×

استاندار گیلان: تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل استان گیلان ضروری است

  • کد نوشته: 38184
  • ۱۳۹۷-۰۸-۱۲
  • 136 بازدید
  • ۰
  • استاندار گیلان با تأکید برضرورت تدوین و تهیه طرح جامع پدافند غیرعامل این استان، گفت: وجود این طرح به توسعه استان گیلان کمک می کند. به گزارش  گیل و دیلم، مصطفی سالاری بعدازظهر شنبه در جلسه شورای پدافند غیرعامل که در استانداری گیلان برگزار شد بر اهمیت موضوع پدافند غیرعامل و لزوم توجه به آن تأکید کرد. […]

    استاندار گیلان: تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل استان گیلان ضروری است
  • استاندار گیلان با تأکید برضرورت تدوین و تهیه طرح جامع پدافند غیرعامل این استان، گفت: وجود این طرح به توسعه استان گیلان کمک می کند.

    به گزارش  گیل و دیلم، مصطفی سالاری بعدازظهر شنبه در جلسه شورای پدافند غیرعامل که در استانداری گیلان برگزار شد بر اهمیت موضوع پدافند غیرعامل و لزوم توجه به آن تأکید کرد.

    سالاری با اشاره به برگزاری هزار و ۵۰۰ برنامه در این هفته در استان گیلان، اظهارکرد: مصون سازی و کاهش آسیب پذیری زیرساخت‌های اصلی کشور در راستای افزایش امنیت و حفاظت از مردم در برابر انواع تهدیدات از مهمترین رویکردهای پدافند غیرعامل به شمار می‌رود.

    وی به شناسایی انواع تهدیدات در حوزه‌های زیستی، سایبری و فرهنگی و پایش و تشخیص آنها قبل از وقوع و تأکیدات مقام معظم رهبری و توجه ویژه دولت در تقویت برنامه‌ها و سیاست‌ها اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف مدیران و دستگاه‌های اجرایی استان توجه به رویکرد اصلی پدافند غیرعامل و همچنین عمومی کردن این فرهنگ در جامعه است.

    استاندار گیلان با بیان اینکه در این استان برخی از حوادث در حوزه طبیعی همانند آتش‌سوزی جنگل‌ها در تابستان به عنوان تهدید محسوب می شود، افزود: به دلیل اهمیت موضوع حفاظت از جنگل‌های گیلان باید تجهیزات اطفای حریق برای صیانت از این میراث طبیعی تقویت شود.

    وی با اشاره به اینکه تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل در گیلان در دستور کار قرار دارد، بیان‌کرد: بند (ز) تبصره ۱۲ آیین احکام اجرایی مقررات ملی ساختمان درباره مصون سازی ساختمان‌ها در حوزه پدافند غیرعامل با اعتباری بیش از۳ میلیارد تومان در استان گیلان در حال اجرا است.

    سالاری در ادامه با تاکید بر تجهیز آزمایشگاه‌های زیستی، تصریح کرد: تجهیز آزمایشگاه‌های زیستی باید از سوی مسئولان امر مورد توجه ویژه قرار گیرد.

    وی تأکیدکرد: پیش بینی برنامه‌های فصلی برای پدافند غیرعامل و توجه ویژه به بخش‌های کشاورزی، صنعت و محیط زیست از موضوعات مهم در زمینه پدافند غیرعامل به شمار می رود. پدافند غیرعامل نقش به مهمی در توسعه کشور دارد و به این منظور تدوین طرح جامع آن در استان گیلان از دیگر موارد ضروری است.

    *آموزش و فرهنگ سازی در حوزه موضوعات پدافند غیرعامل مهم است

    در ادامه این جلسه فرماندار رشت نیز با اشاره به اینکه فرمانداری شهرستان توجه به این موضوع را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است، اظهارکرد: خطرات زیست محیطی و سایبری و همچنین آموزش و فرهنگ سازی و نهادینه کردن موضوع پدافند در سطح جامعه از مواردی است که به آن توجه ویژه شده است.

    میرشمس مومنی‌زاده گفت: در تلاش هستیم تا در شهرستان رشت با تعامل و همکاری دستگاه‌های برنامه‌ای جامع تهیه و گام‌های موثری در این زمینه برداریم.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=38184

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *