×

استاندار گیلان: امکانات تفریحی و بهداشتی را در سواحل افزایش دهیم

  • کد نوشته: 17209
  • ۱۳۹۶-۰۴-۰۳
  • 140 بازدید
  • ۰
  • استاندار گیلان گفت:باید امکانات تفریحی و بهداشتی را در سواحل افزایش دهیم . به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» دکتر محمدعلی نجفی در جلسه ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه های استان گیلان که در ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد با قدردانی از تلاشهای صورت گرفته توسط نیروی انتظامی در ماموریت های محوله افزود: […]

    استاندار گیلان: امکانات تفریحی و بهداشتی را در سواحل افزایش دهیم
  • استاندار گیلان گفت:باید امکانات تفریحی و بهداشتی را در سواحل افزایش دهیم .

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» دکتر محمدعلی نجفی در جلسه ستاد ساماندهی سواحل و تفرجگاه های استان گیلان که در ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد با قدردانی از تلاشهای صورت گرفته توسط نیروی انتظامی در ماموریت های محوله افزود: نیروی انتظامی در بخش هایی که نیاز باشد در تمامی فصول و در شرایط جوی مختلف به صورت شبانه‌روزی در کنار نظام و دولت به مردم خدمت رسانی می کند .

    وی با اشاره به اینکه در بدو ورود به استان در طرح های سالمسازی استان مشکلات بسیاری وجود داشت،گفت: توفیقاتی که در چندساله ی اخیر حاصل شده بسیار چشمگیر بوده اما با شرایط مطلوب فاصله بسیار است .

    دکترنجفی افزود: علیرغم اقدامات مثبت صورت گرفته در سال گذشته اما در طرح ها نواقصی وجود دارد که باید برطرف شود .

    وی به تکالیف قانونی پیش بینی شده برای دستگاه های مختلف در بخش ساماندهی سواحل اشاره و خاطرنشان کرد: وظایف کمیته های ۹ گانه ی این ستاد توسط شورای اجتماعی کشور تعیین و به تصویب دولت رسیده که دستگاه ها موظف به اجرای دقیق آن وهمکاری با مسئولان کمیته ها هستند .

    نماینده عالی دولت در گیلان اظهار داشت: انشاءالله با تلاش همیشگی که از مدیران انتظار می‌رود در بخش سواحل موفق عمل شود .

    وی با بیان اینکه متولی سواحل در کشور وزارت کشور است گفت :دستگاه ها اجرایی از موازی کاری در این بخش خودداری کنند .

    دکتر نجفی اظهار کرد: همه ی دستگاه های عضو ستاد براساس وظایف، سهم خود را از اعتبارات دستگاه های ملی مطالبه کنند .

    وی به وظایف ورزش و جوانان در پیشگیری از تلفات انسانی به عنوان مسئولان یکی از کمیته ها اشاره و خاطرنشان کرد: ورزش و جوانان باید این موضوع را جزء تکالیف اصلی خود بداند و دستگاه های دیگر موظف به همکاری با این کمیته هستند .

    وی با بیان اینکه غرق شدن یک فرد از خانواده مسافران برای سالیان متمادی یک خاطره ی ناگوار در ذهن آنان برجای می گذارد گفت: هر ساله تلاش می شود تا تعداد غرق شدگان کاهش یابد اما باید هدف ما صفر شدن این آمار باشد .

    استاندار گیلان ناجیان غریق را نیز موظف به اجرای دقیق وظایف تعیین شده دانست و افزود: در این خصوص امکاناتی که نیاز دارند باید تهیه و در اختیار آنان قرار گیرد .

    دکتر نجفی با قدردانی از پوشش برنامه های زنده و تولیدی توسط صدا و سیمای مرکز گیلان در خصوص سواحل ادامه داد: این برنامه ها بسیار تاثیرگذار بوده که انتظار داریم در موضوعات مختلف مورد نیاز تقویت شود .

    نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت انجام اقدامات فرهنگی در سواحل با مسئولیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری دستگاه های فرهنگی دیگر همچون صداوسیما ،تبلیغات اسلامی،سپاه، بسیج و دیگر نهادها تاکید و تصریح کرد: مردم ما بسیاری از مسائل را به صورت فردی رعایت می کنند و اقدامات فرهنگی در سواحل باید به صورت ارشادی باشد و همه دستگاه ها امکانات خود را در این بخش فعال نمایند .

    وی همچنین دانشگاه علوم پزشکی استان را موظف به تقویت بخش های بهداشتی ودرمانی در طرح های سالمسازی دریا دانست و اظهار داشت: طرح تحول نظام سلامت که جزء افتخارات نظام و دولت یازدهم است باید در حوزه مدیریت شهری نیز به وضوح مشاهده شود .

    دکتر نجفی با اشاره به اینکه سعی کنید در طرح ها اقدامات ماندگارانجام شود گفت:در سال های گذشته نبود امکاناتی همچون جت اسکی یکی از دغدغه های مطرح شده بود اما بحمدالله با تلاش هایی که صورت گرفت این دستگاه نیز تهیه و در اختیار طرح ها قرار گرفته که یک سرمایه برای استان محسوب می‌شود .

    وی اضافه کرد: تقویت زیرساختهای رفاهی ، تفریحی ،بهداشتی و امکاناتی همچون نمازخانه از اقداماتی است که باید انجام گیرد .

    وی ابراز امیدواری کرد که انشاءالله بتوانیم با ایجاد محیطی امن،آرام و عاری از هرگونه مشکلات در سواحل شور و نشاط در مردم گسترش پیدا کند .

    نماینده عالی دولت در گیلان به عدم رضایت خود از وضعیت پسماند و زباله اشاره و خاطرنشان کرد: مسافر و گردشگر با دیدن زباله انباشت شده قطعاً اظهار نارضایتی می کند که زیبنده استان گیلان نیست .

    وی بر ضرورت تلاش بیشتر در این خصوص تاکید و تصریح کرد: علیرغم اقدامات مثبت صورت گرفته در این حوزه اما باید برای مردم نبود زباله ملموس باشد و به وضوح تلاش ها را ببینند .

    وی با اشاره به اینکه امسال گیلان را به عنوان یک استان گردشگری تعریف کردیم گفت: استان گردشگری باید عاری از زباله و پسماند باشد و تقویت راه های استان و روشنایی معابر نیز از کارهای اساسی در این زمینه تلقی می شود .

    نماینده عالی دولت در گیلان همچنین بر ضرورت بهره مندی از ظرفیت سرمایه گذاران در ایجاد و ساخت طرح های سالمسازی دریا تاکید کرد .

    در این جلسه هریک از فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی، نظامی، انتظامی و قضایی به ارائه گزارش عملکرد و مشکلات احتمالی پرداختند .

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=17209

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *