×

استاندار گیلان تاکید کرد: کاهش ۶ درصدی نرخ بیکاری به معنی حل مشکل نیست

  • کد نوشته: 9584
  • ۱۳۹۵-۱۰-۳۰
  • 135 بازدید
  • ۰
  • استاندار گیلان با اشاره به کاهش ۶ درصدی نرخ بیکاری در سه سال گذشته گفت: افرادی که با این گونه آمارها آشنا هستند می‌دانند که کاهش این نرخ در طی ۳ سال اقدامی ارزشمند است. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم دکتر محمدعلی نجفی در یازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر استان که در تالار حکمت […]

    استاندار گیلان تاکید کرد:  کاهش ۶ درصدی نرخ بیکاری به معنی حل مشکل نیست
  • استاندار گیلان با اشاره به کاهش ۶ درصدی نرخ بیکاری در سه سال گذشته گفت: افرادی که با این گونه آمارها آشنا هستند می‌دانند که کاهش این نرخ در طی ۳ سال اقدامی ارزشمند است.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم دکتر محمدعلی نجفی در یازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر استان که در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد، با تبیین مفهوم کارآفرینی اظهار کرد:کار آفرینی، لغتی است که همه شما عزیزان که در عرصه تولید و اندیشه حضور دارید آشنا می‌باشید و با تفاوت آن با اشتغال واقف هستید.

    وی مباحث کار آفرینی را فراتر از اشتغالزایی دانست و افزود: کار آفرینان زمان و مکان را دیده و خوب می‌اندیشند و در بخش‌های خاص وارد عرصه بازار شده و به دنبال عنایت خاص، شانس، تسهیلات ویژه نیستند.

    استاندار گیلان با بیان اینکه فضای اشتغال در بسیاری از نقاط کشور و استان ما در حال فراهم شدن است، تصریح کرد: براساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گیلان در بهبود فضای کسب و کار جزو استان‌های برتر کشور است.

    دکتر نجفی با بیان اینکه چنانچه به آمارها بنگریم متوجه آن خواهیم شد که کارآفرینان بزرگ انسان‌های متمولی نبودند، گفت: ۶۰ درصد کارآفرینان بزرگ دنیا عمدتا از خانواده‌های فقیر اما از اندیشه، تفکر، جسارت و شهامت برخوردار بوده و از ظرفیت‌های خوب بهره می‌گرفتند.

    استاندار گیلان با اشاره به توفیقات خوب حاصل شده در بخش اشتغال استان عنوان کرد:این موفقیت متعلق به مردم و تمامی کسانی است که در اینگونه جمع‌ها حضوری فعال دارند.

    نجفی کار آفرینی را وجود اندیشه‌های نو در جامعه دانست و افزود: مدیران اجرایی در بخش های مختلف موظفند با تمام توان در جهت رشد و توسعه کار آفرینی در جامعه تلاش کنند.

    وی خواستار حضور قوی‌تر بخش صنعت و معدن در اینگونه نشست‌ها شد.

    دکتر نجفی از برگزاری نشست‌های مستمر و هفتگی حمایت از کارآفرینان و بخشرهای تولیدی، صنعتی، کشاورزی، گردشگری خبر داد و خاطرنشان کرد: به یاری خداوند برنامه‌های فراوانی در بخش توسعه گردشگری استان خواهیم داشت.

    وی آینده گیلان بسیار خوب متصور کرد و افزود: توسعه بخش گردشگری از جمله نکات مهمی است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

    وی اظهار کرد: با توجه به محدودیت زمین و امکانات در گیلان باید بیشتر در بخش مسائل کارآفرینی و شرکت‌های دانش بنیان پرداخته شود.

    دکتر نجفی با بیان اینکه گیلان در بخش فارغ التحصیلان جوان و دانش آموختگان از ظرفیت بالایی برخوردار است ،متذکر شد: باید زمینه اشتغال هر چه بیشتر این عزیزان را فراهم کنیم.

    وی از کاهش ۶ درصدی نرخ بیکاری گیلان در طی ۳ سال خبر داد و افزود: افرادی که با این گونه آمارها آشنا هستند می‌دانند که کاهش این مقدار نرخ بیکاری در طی ۳ سال اقدامی ارزشمند است.

    استاندار گیلان با بیان اینکه در نیمه نخست سال ۹۵ نرخ بیکاری در گیلان برای اولین بار تک رقمی شد و به رقم ۹.۶ درصد رسید، اضافه کرد: البته این به معنای حل کامل مشکل بیکاری نیست و بویژه در بخش اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی نگرانی داریم.

    نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت بهره‌گیری از کار آفرینان برتر تاکید کرد و افزود: باید تمامی امکانات و فضا برای توسعه و رشد کارآفرینان فراهم شود تا این عزیزان خوب بیاندیشند و وارد بازار کار شوند.

    وی عنوان کرد: خوشبختانه با فضای خوب ایجاد شده و منابع سرشار باید زمینه فعالیت هر چه بیشتر را برای کارآفرینان مهیا کنیم.

    دکتر نجفی با بیان اینکه باید دردمندی‌های کارآفرینان را احصا و در حل مشکلات آنان کوشا باشیم افزود: هیچ کس حق ندارد مانع از رشد و حرکت این عزیزان شود.

    وی با گرامی داشت یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: این یار دیرین امام و رهبری خود از کارآفرینان برتر بوده و تمامی بخش‌ها و از جمله بخش اقتصادی کشور دین سنگینی به این شخصیت بزرگ دارد.

    استاندار گیلان یادآور شد: زمانی که آیت الله هاشمی رفسنجانی از کار آفرین و از سرمایه گذار حمایت می‌کرد کمتر کسی این سخنان را به زبان می‌آورد زیرا ادبیات آن دوران ادبیات خاصی بود.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم در پایان این مراسم استاندار گیلان با اهدای لوح و هدایایی از منتخبین این جشنواره تقدیر کرد./ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=9584

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *