×

استاندار گیلان تاکید کرد: ضرورت استقلال عملکرد فرمانداران

  • کد نوشته: 25365
  • ۱۳۹۶-۰۸-۳۰
  • 118 بازدید
  • ۰
  • استاندار گیلان بر ضرورت استقلال عملکرد فرمانداران تأکید کرد وگفت: تعاملی را تقویت کنید که اقتدار، تدبیر و استقلال حوزه شما را حفظ کند، با افرادی که دغدغه کار مردم را دارند تعامل مدبرانه‌ای که استقلال عملکردتان را زیر سوال نبرد، داشته باشید. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، مصطفی سالاری در نشست با […]

    استاندار گیلان تاکید کرد: ضرورت استقلال عملکرد فرمانداران
  • استاندار گیلان بر ضرورت استقلال عملکرد فرمانداران تأکید کرد وگفت: تعاملی را تقویت کنید که اقتدار، تدبیر و استقلال حوزه شما را حفظ کند، با افرادی که دغدغه کار مردم را دارند تعامل مدبرانه‌ای که استقلال عملکردتان را زیر سوال نبرد، داشته باشید.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، مصطفی سالاری در نشست با فرمانداران استان نشست که در دفتر کار استاندار برگزار شد، با بیان اینکه قاطعانه، محکم و با تدبیر در جهت حل مشکلات مردم تلاش کنید، اظهار کرد: انتظار دارم با هم افزایی، ایجاد فضای تعاملی و بهره گیری از تمامی ظرفیت‌ها در جهت توسعه و شکوفایی شهرستان گام بردارید.

    استاندار گیلان تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال را اولویت اصلی استان برشمرد و افزود: بیکاری دغدغه اصلی مردم است که باید با تمام توان در جهت حل این مشکل تلاش کنیم.

    دکتر مصطفی سالاری فضای کلی استان را برای سرمایه‌گذاری خوب توصیف کرد و افزود: بهبود فضای کسب و کار اولویت جدی استان است و چنانچه این مهم را جدی نگیریم دیگر کارهایمان بی‌اثر خواهد ماند .

    وی گفت: چنانچه فضای آرام و امنی را در شهرستان شاهد نباشیم، قطعا شرایط برای انجام دیگر کارهای توسعه ای خصوصا در بخش‌ اقتصادی میسر نخواهد شد .

    استاندار گیلان گردشگری را ظرفیت اصلی استان در بخش کارآفرینی و اشتغال عنوان کرد و افزود: کارهای جدی در این بخش آغاز و تسهیلات خوبی در زمینه ایجاد اشتغال روستایی و واحدهای بوم‌گردی در نظر گرفته شده است .

    وی از هدف گذاری اختصاص ۷۵ تا ۸۰ درصد تسهیلات اشتغال روستایی به بخش گردشگری و احداث واحدهای بوم گردی در استان خبر داد و افزود: چنانچه در حوزه گردشگری درست برنامه‌ریزی شود به یاری خداوند اشتغال خوبی را شاهد خواهیم بود .

    نماینده عالی دولت در گیلان همچنین بر ضرورت ایجاد تحول در بخش کشاورزی استان نیز تأکید کرد و با اشاره به وسعت کوچک مزارع و باغات کشاورزی استان، افزود: مقیاس متوسط مزارع و باغات کفاف هزینه خانوارها را نمی‌دهد .

    سالاری تسطیح اراضی را کمک کننده در افزایش بهره‌وری زمین‌های زارعی دانست و افزود: باید با اصلاح نژاد، آموزش مناسب، بهره‌گیری مطلوب از نهاد‌های کشاورزی، بسته‌بندی، فرآوری، برندسازی و بازاریابی در جهت افزایش بهره‌وری زمین های زراعی و ارتقاء درآمد کشاورزان تلاش کنیم .

    استاندار گیلان با اشاره به برگزاری هفتگی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان بر لزوم ارائه گزارش فرمانداران از واحدهای تولیدی نیمه فعال و غیرفعال شهرستان خود در این کارگروه، افزود: دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها باید در این کارگروه حضوری مجدانه و فعال داشته باشند .

    نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت استقلال عملکرد فرمانداران نیز تأکید کرد و افزود: نباید تعامل شما به جایی ختم شود که استقلال عملکردتان زیر سوال رود .

    استاندار گیلان با بیان اینکه لازم است با افرادی که دغدغه کار مردم را دارند تعامل مدبرانه‌ای که استقلال عملکردتان را زیر سوال نبرد داشته باشید، تصریح کرد: تعاملی را تقویت کنید که اقتدار، تدبیر و استقلال حوزه شما را حفظ کند .

    وی با اشاره به لزوم راهنمایی و نظارت مجدانه و دقیق بر بخشداران، گفت: نظارت‌های شما بعد آموزشی داشته باشد، چنانچه بخشداری با مشکل مواجه شود در حقیقت نشان از ضعف عملکرد شما است .

    دکتر سالاری همچنین بر نظارت جدی و دقیق فرمانداران بر پروژه‌های شهرستان‌ نیز تأکید کرد .

    استاندار گیلان خواستار حضور هر چه بیشتر فرمانداران در بین مردم شد و افزود: وظیفه داریم جوابگوی مردم باشیم .

    وی در ادامه با بیان اینکه فرمانداران نماینده حاکمیت در حوزه کاری خود هستند، گفت: ما نمی‌توانیم در برابر موضوعات مطروحه مردم بی‌تفاوت باشیم.

    استاندار گیلان گفت: ممکن است مردم مشکلاتی را بیان کنند که نتوانیم آن را حل کنیم اما می‌توانیم آن مشکل را به مسئولین امر انتقال دهیم .

    وی بر ضرورت انعکاس به موقع مشکلات واحدهای تولیدی به مسئولین استانی تأکید کرد و تصریح کرد: انتظار دارم برنامه محور باشید و اولویت‌های شهرستان را شناسایی کنید .

    دکتر سالاری افزود: فضای سرمایه‌گذاری را در شهرستان هر چه بیشتر بهبود دهید .

    استاندار گیلان خواستار مد نظر قرار دادن رویکرد توسعه‌ای استان توسط فرمانداران شد و افزود: در اقداماتتان ملاک بر این باشد که کدام پروژه در بهبود زندگی مردم نقش موثرتری را ایفاء می‌کند .

    وی افزود: در اختصاص اعتبارات به پروژه‌ها، خود را جای مردم گذاشته و اولویت‌های مردم را در نخستین گام انجام دهید .

    در پایان این نشست هر یک از فرمانداران به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و با دستور و راهنمایی استاندار گیلان تصمیمات لازم در هر بخش اتخاذ شد

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=25365

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *