×

استاندار گیلان تأکید کرد: افزایش سهم اعتبارات ملی گیلان از سوی دولت ضروری است

  • کد نوشته: 40313
  • ۱۳۹۷-۱۰-۰۴
  • 80 بازدید
  • ۰
  • استاندار گیلان با اشاره به تعدد نقاط حادثه خیز در این استان و حضور مسافر در طول ایام سال، تأکید کرد: دولت باید سهم اعتبارات ملی گیلان برای تقویت زیرساخت ‌ها را افزایش دهد. به گزارش گیل و دیلم، مصطفی سالاری شامگاه دوشنبه در جلسه شورای فنی که در سالن اجتماعات استانداری گیلان برگزار شد با اشاره […]

    استاندار گیلان تأکید کرد: افزایش سهم اعتبارات ملی گیلان از سوی دولت ضروری است
  • استاندار گیلان با اشاره به تعدد نقاط حادثه خیز در این استان و حضور مسافر در طول ایام سال، تأکید کرد: دولت باید سهم اعتبارات ملی گیلان برای تقویت زیرساخت ‌ها را افزایش دهد.

    به گزارش گیل و دیلم، مصطفی سالاری شامگاه دوشنبه در جلسه شورای فنی که در سالن اجتماعات استانداری گیلان برگزار شد با اشاره به پروژه راه‌آهن قزوین- رشت، اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی اقداماتی را که از سوی استان گیلان باید در این زمینه پیگیری شود به طور مشخص به ما اعلام کند.

    سالاری افزود: ساختمان اداری اداره کل راه‌آهن شمال در رشت مستقر خواهد شد به همین منظور ساختمانی در استانداری گیلان برای استقرار این اداره کل در نظر گرفته شده است.  

    استاندار گیلان با اشاره به همکاری منطقه آزاد انزلی و راه‌آهن در تکمیل شبکه ریلی رشت -انزلی، بیان کرد: نیازمند موافقت‌نامه در این حوزه هستیم تا ۷.۵ کیلومتر باقیمانده محور ریلی – ترانزیتی تکمیل شود.

    وی همچنین در ادامه به اتصال شبکه ریلی قزوین – رشت به آستارا اشاره و تصریح‌کرد: در عملیات اجرایی این خط ریلی نباید معیشت و کشاورزی مردم آسیب ببیند.

    سالاری با اشاره به هشت کیلومتر باقیمانده آزاد راه رشت ـ قزوین، گفت: انتظار داریم این پروژه در کنار طرح آزاد راهی رشت ـ انزلی با سرعت بیشتری مراحل تکمیل خود را طی کند.

    وی در ادامه به وضعیت بنادر استان گیلان نیز اشاره کرد و افزود: بندرانزلی در راستای رونق اقتصادی در استان گیلان بسیار تاثیرگذار بوده و اتصال شبکه ریلی به این بندر در این رونق نقش آفرین است.

    استاندار گیلان با بیان اینکه وضعیت این استان در حوزه ماشین آلات مناسب نبوده و فرسودگی و عمر بالای ماشین آلات یکی از چالش‌های این استان محسوب می شود، اظهارکرد: عمر ماشین آلات راهداری استان گیلان نسبت به سایر استانها بسیار بالا بوده و باید این موضوع مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد.

    وی همچنین به وجود نقاط حادثه خیز در این استان اشاره و تأکید کرد: نیازمند تقویت زیرساخت‌های استان در این حوزه با توجه به حجم بالا مسافر هستیم و انتظار داریم دولت در اختصاص سهم اعتبارات ملی به گیلان نگاه ویژه‌ای داشته و آن را نسبت به سایر استان‌ها افزایش دهد.

    منبع: ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=40313

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *