×

استاندار گیلان: توجه ویژه به نیروهای انسانی در هر منطقه اساس توسعه است

  • کد نوشته: 22335
  • ۱۳۹۶-۰۷-۰۶
  • 81 بازدید
  • ۰
  • استاندار گیلان گفت: برای توسعه یک استان و کشور باید توجه ویژه‌ای به نیروهای انسانی آن منطقه داشت. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» مصطفی سالاری عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش در سالن شهید انصاری استان گیلان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و ایام‌ سوگواری سرور سالار شهیدان امام حسین (ع) […]

    استاندار گیلان: توجه ویژه به نیروهای انسانی در هر منطقه اساس توسعه است
  • استاندار گیلان گفت: برای توسعه یک استان و کشور باید توجه ویژه‌ای به نیروهای انسانی آن منطقه داشت.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» مصطفی سالاری عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش در سالن شهید انصاری استان گیلان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و ایام‌ سوگواری سرور سالار شهیدان امام حسین (ع) اظهار داشت: برای توسعه یک استان و کشور باید توجه ویژه‌ای به نیروهای انسانی آن منطقه داشت.

    استاندار گیلان با بیان اینکه مهم‌ترین مقطع در توجه به نیروی‌ انسانی سنین پایین و مقطع آموزش و پرورش است خاطرنشان کرد: اگر در جامعه‌ای به بخش آموزش و پرورش توجه شود آینده آن منطقه درخشان است و عدم توجه و غفلت در این حوزه موجب ضرر و زیان ویژه‌ای می‌شود.

    سالاری ثمره کار آموزش و پرورش را بسیار حائز اهمیت و مهم دانست با تاکید اینکه نتیجه کار و اقدامات آموزش و پرورش در جامعه امروز زمان‌بر است و این زمان گاه موجب بی‌انگیزگی در افراد می‌شود گفت: ایجاد انگیزه و انتقال این انگیزه به دیگران در حوزه آموزش و پرورش برعهده متولیان و شورای آموزش و پرورش استان است.

    وی با اشاره به اینکه آموزش و پرووش از اصلی‌ترین دستگاه در تربیت فرزندان است تصریح کرد: توجه به حوزه آموزش و پروش به شیوه‌های مختلف در جامعه امروز بسیار حائز اهمیت است و این امر موجب ترسیم آینده‌ای روشن برای منطقه می‌شود.

    استاندار گیلان توجه به حوزه آموزش و پرورش را از اساسی‌ترین ضرورت جامعه امروز عنوان کرد و با بیان اینکه تنها گذاشتن این حوزه مسیر اشتباهی در جامعه است افزود: آموزش و پرورش باید برنامه‌ریز، متولی، پیگیری کننده و نسبت به استان مطالبه‌گر باشد.

    سالاری با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش استان گیلان باید با اراده‌ای قوی، محکم و روحیه‌ای خستگی‌ناپذیر اهداف و نیازهای خود را پیگیری کند بیان کرد: در حوزه آموزش و پرورش باید فراتر از وظیفه دولت در راستای خلاقیت، نوآوری و مشارکت مردم گام برداشت.

    وی با اشاره به اینکه در این حوزه همواره باید آماده پذیرش انتقادات و پیشنهادات بود تاکید کرد: اگر می‌خواهیم در حوزه آموزش و پرورش به‌صورت موفق عمل کنیم باید اداره مدارس را مردمی کرده و همواره از مشارکت‌های فکری و عملی مردم در این حوزه بهره‌مند شویم.

    استاندار گیلان با اشاره به درصد مطلوب مدارس غیرانتفاعی در استان گیلان و با بیان اینکه این امر بیانگر این است که مردم فهیم استان گیلان بیش از سرانه درآمد خود برای تحصیل فرزندان خود هزینه می‌کنند گفت: نباید در بحث آموزش و پرورش تنها درگیر اقدامات فیزیکی، سخت‌افزاری و عمرانی بود.

    نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه توجه به کیفیت آموزش در مدارس همواره باید در اولویت اقدامات آموزش و پرورش قرار گیرد خاطرنشان کرد: مدارسی که ظاهر عالی و بی‌نقض دارند می‌توانند معلمان و دانش‌آموزان نخبه و موفقی داشته باشند.

    وی مشارکت مردم، شهرداران، دهیاران و شوراهای اسلامی را در حوزه آموزش و پرورش تاثیرگذار دانست و با بیان اینکه دستگاه‌های مختلف با ارائه خلاقیت می‌توانند موجب ارتقاء کیفیت آموزشی در مدارس شوند افزود: باید با ایجاد انگیزه و ارتقاء کیفیت آموزشی خروجی مطلوبی از آموزش و پرورش داشته باشیم.

    استاندار گیلان با بیان اینکه می‌توان با اقدامات تشویقی و ایجاد انگیزه و رقابت در دانش‌آموزان نتایج مطلوبی را از کنکورهای سراسری در استان به‌دست آورد گفت: نصب تصاویر چهره‌های ممتاز در کوچه‌ها، دعوت در برنامه‌های تلویزیونی و تقدیر از دانش آموزان ممتاز در برنامه‌های مختلف از این اقدامات است.

    نماینده عالی دولت در استان گیلان با تاکید بر اینکه باید به شیوه درست و بی‌نقص فراتر از اقدامات دولت زمینه‌ساز ارتقاء کیفیت آموزشی در استان گیلان باشیم بیان کرد: استان گیلان با سابقه غنی فرهنگی ظرفیت ارتقاء کیفیت آموزشی را دارد.

    سالاری جایگاه استان گیلان را در کشور مطلوب عنوان کرد و با تاکید بر اقدامات مطلوب اداره کل نوسازی مدارس در استان گیلان تصریح کرد: باید علاوه بر مقوله مذکور توجه به ارتقاء کیفیت آموزشی در مدارس را مد نظر قرار داد.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=22335

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *