×

اختصاصی گیل و دیلم | شنیده ها از ساختمان استانداری گیلان | ادعای ۳۵ میلیارد ریال کمک استانداری به شهرداری لاهیجان تا چه اندازه واقعیت دارد ؟!

  • کد نوشته: 35864
  • ۱۳۹۷-۰۶-۱۲
  • 164 بازدید
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ، در حالیکه شهردار لاهیجان طی مصاحبه ای با قدردانی از توجه ویژه دکتر سالاری استاندار گیلان اظهار کرد: استاندار پرتلاش گیلان همواره یکی از حامیان بازپس گیری جزیره بود و حتی قول داد مبلغ ۳۵ میلیارد ریال برای این کار اختصاص دهد. کاظمی افزود: همچنین جای دارد […]

    اختصاصی گیل و دیلم | شنیده ها از ساختمان استانداری گیلان  |  ادعای ۳۵ میلیارد ریال کمک استانداری به شهرداری لاهیجان تا چه اندازه واقعیت دارد ؟!
  • به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ، در حالیکه شهردار لاهیجان طی مصاحبه ای با قدردانی از توجه ویژه دکتر سالاری استاندار گیلان اظهار کرد: استاندار پرتلاش گیلان همواره یکی از حامیان بازپس گیری جزیره بود و حتی قول داد مبلغ ۳۵ میلیارد ریال برای این کار اختصاص دهد.
    کاظمی افزود: همچنین جای دارد از مدیریت شهری و اعضای شوراهای قبلی هم بابت پیگیری در مورد این پرونده تقدیر نماییم.

    این در حالیست که منبع موثقی در پاسخ به سوالات خبرنگار گیل و دیلم اظهار داشت : با بیان اینکه مسئولان حوزه مدیریت شهری لاهیجان ، اعم از شهرداری و شورای اسلامی شهر ، فرمانداری و امام جمعه ی لاهیجان از استاندار محترم درخواست کمکی داشتند ‌ .
    اصل موضوع این است به واسطه ی ابعاد اجتماعی که آن مسئله می تواند داشته باشد اعلام آمادگی شد برای کمک به این قضیه.
    وی افزود : اقدام شهرداری هنر خاصی محسوب نشده و الزام این نهاد به پرداخت مبلغ مورد نظر که تنها برای ۴ و نیم دانگ از ۶ دانگ دیگر در نظر گرفته شده چندان کار پیچیده ای هم نیست .

    این منبع اعلام کرد : این کمک، از جانب استانداری ، زمانی انجام خواهد شد که مراحل قانونی آن به طور کامل پایان یافته باشد ، طرح گردشگری برای آن تعریف شود و بعد از آن به بررسی های لازم نیاز مند است .
    ضمن اینکه باید در سازمان برنامه و بودجه بررسی شود که چگونه می توان در قالب ردیف بودجه ای به تامین این اعتبار پرداخت . آن هم نه پول نقد!

    وی با بیان اینکه موضوع تامین چنین اعتباری به این حالت نیست که حالا شهرداری بیاید و بگوید ما ۳ میلیارد تومان داریم و اگر استانداری این ۳ و نیم میلیارد را فردا از طریق اِی تی ام واریز کند ، جزیره را باز پس گیری می کنیم . حالا آقای کاظمی خواسته اند از منظر تبلیغاتی استفاده هایی کنند و موضوع را به این شکل مطرح کردند ، در حالیکه این موضوع نه از لحاظ قانونی امکان اش هست که انجام شود نه از جنبه تشریفات اداری .

    استانداری نمی تواند بودجه ای را بابت بدهی شهرداری ها به اشخاص پرداخت کند.

    ضمن اینکه در استان گیلان ، ۶۰ شهرداری وجود دارد و هر کدام ممکن است از این گرفتاری ها داشته باشند و استانداری گیلان هیچ کمکی تحت عنوان بدهی اشخاص حقیقی یا حقوقی پرداخت نمی کند.

    بنابر این باید از شخص مسعود کاظمی ، شهردار این شهر پرسیده شود ، بر چه اساسی از قول استاندار محترم در این خصوص اظهار نظر کرده و اگر کذب این ادعا اثبات شد، پاسخ وی در برابر افکار عمومی ، خصوصا مجموعه ی استانداری گیلان چه خواهد بود ؟

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=35864

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *