×

استاندار گیلان: باید با تولید و اشتغال، هویت روستاها حفظ شود

  • کد نوشته: 17677
  • ۱۳۹۶-۰۴-۱۴
  • 189 بازدید
  • ۰
  • استاندار گیلان در گردهمایی روز دهیار گفت : باید با تولید و اشتغال، هویت روستاها حفظ شود به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان دکتر محمدعلی نجفی در این همایش که به مناسبت رو دهیار با حضور معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و دهیاران […]

    استاندار گیلان: باید با تولید و اشتغال، هویت روستاها حفظ شود
  • استاندار گیلان در گردهمایی روز دهیار گفت : باید با تولید و اشتغال، هویت روستاها حفظ شود

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان دکتر محمدعلی نجفی در این همایش که به مناسبت رو دهیار با حضور معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و دهیاران استان در سالن غدیر استانداری برگزار شد با تبریک این روز به تمامی دهیاران و با اشاره به کارهای خوب و ارزنده در بخش عمرانی و بویژه دهیاری‌های استان اظهار داشت: الحمدا… چراغ سازندگی و عمران در استان جلوتر از دیگر چراغ‌ها روشن است و نتایج گزارش امید بخش ارائه شده در این نشست که بر حسب گزارش مرکز آمار، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و مراکز رسمی ذیربط گواه این مدعاست .

    وی با بیان اینکه الحمدا… گیلان در شاخص‌های توسعه‌ای از شرایط خوبی برخوردار است افزود: هر گز ادعا نکرده‌ایم که به تمامی مباحث توسعه‌ای که باید به آن دست یابیم رسیده ایم اما در دولت تدبیر و امید پیشرفت‌های خوبی در بخش‌های مختلف توسعه‌ای استان حاصل شد.

    وی اظهار داشت: با تلاش‌های خوب صورت گرفت نرخ بیکاری ۱۵.۶ سال ۹۲ به حدود ۱۱درصد تقلیل یافت.

    استاندار گیلان در ادامه افزود: متخصصان بخش اقتصادی و افرادی که با این عدد و رقم روبرو هستند واقف به اهمیت و سنگینی کار در کاهش این میزان نرخ بیکاری می باشند .

    وی با بیان اینکه این موفقیت در حالی صورت پذیرفت که کشور با مشکل تأمین اعتبار، تحریم‌های ناجوانمردانه خصوصاً پیش از برجام و پایین آمدن فروش و قیمت نفت مواجه بود افزود: مشکلات تأمین اعتباری کشور فشار مضاعفی را به دولت و بخش‌های عمرانی وارد کرد.

    دکتر نجفی افزود: الحمدا… با تمامی این بحران‌ها و مشکلات ، گیلان جایگاه خود را از دومین استان بیکار کشور در آغاز به کار دولت به جایگاه بیست و دو مین استان بیکار و نهمین استان شاغل کشور بهبود داد .

    نماینده عالی دولت در گیلان از جمله مباحث اساسی در روستاها را ایجاد اشتغال دانست و افزود: اهتمام ویژه ای باید در بخش ایجاد اشتغال صورت پذیرفت.

    وی با اشاره به ظرفیت های اشتغال استان گفت: صنایع دستی، صنعت، کشاورزی، گردشگری ، تجارت، بنادر ، سواحل و دریا از مهمترین ظرفیتهای ایجاد اشتغال در استان است.

    وی با بیان اینکه هرگز راضی نیستیم که روستاها تبدیل به شهر شود اظهار داشت: باید با تولید و اشتغال، هویت روستاها حفظ شود؛ از اینرو، حذف بیکاری را در استان از روستاها به عنوان روستاهای بدون بیکار شروع کرده ایم.

    وی بر ضرورت توجه و توسعه به بخش صنایع دستی ، فرش دستباف و حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در مباحث فرهنگی و ورزشی روستاها تأکید کرد و افزود: در بازدید از طرحی شاهد آن بودیم که سرمایه گذار بخش خصوصی با بهره گیری از تحصیلات صندوق کارآفرینی و امید زمین ورزشی را در روستا برای استفاده همه علاقمندان ایجاد کرد و این اقدام بسیار زیبایی بود.

    نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به طرح‌های اشتغالزایی و ایجاد امکان ورزشی و فرهنگی در روستاها اظهار داشت: خوشبختانه این مهم در کشور کلید خورده و احساس می‌کنیم که گیلان در این بخش پیشروتر است.

    وی با اشاره به وجود حدود ۱۴۰ بانوی دهیار در کشور گفت: در دولت تدبیر و امید ظرفیت خوبی برای بخش مدیریتی بانوان بوجود امده است.

    وی با بیان اینکه سال جاری را سال گردشگری در استان تعریف کردیم افزود : نیاز است تا همه دهیاران تعریفی از جذب توریسم در روستاها داشته باشند.

    استاندار گیلان با بیان اینکه در تمامی اتفاقات روستا باید حضور دهیاران پُر رنگ باشد افزود: هر دهیاری که مصمم تر و قوی تر عمل کرد عمران و آبادانی بیشتری در روستا شکل گرفت زیرا آن دهیار زمینه‌ای فراهم می‌کند تا همه به آن اعتماد نمایند.

    دکتر نجفی با بیان اینکه عنوان مهم نیست و هدف ، خدمت هر چه بیشتر به مردم است افزود : باید انگیزه را جهت فعال کردن بخش خصوصی در روستاها فراهم کنیم و بخش خصوصی می‌تواند همان افراد روستا و شهرستان که شما در آن زندگی می‌کنید باشند. .

    وی بر لزوم بهره گیری از استعداد و فرصت‌های سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف گردشگری، سواحل، کشاورزی، صنعت و خصوصاً صنایع دستی در روستاها تأکید کرد و افزود: بر طبق آمارهای ارائه شده الحمدا… با تلاش‌ها و اقدامات خوب صورت گرفته ، فعالان بخش صنایع دستی و فرش دستبافت از ۵ هزار نفربه بالای ۲۳ هزار نفر افزایش یافته و این روند ادامه دارد.

    دکتر نجفی با بیان اینکه هر کدام از شما می توانید شغل های جدید را به تناسب جمعیت روستا ایجاد کنید افزودو بایستی در همه روزها و سالها برای ایجاد اشتغال تلاش کنیم .

    وی دغدغه اشتغال را از جمله مسائل اصلی کشور عنوان کرد و با اشاره به نقش اشتغال در کاهش مسائل اجتماعی و ناهنجاری‌ های اجتماعی افزود: حضور قوی دهیاران می تواند نقش موثری در عمران و آبادانی و اشتغال روستاها ایفا کند.

    استاندار گیلان بر ضرورت فراهم کردن زمینه لازم جهت توسعه گردشگری تأکید و افزود: مطمئناً روستای همراه با زباله نمی تواند گردشگر جذب کند.

    وی افزود: باید همه کمک کنیم تا فرهنگ سازی لازم در جهت ساماندهی و مدیریت پسماند در روستاها شکل گیرد.

    استاندار گیلان با بیان اینکه انشاا… مباحث زباله در روستا حل خواهد شد افزود: با ایجاد زباله سوز ، کمپوست و مدیریت پسماند مشکل زباله حل و اقتصادی می شود.

    وی تأکید کرد: نباید اجازه دهیم روستا و شهرهای ما با زباله منظر بدی پیدا کنند.

    وی تصریح کرد: برای فرهنگسازی در حال انجام کارهایی هستیم ولی بایستی همه درحل این معضل کمک بکنند.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=17677

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *