×

استاندار گیلان: رسانه فاقد استقلال، مطلوب مردم نیست

  • کد نوشته: 34651
  • ۱۳۹۷-۰۵-۱۷
  • 120 بازدید
  • ۰
  • استاندار گیلان با بیان اینکه رسانه‌ای که مستقل نباشد، مطلوب مردم نیست، گفت: اصحاب رسانه برای ایفای درست رسالت خود وابسته نباشند زیرا وابستگی غیر از رسالت و خواست مبتنی بر مردم، مطلوب جامعه نیست. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، مصطفی سالاری امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران که در مجتمع خاتم الانبیا […]

    استاندار گیلان: رسانه فاقد استقلال، مطلوب مردم نیست
  • استاندار گیلان با بیان اینکه رسانه‌ای که مستقل نباشد، مطلوب مردم نیست، گفت: اصحاب رسانه برای ایفای درست رسالت خود وابسته نباشند زیرا وابستگی غیر از رسالت و خواست مبتنی بر مردم، مطلوب جامعه نیست.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، مصطفی سالاری امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران که در مجتمع خاتم الانبیا رشت برگزار شد، با تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد: خبرنگاران به خبرها روح می‌دهند و با وجود مشکلاتی که دارند همواره در عرضه خدمت به مردم قلم می‌رنند.

    استاندار گیلان افزود: «جمهوری اسلامی» انتخاب ۴۰ سال گذشته مردم بوده است، رسانه هم یکی از ارکان مردم سالاری و دموکراسی است زیرا رسانه آزاد و فعال از محورهای مردم سالاری محسوب می‌شود.

    سالاری با بیان اینکه حاکمیت نقش قانونگذاری، اجرا و رسیدگی به امور را برعهده دارد، تصریح کرد: رسانه به دلیل جایگاهی که در بین مردم دارد راحت‌تر می‌تواند مسائل و مشکلات مردم را به اطلاع حاکمیت برساند.

    وی ادامه داد: پایبندی   امر  به معروف در راستای اجرای احکام دینی و مردم سالاری است؛ هر زمان مردم سالاری از چارچوب احکام دینی و اخلاقی تخطی کند، مورد تذکر قرار می‌گیرد.

    سالاری با اشاره به نقش موثر رسانه در هدایت جامعه، بیان کرد: مسئولی که از مردم پست گرفته، اگر به دموکراسی و جامعه کمک نکند، به واسطه اصحاب رسانه از مردم هم تذکر می‌گیرد که همان امر به معروف است.

    استاندار گیلان با بیان اینکه رسانه‌ای که مستقل نباشد، مطلوب مردم نیست، خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه برای ایفای درست رسالت خود وابسته نباشند زیرا وابستگی غیر از رسالت و خواست مبتنی بر مردم، مطلوب جامعه نیست.

    وی اضافه کرد: برای استفاده از تجارب دیگران باید استقلال را در رسانه نهادینه کنیم، رسانه‌ مستقل ساختارمند است. مسائل عمومی جامعه همیشه مورد توجه است که با دقت نظر توسط خبرنگاران رصد و مطرح می‌شود.

    سالاری گفت: با وجود گسترش ارتباطات و تکنولوژی، خبرنگاران به صورت تخصصی و حرفه‌ای با عمق بخشی و تحلیل مطالب، به اطلاع جامعه می‌رسانند.

    منبع: ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=34651

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *