×

از زنبورستان‌های گیلان نمونه‌گیری شد

  • کد نوشته: 18651
  • ۱۳۹۶-۰۵-۰۴
  • 59 بازدید
  • ۰
  • معاون سلامت اداره کل دامپزشکی گیلان گفت: از ۳۹ زنبورستان های گیلان نمونه‌گیری شد. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»،دکتر غلامرضا حراجی مدیرکل دامپزشکی گیلان،در خصوص بررسی بیماریهای زنبور عسل در زنبورستانهای استان گفت: اداره کل دامپزشکی استان، همه ساله نسبت به اخذ نمونه از زنبورستانها جهت بررسی بیماریهای زنبور عسل اقدام می‌کند، که […]

    از زنبورستان‌های گیلان نمونه‌گیری شد
  • معاون سلامت اداره کل دامپزشکی گیلان گفت: از ۳۹ زنبورستان های گیلان نمونه‌گیری شد.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»،دکتر غلامرضا حراجی مدیرکل دامپزشکی گیلان،در خصوص بررسی بیماریهای زنبور عسل در زنبورستانهای استان گفت: اداره کل دامپزشکی استان، همه ساله نسبت به اخذ نمونه از زنبورستانها جهت بررسی بیماریهای زنبور عسل اقدام می‌کند، که نتایج بدست آمده جهت برنامه ریزی اقدامات پیشگیری،درمان و نیز ارائه نتایج به صندوق بیمه محصولات کشاورزی مورد استناد قرار می‌گیرد.

    وی افزود: طی چهار ماهه نخست سال جاری در خصوص نمونه های زنبور و شان اخذ شده از ۹۳ زنبورستان استان آزمایشات بررسی بیماری های نوزما، لوک، انگل‌های واروا و آکاراپیس به‌عمل آمد و راهکارهای لازم در خصوص پیشگیری و درمان به زنبورداران منطقه ارائه شد.

    دکتر سهراب عاقبتی مدیرکل دامپزشکی استان نیز در ادامه این جلسه از پذیرش تعداد ۶۱۲ نمونه از دام، طیور و آبزیان در آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی گیلان خبرداد و گفت: ۳۲ هزار و ۳۳۰ مورد آزمایشات تشخیصی بر روی این نمونه ها توسط کارشناسان آزمایشگاه انجام شد.

    وی افزود: آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی دارای بخشهای میکروبیولوژی، سرولوژی، آنالیز مواد غذایی، انگل‌شناسی، مولکولار بیولوژی و باقیمانده های دارویی است که این بخش ها درطی سالجاری بیش از ۲۸ هزار مورد آزمایشات سرمی دام و طیور، بیش از ۱۷۰۰ مورد آزمایشات کنترل کیفیت فرآورده های خام دامی و نهاده های دام، درحدود ۳۵۰ مورد آزمایشات انگلی را انجام داده است.

    عاقبتی تصریح کرد: این آزمایشگاه بیش از دو هزار و ۱۰۰ مورد آزمایشات باقیمانده‌های دارو در گوشت مرغ و ماهی و در حدود ۹۰ مورد تشخیص بیماری‌های طیور و آبزیان نیز با روش مولکولی را پوشش داده شده است/ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=18651

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *