×

اختصاصی گیل و دیلم | محسن کوهکن : دادستان لاهیجان در صحبت هایشان از شمشیر گفتند اما شمشیر شعار نمی دهد | درخواست من برای مناظره با دادستان لاهیجان از طریق صدا و سیمای مرکز گیلان است

  • کد نوشته: 47200
  • ۱۳۹۸-۰۴-۰۲
  • 70 بازدید
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ، محسن کوهکن نماینده مردم لنجان اصفهان طی مصاحبه ای اختصاصی با این پایگاه خبری نسبت به سخنان دادستان محترم شهرستان لاهیجان در سخنرانی عمومی خود، واکنش نشان داد . کوهکن: نکته ی بعدی این است که آیا در جمهوری اسلامی یک مقام قضایی حق دارد چنین صحبتی […]

    اختصاصی گیل و دیلم | محسن کوهکن : دادستان لاهیجان در صحبت هایشان از شمشیر گفتند اما شمشیر شعار  نمی دهد |  درخواست من برای مناظره با دادستان لاهیجان  از طریق صدا و سیمای مرکز گیلان است
  • به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ، محسن کوهکن نماینده مردم لنجان اصفهان طی مصاحبه ای اختصاصی با این پایگاه خبری نسبت به سخنان دادستان محترم شهرستان لاهیجان در سخنرانی عمومی خود، واکنش نشان داد .

    کوهکن: نکته ی بعدی این است که آیا در جمهوری اسلامی یک مقام قضایی حق دارد چنین صحبتی بکند یا نه ؟

    آقای دادستان لاهیجان در صحبت های خودشان از شمشیر گفتند
    بله کاملا درست فرمودند. آفرین اما شمشیر شعار نمی دهد. شمشیر ، حق از باطل را جدا می کند. اگر من در بین آن جمعی بودم که کف می زدند برای ایشان می ایستادم و می گفتم که آقای دادستان، اگر یک استاد دانشگاه ، اگر یک کارشناس امور اقتصادی ، اگر یک کارشناس منابع طبیعی ، اگر یک شهروند محترم لاهیجانی که مسئولیتی ندارد و اختیاری ندارد که این حرف ها را بزند درست ، اما شما که عضو کمیسیون ماده ۱۰۰ هستید ، شما عضو کمیسیون هایی هستید و اختیاراتی دارید که در لاهیجان به هرگونه ساخت و ساز غیر قانونی می توانید حکم تخریب بدهید ، شما یک گزارشی به ما بدهید از روز اولی که آمدید برخوردتان با تخلفات چگونه بوده ؟

    ما که نباید شعار بدهیم

    من در اینجا بعد از مصاحبه با شما به رییس صدا و سیما هم نامه می نویسم ، آقای دادستان محترم لاهیجان را در شبکه استانی صدا و سیما به مناظره دعوت می کنم تا در انجا ثابت کنم ، مقام قضایی که اهل عمل باشد وقتی در جلسه ای حضور پیدا می کند ، تعداد آرایی که در جهت حفظ از حقوق بیت المال در دادگاه صادر شده یا کیفرخواست هایی که ایشان روی پرونده ها زده یا قرارهایی که صادر کرده گزارش آن را به مردم بدهد .
    ببینید بنده خودم مدعی هستم و در این مورد بارها به مسئولین آن جا نامه نوشتم و گفته بودم که آقا من در گیلان شاید سه ماه یکبار حضور پیدا کنم اما هر موقع که ما آمدیم صدای ارّه برقی ما را بیچاره کرده .
    من از یک زمینی ، یک سال و نیم عکس گرفتم و به رییس سازمان جنگلبانی و مراتع کشور دادم . به ایشان گفتم آقای محترم ، جنگل های شمال را دارند نابود می کنند .
    این عکس دو سال پیش منطقه و این هم عکس شش ماه قبلش .

    نماینده مردم لنجان اصفهان در پاسخ به این سوال که آیا حضرتعالی تاکنون بوته چای آتش زده یا قطع کرده اید، پاسخ داد :

    بنده عرض می کنم که آقای دادستان اگر در این روستای لیالمان ، یک نفر شهادت داد که بوته چای قطع شده یا به قول شما آتش زده شده من همه ی حرف های شما را می پذیرم .
    اتفاقا یک اصله درخت در انجا قطع نشده هیچ ، در همین محلی که اشاره کردم نزدیک به صد اصله درخت مثمر کاشته ام .
    من آخرین کِشتی که در زمین خودم کاشتم همین زمستان سال گذشته بوده .

    سوال: اصلا آیا اگر کسی که نماینده مجلس بوده چند دور ، نماینده اتاق بازرگانی بوده ، می آید در گیلان شما ، لاهیجان شما ، می رود در یک روستا، داخل طرح هادی روستا ، یک بوته چای قطع نمی کند ، یک درخت قطع نمی کند و امروز اگر همین زمین خودش را هم بفروشد و از این روستا برود و بگوید من در این ده دوازده سالی در این جا حضور داشتم ، حداقل تعداد ۲۰۰ اصله درخت مثمر در اینجا کاشته ام .
    بنده در اینجا با صراحت می گویم و اعلام کنید چرا که فرق ادم های شعاری با غیر شعاری اینجا مشخص می شود .

    اگر ثابت بشود حتی یک بوته چای به دست بنده یا به خواست بنده در آنجا قطع شده باشد من اعلام می کنم با رضایت خودم تمام اموالم را هدیه می کنم به کمیته امداد حضرت امام (ره) .

    کوهکن افزود :آقای دادستان لاهیجان مرتکب دو تخلف شده است .
    تخلفی ایشان مرتکب شده است و بنده شکایتم برای دادسرای انتظامی قضات است. هر قاضی هم در سراسر کشور می داند و بنده صحبت های ایشان را به چند قاضی دادسرای انتظامی قضات گذاشتم و همه تعجب کردند .
    ایشان مرتکب یک تخلف انتظامی شده و مرجع رسیدگی پرونده ی شان آنجاست.
    با طومار و نامه نوشتن و کف و سوت ، من کوتاه نمی آیم و آنچه که باید اجرا شود قانون است .
    نکته ی بعد ، ایشان می آید مطرح می کند که نماینده ی مجلس پرچم آتش زده ، بله که آتش زدم ، من اگر لازم باشد باز هم پرچم آتش می زنم آقای دادستان ناراحتی شما از پرچم آتش زدن است ؟
    آقای دادستان تو اگر نسبت به خانواده من شناخت داشتی این حرف های بی ربط را آنجا نمی زدی .
    یک آمریکایی بهتر از من است ؟
    من باغ های چای گیلان را آتش زدم ؟
    چقدر بی حساب و کتاب حرف زدن ؟
    اصلا شما گزارش کار خودت را بده ببینم از زمانی که آنجا بودی چند مورد تصرفات منابع طبیعی که متعلق به کل کشور است را برخورد کردی ؟

    وی در پاسخ به این سوال که به نظر شما علت تلاش برخی برای وصل کردن اقدام شما در خصوص آتش زدن پرچم آمریکا به این مسئله چیست ، افزود :خودشان باید پاسخ بدهند. حتما از پرچم آتش زدن ناراحت هستند .
    ضمن اینکه ببینید مردم ما آگاه اند. کسی که ثروت آنچنانی داشنه باشد آدم محافظه کاری می شود. اهل پرچم آتش زدن نیست. کسی که ثروت انبوهی داشته باشد می شود ملاحظه کار . دیگر نمی تواند هر کاری را انجام بدهد چون باید اموالش را حفظ کند .

    بعد آقای دادستان می آید و می گوید باغ های چای گیلان را آتش زده . همین را باید بیاید و ثابت کند .
    ایشان توهین کرده به شخصیت یک نماینده و من تا آخر می ایستم ، با ایشان هم برخورد می کنم منتهی به وسیله ی قانون . به وسیله رای دادگاه و رای دادگاه هم هر چه بود همه باید به آن تمکین کنیم .

    کوهکن گفت : پیشنهادم را برای رییس صدا و سیمای مرکز گیلان هم می نویسم و هدفم از مناظره محاکمه ی تفکر دادستان است .

    تفکری که در طول این چند سال ، صدمات و لطمات بسیاری به کشور زده است و در بسیاری از نقاط کشور ، باعث شده امر سرمایه گذاری انجام نشود و بنده حساسیتم نسبت به اموال عمومی ، انفال عمومی ، ممابع طبیعی و قطع درخت ، قطعا از ایشان بیشتر است، چرا ؟ برای اینکه بنده قاضی نبوده ام تا رای بدهم کسی که قطع درخت انجام داده درازش کنم و بگویم شلاق اش بزنید و همینجا مطابق قانون مجازاتش کنید .
    اما هر کجا رفتم درخت کاشتم و درخت قطع نکرده ام .

    کوهکن در ادامه اظهار داشت: بعضی از افراد مطلع در لاهیجان به من آماری داده اند در خصوص تغییر کاربری های وسیع. اما من اهل سخنرانی نیست که بیایم بگویم چرا با این ها برخورد نکردید. ولی همین اطلاعات را پیگیری می کنم و به عنوان نماینده مردم از دستگاه قضایی درخواست می کنم به این ها رسیدگی کنند و گزارش آنرا هم به مردم بدهند .

    درخواست من برای مناظره با دادستان لاهیجان از طریق صدا و سیمای مرکز گیلان این است که در یک مصاحبه ی طولانی به آقایان بگویم که این نوع طرز تفکر ، چه بلایی بر سر مردم کشور آورده است .
    فلذا باید خط بکشیم بین کسی که منابع طبیعی را تصرف عدوانی می کند ، بین کسی که با رانت و ارتباط ، منابع طبیعی را میگیرد برای انجام امری مثل دامداری یا کشاورزی بعد می رود آنجا رت تصاحب می کند و تبدیل به کاربری مسکونی یا محل تجاری می کند. با آنها باید برخورد شود .

    کوهکن بیان داشت: اگر این آقای دادستان ۴ مورد رای پرونده ی تخلفاتی که به منابع طبیعی تجاوز شده ، کاربری تغییر دادند یا درخت قطع کردند ، قرار صادر کرده یا رای داده ، این آرا را بیاید نشان بدهد ، اشکالی ندارد برای حفظ قانون اسامی افراد را هم سیاه کند که معلوم نشود چه کسانی هستند . من برای اقدامشان دست آن رییس دادگاه را هم میبوسم .

    من فکر می کنم این حرکات ،حرکات صحیحی نیست و آقای دادستان لاهیجان اشتباه کرده و هزینه اش را هم باید در دادگاه بدهد .
    به هر جهت من یک شکایتی کردم و بعضی از آقایان ناراحت شدند که من چرا اصلا شکایت کردم ؟ عجیب است شما یک شکایت را بر نمی تابید ؟ بنده که نماینده هستم می گویم هر یک از آحاد مردم که از جانب من حقی از ایشان ضایع شده می توانند بیایند و اینجا از من شکایت کنند و من هم مکلف هستم که پاسخگو باشم و در محکمه حاضر بشوم . بدون دخالت هیچ مقام مسئول دیگر .

    شما می دانید که مقامات معلوم و مشخص اند . یک اقای قاضی در لاهیجان جزء مقامات به حساب نمی آید اما قانون خدمات مدیریت کشوری مقامات را تعریف کرده . نماینده مجلس جزء مقامات است اما من می گویم باز هم همه در مقابل قانونی مساوی هستند و عرض آخرم این است :

    ۱- آنچه در روستای لیالمان رخ داده یک درصد هم اگر خلاف بوده ، آقای دادستان باید می رفت و برخورد می کرد و تخریب می کرد . چرا این کار را نکرده ؟

    ۲- این نوع نگاهی که ایشان به مسائل دارد که هر کس در گیلان بخواهد سرمایه گذاری کند حتما باید در جای خودش پاسخگو باشد .

    ۳- ایشان اگر واقعا دلش برای مراتع و منابع می سوزد و برای آن اشک می ریزد در این مناظره حتما شرکت کند .

    نکته : قسمت سوم مصاحبه ی کوهکن با این رسانه تحلیلی-خبری در ساعات آتی منتشر خواهد شد

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=47200

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *