×

استاندار گیلان: در اعطاء تسهیلات به روستاییان، انعطاف بیشتری لحاظ شود

  • کد نوشته: 24181
  • ۱۳۹۶-۰۸-۰۴
  • 141 بازدید
  • ۰
  • استاندار گیلان در دیدار مدیرعامل پست بانک کشور گفت: لازم است در اعطاء تسهیلات به روستاییان، نرمش و انعطاف بیشتری لحاظ شود. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان، مصطفی سالاری در این دیدار، مهمترین ظرفیت استان را استعداد گردشگرپذیر بودن آن دانست و بیان داشت: با توسعه […]

    استاندار گیلان: در اعطاء تسهیلات به روستاییان، انعطاف بیشتری لحاظ شود
  • استاندار گیلان در دیدار مدیرعامل پست بانک کشور گفت: لازم است در اعطاء تسهیلات به روستاییان، نرمش و انعطاف بیشتری لحاظ شود.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان، مصطفی سالاری در این دیدار، مهمترین ظرفیت استان را استعداد گردشگرپذیر بودن آن دانست و بیان داشت: با توسعه ظرفیت های گردشگری می توانیم به تقویت بنیه اقتصادی خانواده های گیلانی کمک کرده و بستر را برای توسعه استان فراهم کنیم.
    وی ادامه داد: با ساماندهی خدمات جانبی و شبکه سازی در صنعت گردشگری استان می توانیم مشاغل پردرآمد ایجاد کرده و از این طریق، خیر امور را به مردم گیلان که صاحبان اصلی این آب و خاک هستند، برسانیم.
    استاندار گیلان افزود: باید کارهای جدیدی انجام دهیم و صرفا نگاه ما به ورود گردشگر نباشد، باید ببینیم این تعداد گردشگر چه مقدار می تواند اشتغال، درآمد و رونق اقتصادی ایجاد کند و تلاش کنیم بیشترین بهره را از وجودشان ببریم.
    وی بر لزوم حمایت از سرمایه‌گذار بومی تأکید کرد و گفت: بایستی استفاده بی‌رویه از زمین‌های بکر ساحلی استان برای ویلاسازی‌های شخصی مدیریت شده و برای آن، شرایط سخت‌گیرانه در نظر گرفته شود.
    سالاری تأکید کرد: ترجیح این است که ظرفیت اراضی در اختیار افراد بومی قرار گیرد تا ضمن توسعه فضای گردشگری و جذب گردشگر به استان، خیر و منفعت آن نیز به مردم منطقه برسد.
    وی خاطرنشان کرد: با توجه به آمار به دست آمده، در شرایط امروز، روستاییان ما صرفاً با کار کشاورزی قادر به گذران معیشت خود نیستند و برای حل این معضل، می توان با اعطاء تسهیلات بانکی برای روستاییان در حوزه های مختلف نظیر ویلاسازی گردشگرمحور، راه اندازی ویلاهای بوم گردی و استفاده از ظرفیت های مختلف نظیر سازمان منطقه آزاد انزلی جهت اعطاء خودروهای ویژه به روستاییان برای بهره گیری در بخش گردشگری استان، حتی شرایط را برای اشتغال اعضاء خانوار روستایی نیز فراهم کرد.
    سالاری ادامه داد: برای تحقق همه این موارد نیاز است زیرساخت هایی نظیر سیستم های ATM و دفاترICT در روستاها ، به نحو متناسب و فراگیر فراهم شود و انتظار دارم مجموعه پست بانک استان در این خصوص دقت نظر داشته باشد.
    مدیرعامل پست بانک کشور نیز در این دیدار اظهار کرد: همه استان های کشور سرشار از ظرفیت و استعداد هستند و نحوه عملکرد ما می تواند به هرچه بهتر استفاده کردن از این ظرفیت ها کمک کند.
    خسرو فرحی افزود: با تشکیل یک کارگروه متشکل از مدیران ذیربط ، می توان کمک فراوانی به این چرخه کرد و لازم است اطلاعات از طریق کارگروه مذکور به مدیریت کشور رسیده و ما نیز متناسب با شرایط استان اقدام می کنیم.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=24181

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *