×

مدیرکل استاندارد گیلان:
استاندارد چای در حال بازنگری است

  • کد نوشته: 107049
  • ۱۴۰۳-۰۷-۱۸
  • 3 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان از بازنگری در استاندارد چای خبر داد و گفت: جلسات این بازنگری در سازمان چای کشور تشکیل شده وپس از طی مراحل مختلف بزودی با در نظر گرفتن تمامی ابعاد علمی، بین المللی و توجه به خواست‌های ذینفعان به انجام می رسد....
    استاندارد چای در حال بازنگری است
  • به گزارش گیل و دیلم ، مجتبی معصوم نژاد روز چهارشنبه در جلسه کارگروه ترویج و فرهنگ سازی استاندارد با بیان این مطلب افزود: این بازنگری با توجه به بازخوردهای بیرونی انجام می شود.

    وی در ادامه عنوان کرد: سازمان ملی استاندارد باید با خواسته ها و نیازهای مردم به روز رسانی شود بدین منظور طی ۲ سال گذشته با وجود کمبودها و محدودیت ها طی حضور در واحدهای تولیدی مختلف بازنگری در برخی از استانداردهای موجود را در دست انجام دارد.

    وی با بیان اینکه بدنبال ترویج فرهنگ استاندارد و آگاه‌سازی مردم نسبت به حق قانونی خود هستیم، اظهار کرد: این فرهنگ در گیلان با توجه به شناخت از ظرفیت‌های بومی هر شهر ترویج و گسترش می‌یابد.

    این مسئول، هدف از تشکیل این جلسه را آموزش و ترویج استانداردها و فراهم کردن امکان دسترسی به مشخصات و اطلاعات مربوط به استانداردهای کالا و خدمات در سطح کشور، تقویت و توسعه نظام مربوطه ذکر کرد.

    وی گفت: طبق وظیفه حاکمیتی باید در خصوص چگونگی ترویج فرهنگ استاندارد در بین مردم تلاش کنیم تا حق قانونی خود را بشناسند.

    وی ادامه داد: مخاطب برنامه‌های ترویجی استاندارد؛ اقشار مختلف مردم در سراسر کشور و دانشجویان، بانوان خانه‌دار و اصناف هستند، مردم زمانی احساس امنیت، آرامش و رفاه اقتصادی دارند که حدود قانون را بشناسند و بتوانند کم کاری واقعی را از انتظارات شخصی و قانونی تفکیک کنند.

    معصوم نژاد اضافه کرد: سازمان ملی استاندارد طی سالیان اخیر سعی دارد پررنگ‌تر از قبل در خدمت رسانی، شرح وظایف قانون و حاکمیتی به ایفای نقش بپردازد و با بازنگری دستورالعمل ها و تعریف فعالیت‌های جدید، انجام نظارت های میدانی و اجرای طرح های مختلف مردم را از عملکرد این سازمان مطلع کند.

    وی تصریح کرد : اداره کل استاندارد گیلان سال گذشته توانست با کسب امتیازات عمومی و تخصصی در جشنواره شهید رجایی رتبه ۲ کشوری را از آن خود کند اما در نظرسنجی کشوری که انجام شد نشان داد مردم گیلان آگاهی کمی نسبت به عملکرد این سازمان داشته و این استان در ردیف استان‌های میانی کشور قرار گرفت.

    مدیر کل استاندارد گیلان تاکید کرد: این اداره کل عملکرد ضعیفی در اطلاع رسانی و آشنایی مردم با حقوق قانونی‌شان داشته است و حال با بهره‌گیری از ظرفیت های مختلف بدنبال رفع این نقص و آشنایی بیشتر مردم با حقوقشان در این زمینه است، استانداردی که زبان علمی و فنی مشترک مردم دنیا بوده و تضمینی برای امنیت و سلامت آنهاست.

    معصوم نژاد اضافه کرد: با تشکیل اتاق فکر در اداره کل استاندارد گیلان از ظرفیت فکری، تجربه علمی و اجرایی رسانه ها و اعضای این کارگروه در ترویج و فرهنگ سازی بهره خواهیم گرفت چون فرهنگ سازی به تنهایی امکانپذیر نیست بلکه با کمک رسانه ها امکانپذیر است

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=107049

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *