×

از وزیر صمت میخواهیم عملش را گزارش کند،نه اینکه در رسانه ها خودروسازان را تهدید کند

  • کد نوشته: 41737
  • ۱۳۹۷-۱۱-۱۱
  • 101 بازدید
  • ۰
  • گیل و دیلم| غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی یکی از چندین نماینده معترض به معضلات به وجود آمده است که در گفت‌وگوی اختصاصی با ما عنوان کرد: ضمن همه ارادتی که به آقای رحمانی وزیر صمت داریم، اما از ایشان انتظار نداریم که بیاید در رسانه‌ها خودروسازان را تهدید […]

    از وزیر صمت میخواهیم عملش را گزارش کند،نه اینکه در رسانه ها خودروسازان را تهدید کند
  • گیل و دیلم| غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی یکی از چندین نماینده معترض به معضلات به وجود آمده است که در گفت‌وگوی اختصاصی با ما عنوان کرد: ضمن همه ارادتی که به آقای رحمانی وزیر صمت داریم، اما از ایشان انتظار نداریم که بیاید در رسانه‌ها خودروسازان را تهدید کند. بالاخره ما یک وزیر می‌گذاریم تا عملش را گزارش کند، اینکه بیاید در رسانه تهدید کند«آخرین فرصت است» این‌ها که معنا ندارد.

    وی افزود: اگر خودروسازان به همین رویه‌ ادامه بدهند از آن طرف وزیر صمت هم فقط مصاحبه با رسانه‌ها را در پیش بگیرد وعملکرد واقعی از ایشان نبینیم یعنی قیمت کاذب خودرو که کاملاً ضد مردمی است کاهش نیابد، شک نکنید ما نمایندگان دو اقدام را همزمان انجام می‌دهیم. اول اینکه مجبوریم به‌رغم میل باطنی خود استیضاح وزیرصمت را بخواهیم، زیرا نخستین کارنامه‌اش کارنامه موفقی نیست. دوم اینکه واقعاً برای از انحصار بیرون آوردن خودروسازی کاری کنیم، یعنی خودرو خارجی بیاوریم. در ایران نمایندگی فعال کنیم. کارگران آنجا مشغول می‌شوند و هیچ اتفاقی هم نمی‌افتد تا مردم هم دغدغه نداشته باشند.این عضو فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی باردیگر خطاب به وزیرصنعت، معدن و تجارت کشورتاکید کرد: نمی‌توانیم به ایشان قول بدهیم که حوصله خواهیم کرد تا ایشان در رسانه‌ها خودروسازان را تهدید کند. ما می‌خواهیم وزیر صمت، خودروسازان را مجاب کند تا درقاعده و چارچوب در جهت رفاه مردم با قیمت معقول و منطقی خودرو تولید کنند.

    وی ادامه داد: وزیر صمت باید نظارت کند، گزارش عملکرد بیاورد، بگوید «من به عنوان یک وزیر، طبق سیستم نظارتی و مکانیزمی که تعبیه کرده‌ام، قیمت خودرو را شناسایی کرده و آنقدر است، هیچ کس هم مجاز نیست آن را افزایش دهد.» نماینده مردم رشت درمجلس دهم تصریح کرد: ما به عنوان نمایندگان مردم از وزرا کار و عملکرد درست می‌خواهیم. من نمی‌توانم به مردم جواب بدهم که شب بخوابیم و صبح بیدار شویم قیمت پراید افزایش پیدا کند. بعد درکمال پررویی هم بگویند: «پراید ارزان‌ترین خودروی جهان است». این دیگر واقعاً نمک پاشیدن برروی زخم مردم است.

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به «فعالیت‌های جزیره‌ای» درحوزه خودرو سازی کشور اظهار داشت: من قبلاً هم گفته‌ام اینکه، یک جزایر مستقلی به نام خودروسازی تشکیل شود پول مردم را بگیرد و تعهد کند که قیمت خودرو « آ ریال» است بعد موقع تحویل بگوید نخیرحالا شده«بی ریال»، خب مفهومش چیست؟ چه کسی بالای سر این‌هاست؟

    ایمن‌آبادی گفت: البته من فکر می‌کنم در بخشی از مشکل امروز خودروسازی همه ما مقصر هستیم از آن جهت که، آنجا چند هزار کارگر وجود دارد، آمده‌ایم آن را انحصاری کرده‌ایم. واردات خودرو را تضعیف کرده و باعث شده تا هیچ حس رقابتی نداشته باشند.

    وی با اذعان به اینکه خودروسازان از ناچاری مردم سوء استفاده می‌کنند، بیان داشت: این‌ها می‌گویند مردم مجبورند از ما بخرند پس ما هم هر بلایی دلمان بخواهد سرمردم در می‌آوریم؛لذا این انتقاد را از وزیر صمت داریم و باید پاسخگو باشد.

    عضو فراکسیون مستقلین مجلس در ادامه گلایه‌های خود به مواردی دیگر از ضعف عملکرد وزیر صمت اشاره کرد و گفت: وزیر صمت درجلسه ای که درفراکسیون مستقلین حضور داشتند قول داد مطالبات قطعه‌سازها پرداخت شود. قطعه‌سازان قطعه را ساختند، به ایران خودرو تحویل دادند، ایران خودرو نیز کار کرده و به مشتری‌ها فروخته، پولش را هم گرفته، اما پول قطعه‌سازان را نمی‌دهد.

    وی افزود: آن روز وزیر صمت در فراکسیون، اعتراف کرد که پول دردست خودروسازان است و گفت دارم این‌ها را مجاب می‌کنم تا پول قطعه سازان را بدهند.

    بعد ازچند روز گزارشی را از قزوین می‌خوانیم که بالغ بر ۵۰۰ نفر از نیروهای قطعه‌سازان تعدیل نیروشده اند. این نشان می‌دهد که وزیرنتوانسته درهمین موضوع کوچک هم پول قطعه‌سازان را آزاد کند.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=41737

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *