلانی کمیسیون رای نمی دادند و فعال هم نبودند .

    در خصوص بیمارستان دکتر پیروز ، ما زمانی که شروع کردیم برای پیگیری و اجرای طرح قصدمان اضافه کردن بود اما در نهایت در دوره فعلی به یک ادغام خواسته ! منتهی شد . چون می شد جلوی این ادغام را گرفت و باید هم می شد . در مورد بیمارستام غدیر نیز همین تسهیلاتی مانند سی تی اسکن و ام آر آی و این ها را می توانستند به آنجا مننقل کنند و برای سیاهکل نیز امتیازش را بگیرند .
    خب ایشان گزارش بدهند که در زمان خودشام از نظر دریافت تجهیزات ، امکانات و کار در دیلمان ، غدیر ، ۲۲ آبان و سیدالشهداء علیه السلام و پیروز چه اتفاقاتی صورت گرفت . متاسفم که باید عرض کنم ایشان
    غالب وقت خود را برای تلاش در عزل و نصب ها و حتی تغییر در روابط عمومی بیمارستان و رییس داخلی آن گذراندند . این در حالیست که این مسائل در این سطح هرگز در شان جایگاه نمایندگی مجلس نبوده است .
    مثلا در سفر رییس جمهور به گیلان و سخنرانی ایشان در لاهیجان به جای اینکه امتیاز بگیرند امتیاز هم دادند و از آنجایی گه رییس جمهور می خواستند در ورزشگاه تختی سخنرانی کنند جهاز دو بیمارستان را بستند و بردند در بیمارستان جدیدی که مثلا تجهیزات جدیدتری دارد .
    من معتقدم که ضعیف ترین نوع نمایندگی حتی ضعیف تر از همه ی تاریخ نمایندگی در استان گیلان یا دو شهرستان از لحاظ آورد و کارکرد صورت پذیرفته که قطعا حاوی عبرت و اعتباری که فرصت ها از دست می رود اما نه برای ۴ سال ، بلکه چند ده سال .

    ۷- در خصوص لیست اموال و دارایی های شما که باید به قوه قضاییه ارسال شود توضیح دهید

    قوه ی قضاییه به حق لیست اموال مسئولان را می خواهد و همه ی مسئولان فعلی و قبلی هم باید جوابگو باشند . الحمدلله این یک قانون است و نیازی هم به این سر و صدا ها ندارد . اصلا من از کسانی بودم که از ده ها سال قبل گفتم لیست افراد و لیست شناسنامه ی ثروت را باید تعریف کنیم . این اقدام یک روند خوبی است که با هدایت رهبر معظم و اقدام قوه قضاییه در حال انجام است و ما نیز از آن حمایت می کنیم

    ۸- برخی از منتقدین حضرتعالی معتقد اند عدم ثبت نام شما در فرمانداری لاهیجان بی توجهی به مردم این دو شهرستان بوده .( البته حضرتعالی در سنوات قبلی هم در تهران ثبت نام کرده اید . ) لطفا بفرمایید دستاورد حضور شما در فرمانداری لاهیجان چه بوده؟

    پاسخ : بنده مانند همه ی ادوار یا در مجلس ثبت نام کردم یا در وزارت کشور . در مورد حضور در فرمانداری سیاهکل ، گلزار شهدای برفجان و حضور در فرمانداری لاهیجان و حضور در گلزار شهدای لاهیجان ، شهدای اخوان ( برادران خودم ) به همراه مادر عزیزم ، هدف داشتم .
    به عنوان مثال محدودیت هایی که برای نحوه ی حضورم در تهران وجود داشته چه به لحاظ فوت بستگان همسرم که باید در مجلس امام حسین علیه السلام حضور پیدا می کردم و نیز فقدان سند اصلی استعفانامه ی بنده ، همه ی این ها را باید در کنار هم دید . این که من برای مردم زادگاهم احترام قائم یگی از دلایلش این است که هرگز نخواستم از جای دیگری برای کاندیداتوری اقدام کنم . دلیل دیگر اینکه علی رغم باخت و برد های مکرر با این مردم زندگی کرده ام و دلیل دیگر اینکه خود مردم همیشه و در هر حال بیشتر از گذشته اعتماد رای بیشتری به من داشتند . به علاوه اینکه زادگاه من همینجاست . خانواده ام اینجاست . مادرم را ما حتی نتوانستیم یا نخواستیم از خانه اش تغییر مکان بدهیم و بایستی هر هفته یا یک هفته در میان به دیدارش بروم . بنابر این من اگر با وجود نقص پرونده در اتاق ثبت نام حضور پیدا می کردم و می گفتند که نمی توانید ثبت نام کنید ، شلتاق رسانه ای به راه می انداختند که ندیمی از ثبت نام در انتخابات باز ماند و اساسا حقیقت را نمی گفتند که چه شد .

    این ها هم البته نان شان در همین کار هاست اجازه بدهیم به نفع شان برسند .
    الان شما هم می دانید که بحمدالله دو سه تن از کاندیداهای فعلی هم پول دارند و من معتقدم که پول باید خرج شود . ما که خرج نمی کنیم امیدوارم این عزیزان جبران ما را هم کرده باشند .

    ۹- با توجه به فشار افکار عمومی و نارضایتی مردم نسبت به عملکرد بسیاری از مدیران دستگاه های اجرایی و ادارات دواتی آیا در دوران نمایندگی شما نقشم و سهمی در حفظ یا تغییر این مدیران داشتید ؟ و آیا در آینده هم خواهید داشت؟

    پاسخ : ببینید من یک سری معیار هایی دارم که آن معیار ها را هم مردم به ما دادند و این ها را هم به مدیران کشوری، استانی و شهرستانی اعلام می کنم .
    تا می شود باید از تحصیل کرده ها استفاده کرد
    تا می شود باید از جوانان استفاده کرد
    تا می شود باید افراد را از درون همان دستگاه استفاده و تعرفه کرد و تا می شود باید از افرادی استفاده کرد که دارای مقبولیت اند .
    فرض کنید من سه تن از جوانانی که در دوره ی قبل مورد آزار و اذیت رسانه ای قرار گرفتند بنده گفتم که این ها اولا بومی هستند ، تحصیل کرده اند ، مقام داشته ی اینجا هستند و همیشه بوده اند . من افراد زیادی را در دوره ی نهم با استفاده از همین معیار ها حفظ کردم که بسیار هم نزدیک به اردوگاه نماینده ی اسبق بودند ولی آنها تا اخر دوره ی من یا حتی پایان دوران بازنشستگی خود ماندند . الان هم چنین است و من نمی گویم که چون شما برای رشت ، آستانه یا لنگرود هستید و …. پس نباید باشید .
    من همین معیار ها خدمت مردم ارائه می دهم اما نه اینکه از روز اول قصدمان درو کردن باشد . خیلی ها می مانند . شاید برخی خودشان رفتند شاید برخی دیگر هم خودشان مایل به ماندن باشند . ! اجازه بدهید که این موارد را در وهله ی اول با افکار عمومی ، دوم با مردم و سوم با اعضای همان جامعه ارتباط داشته باشیم و تبادل نظر کنیم .

    ۱۰ – همانطور که مستحضرید زمان زیادی تا انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی نمانده و کاندیداهای متعددی از این حوزه انتخابیه ثبت نام کرده اند . در عین حال سوالات بسیاری از این افراد پرسیده شده اما در خصوص نماینده فعلی بسیاری یا طفره رفتند یا سکوت را برگزیدند یا پاسخگو نبوده اند شما نظری در این مورد دارید ؟

    ببینید هر کس ، در هر شهری برای انتخابات مجلس به عنوان کاندیدا ثبت نام کرد یعنی نسبت به عملکرد نماینده ی آن حوزه انتقاد دارد . اگر غیر از این رفتار داشته باشد بخودی خود نفاق صورت پذیرفت است . چرا که ما می گوییم اگر نماینده خوب است شما چرا کاندیدا می شوید . اگر بگویید کاندیدای پوششی هستم این یک نوع نفاق است اما اگر بگویید که من آمدم جایگزین ایشان شوم خب این طبیعت انتخابات است . مثلا اگر برخی بگویند ما کاندیدا هستیم ، این نماینده را هم قبول داریم و با ایشان هم نشست بگذراند خب این چه نوع رقابتی است ؟
    در عین حال اگر عده ای بگویند که ما به اولی کار نداریم و دیگری باید پاسخگویی باشد این هم خود نفاق است . چرا که در حال حاضر نماینده شخص دیگری است و مطالبه گری باید نسبت به عملکرد و کارکرد و آورد آنها باشد .
    این بدان معناست که عزیزان در اهداف دروغ می گویند و بدنبال رقابت صادقانه نیستند .

    ۱۱- در این مدت چند ساله خبر های بسیاری مبنی بر تغییر کاربری زمین های زراعی و کشاورزی در دو شهرستان لاهیجان و سیاهکل شنیده شد . آیا نماینده می تواند به لحاظ قدرت فرا شهرستانی در بعد نظارتی در مقابل این گونه اقدامات ایستادگی کند؟

    من صد درصد موافق این قضیه هستم که زمین های پر ثروت گیلان نباید زیر بار آهن بتون برود . و در بخش نظام مهندسی نیز یکی از اهدافی که مد نظر دارم این است که ارتفاع سازی را حداقل به اندازه ی رشت ، به لاهیجان و سیاهکل اجازه بدهند . نه اینکه اینجا چند طبقه باشد و آنجا چند ده طبقه .

    دومین بحث تغییر کاربری است که در کشور ما به عنوان یک فاجعه و جریان ضد ثروت حقیقی و الهی شکل گرفته . حقیر در یادداشتی خطاب به دادستان بسیار خوب لاهیجان اشاره داشتم به این که میان لیالستان و لیالمان لاهیجان فرقی نگذاریم . ما می گوییم که اگر تغییر کاربری بد است و اگر نباید در حریم جاده نفوذ کرد و اگر نباید خارجی ها را در خرید ، مشارکت داد ، اگر قانون و رویه است باید رعایت شود . بنده از همین جا ضمن قدردانی از زحمات مسئولین دستگاه قضا اعلام می کنم ، اگر واقعا کسانی که تغییر کاربری داده اند و زمین چای و برنج را به ناروا زیر بتن و آهن برده اند مطابق قانون با این افراد برخورد شود . البته که بنده خبر دارم دادستان لاهیجان و استان ، پیگیر بسیاری از همین پرونده هایی که شما به آن در این دو شهرستان اشاره داشته اید هستند و خواهشی هم دارم که قبل از انتخابات این ها اعلام شود که هر کسی مرتکب خطا یا گناهی شده به مردم معرفی کنند .

    ۱۲- شما در دولت یازدهم و دوازدهم به عنوان دولتمرد مسئولیت داشته اید و در انتخابات پیشین ریاست جمهوری (اردیبهشت ۹۶) به عنوان یکی از سخنرانان ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در بسیاری از شهرستان ها به سخنرانی پرداختید این در حالی بود که رقیب حضرتعالی در ستاد حجت الاسلام والمسلمین رییسی حضور پیدا کرده و سخنرانی کردند و بسیاری از ضعف ها و ایرادات در عملکرد ها را با این بهانه ی مخالفت خودشان با دولت و مخالفت دولت با ایشان عنوان می کردند . نظر شما چیست؟

    اگر کسی می خواهد وارد مجلس شود ، نماینده ی مردم در مجلس شورای اسلامی شناخته می شود . معنای این حرف این است که نماینده دیگر نماینده ی افکار شخصی نیست بلکه افکار عمومی است . نماینده مردم در شهرستان نیست بلکه در مجلس شورای اسلامی است . بنابر این آن دسته از افرادی که پیش از نمایندگی اعلام موضع یا اظهار نظری کردند مستوجب تعقیب کیفری نیستند اما اگر تمکین به رای مردم نکردند مستوجب کیفر هستند چرا که به جایگاه نمایندگی مردم خیانت می کنند .
    به من هم می گویند آقای ندیمی با همه ی دولت ها بوده و هست . بله ما نماینده دولت هایی هستیم که رای مردم گرفته اند ، وزارت کشور و شورای نگهبان ، انتخابات را تایید کرده است و رهبری معظم آنرا تنفیذ کرده اند . بنابر این اگر ما با دولت نباشیم خلاف است . هر کسی می گوید من با دولتی که مورد تایید نظام و رهبر و قانون اساسی و … او دارای علائم نفاق است . بنابر این ما قبل از انتخابات می توانیم سخنرانی کنیم ، حمایت کنیم ، بیانیه بدهیم و … اما وقتی دولت منتخب مردم خلاف رای و نظر ما بود باید به مخالفت برخیزیم و به اعمالمان اداما دهیم؟
    مثلا داشتیم موردی که در انتخابات دو دوره قبل کاندیدایی که رای نیاورده بود درب فرمانداری را لگد زد و رفت . اما من در دوره ی قبل رای نیاوردم و به تهران رفتم

    ۱۳- در خصوص جاده سیاهکل سنگر سراوان و تلفات بسیاری که شاهد بوده ایم با توجه به اینکه در زمان نمایندگی شما بعنوان یک پروژه ی ملی توسط رییس جمهور افتتاح گردید توضیح دهید .

    ببینید این کار ، توسط معاونت ساخت وزارت راه صورت گرفت اما ۷ الی ۸ کار دیگر می شد انجام داد و برای اجرای آن وارد قرار داد شد . مثلا یک قراردادی باید با سازمان حمل و نقل پایانه ها با شرکت توزیع نیروی برق بسته می شد که آنها بیایند و روشنایی این معبر را تامین کنند اما نشد . می توانستند وسط این جاده گارد ریل بزنن اما این هم نشد . می توانستند چمد پل عابر پیاده بزنند اما انجام نشد . می توانستند زیر گذر هایی را برای گذر وسائل نقلیه بوجود آورند اما انجام نشد . می توانستند تا سراوان ادامه دهند و جاده ها و باند های دیگری برای آن تعریف کنند که باز هم انجام نشد . می توانستند این محور را با حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برای خروجی اجرایی کنند اما نشد . می توانستند جاده ای را از میدان چای سیاهکل ادامه بدهند به املش و رحیم آباد . برخی ها می گویند ندیمی زود این پروژه را افتتاح کرد . اصلا اینگونه نبود . این پروژه تغییر و تحول مالی و غیر مالی دارد وقتی پیمانکار پایان کار خودش را اعلام می کند پروژه ی مورد نظر خاتمه یافته تلقی می شود . پروژه های دیگر مثل روشنایی این معبر نیازمند قرار داد های جداگانه ای پس از پایان کار بود که بنده بدلیل عدم حضور در مجلس دهم نتوانستم پیگیری کنم .

    در مورد این جاده به مردم ظلم شد چرا که می توانستند چندین پروژه برای آن تعریف کنند اما نشد .

    ۱۴- در خصوص کارخانه سیمان دیلمان و انتقاداتی که نسبت به افتتاح آن شده است توضیح دهید .
    نظر شما در خصوص وعده هایی که از جانب برخی کاندیداها مطرح می شود چیست؟

    به طور طبیعی کارخانه ی سیمان در سال پایانی دولت احمدی نژاد به بهره برداری رسید . این کارخانه همانند بسیاری از کارخانه های دیگر می تواند در موقع اجرا به مشکلاتی برخورده باشد . کما اینکه در مورد جاده اصرار ما بر این بود که جاده ی مخصوصی از کارخانه ی سیمان به لاریخانی احداث شود و تریلی ها از آنجا حرکت کنند تا مزاحم مردم منطقه در منطقه اسپیلی و روستاهای دیگر نشوند

    احداث این جاده در مراحل پایانی انجام کار است که بنده این مصوبه را از ایمیدرو یا همان سازمان گسترش نوسازی صنایع معدنی اخذ کرده بودم و به زودی هم قابل بهره برداری خواهد شد .

    اگر طبیعتا مشکلاتی نسبت به فیلتر یا از این نوع قبیل به وجود اماده باید جلوی آن ایستاد و اگر آلاینده ها از نظر سازمان استاندارد و محیط زیست به گونه ای دیگر تشخیص داده شود حتما باید مطابق نظرات کارشناسان اقدام و عمل کرد .

    مکان یابی این پروژه به سه مجموعه ارجاع داده شد .
    ابتدا سازمان زمین شناسی که مراحل اکتشافی صورت میگیرد و مرحله ی دوم هم به معاونت معدنی (معاون وزیر) و نیز سازمان ایمیدرو و نیز مجموعه ی مالکیت مدیریتی است که در زمان خود متعلق به بنیاد مستضعفان بوده است.

    برچسب ها

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=53233

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *