×

استاندار گیلان: تعداد فارغ‌التحصیلان بیکار در استان گیلان بسیار زیاد است/پرداخت مطالبات ۱۰ ساله صیادان گیلان

  • کد نوشته: 8919
  • ۱۳۹۵-۱۰-۱۶
  • 95 بازدید
  • ۰
  • محمدعلی نجفی عصر امروز در جلسه شورای اداری رودسر در حضور وزیر ارتباطات اظهار داشت: در جلسه دیشب هیئت دولت پرداخت ۳۰ میلیارد تومان از مطالبات هزار و ۴۰۰ نفر از کارکنان پره‌های صیادی تعدیل شده گیلان که از ۱۰ سال قبل جزء مطالبات آنها بود به تصویب رسید. استاندار گیلان گفت: یکی از مشکلات […]

    استاندار گیلان: تعداد فارغ‌التحصیلان بیکار در استان گیلان بسیار زیاد است/پرداخت مطالبات ۱۰ ساله صیادان گیلان
  • محمدعلی نجفی عصر امروز در جلسه شورای اداری رودسر در حضور وزیر ارتباطات اظهار داشت: در جلسه دیشب هیئت دولت پرداخت ۳۰ میلیارد تومان از مطالبات هزار و ۴۰۰ نفر از کارکنان پره‌های صیادی تعدیل شده گیلان که از ۱۰ سال قبل جزء مطالبات آنها بود به تصویب رسید.

    استاندار گیلان گفت: یکی از مشکلات صیادان پره که از ۱۰ سال قبل باقی مانده بود طلب هزار و ۴۰۰ نفر از صیادان پره در ۷ شهرستان که جزء مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان هم بود از محل حوادث، پرداخت آن مصوب شد و تا یک ماه آینده به حساب صیادان واریز می‌شود.

    وی با بیان اینکه موفقیت‌های خوبی در دولت تدبیر و امید به‌دست آمده و در شهرستان رودسر هم طبق گزارش فرماندار این شهرستان، توفیقاتی به‌دست آمده است؛ البته مشکلات و نارسایی‌هایی هم وجود دارد از جمله مشکل بیکاری و مشکلات اقتصادی مردم که با تلاش دولت و مسئولان باید حل شود.

    نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به اینکه با موفقیت‌های دولت در روابط خارجی و افزایش سهم صادرات نفت باید شاهد رونق بیشتر اقتصادی، عمرانی و اشتغال فارع‌التحصیلان باشیم گفت: در این شهرستان شاهد رشد تولید در محصولات کشاورزی برنج، چای و توسعه صنعت و گردشگری هستیم.

    وی افزود: دیپلماسی رئیس جمهور و دولت بسیار موفق بوده و این توفیقات برای مردم محسوس و ملموس است و صادرات نفت ایران به ۲.۵ برابر افزایش یافته است و ارتباط با بیش از ۴۰۰ بانک خارجی که در گذشته صفر بود از دیگر توفیقات دولت است و در صنعت فولاد هم با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کردیم.

    استاندار گیلان گفت: مشکلات فراوان است و ادعای حل همه مشکلات را نداریم ولی نرخ بیکاری از ۱۵.۶ به ۹.۶ کاهش یافته و این به معنی حل مشکلات بیکاری استان گیلان نیست و سیل فارغ التحصیلان و بیکاری در گیلان بسیار زیاد است؛ ۵۰ شرکت دانش بنیان تأسیس شده که باید به ۱۰۰ شرکت افزایش یابد.

    نجفی افزود: در بخش کشاورزی از جمله برنج و چای همه تلاش بر این بود که ضربه‌ای به کشاورز وارد نشود و ما با اینکه گیلان پرباران است مشکل تأمین آب کشاورزی داریم و سد پلرود یک از پروژه‌های بزرگ ملی در حال اجراست.

    نماینده عالی دولت در استان گیلان اظهار داشت: نرخ برنج پائین آمده بود که با دستور رئیس جمهور و تصویب هیئت دولت از ورود و توزیع برنج خارجی در کشور هنگام تولید محصول داخل جلوگیری شد.

    وی گفت: با رشد قیمت برگ سبز چای و افزایش ۶۰ درصدی تولید محصول برگ سبز و مشکلات مالی و اعتباری دولت به‌علت تحریم‌ها ۱۴۶ میلیارد تومان علاوه بر سهم پرداختی ۱۴ میلیارد تومانی کارخانجات تاکنون پرداخت شده است و دستور دادم که با آن دسته از کارخانه‌داران چایسازی که تاکنون سهم خویش را پرداخت نکرده‌اند برخورد جدی شود.

    استاندار گیلان افزود: سد پلرود جزء موفقیت‌های ماست ولی راضی نیستیم زیرا از ۱۹ درصد پیشرفت کار به ۵۰ درصد افزایش یافته است و قطعاً پیگیری خواهیم کرد تا به نتیجه مطلوب برسیم.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=8919

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *