×

استاندار گیلان: سرانه مصرف برنج و چای نیازمند بازبینی و اصلاح است

  • کد نوشته: 95380
  • ۱۴۰۲-۰۹-۰۹
  • 147 بازدید
  • ۰
  • استاندار گیلان با بیان اینکه در خصوص سرانه مصرف برنج و چای به‌عنوان دو محصول راهبردی استان نیازمند بازبینی و اصلاح رویه هستیم، گفت: در غیر این صورت تولیدکننده در زمان برداشت به علت عدم محاسبه درست با اختلال در بازار مواجه می‌شود که این مسئله سبب نارضایتی تولیدکننده و مصرف‌کننده خواهد شد. به گزارش […]

    استاندار گیلان: سرانه مصرف برنج و چای نیازمند بازبینی و اصلاح است
  • استاندار گیلان با بیان اینکه در خصوص سرانه مصرف برنج و چای به‌عنوان دو محصول راهبردی استان نیازمند بازبینی و اصلاح رویه هستیم، گفت: در غیر این صورت تولیدکننده در زمان برداشت به علت عدم محاسبه درست با اختلال در بازار مواجه می‌شود که این مسئله سبب نارضایتی تولیدکننده و مصرف‌کننده خواهد شد.

    به گزارش گیل و دیلم ، اسدالله عباسی شامگاه چهارشنبه در آیین هفتمین دوره اعطای گواهینامه رعایت حقوق مصرف‌کنندگان در استانداری گیلان، اظهار کرد: سیاست و برنامه‌ریزی ما همواره در جهت حمایت از تولید داخل و افزایش کیفیت در حوزه صنعت و کشاورزی به‌علاوه حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان است که امیدواریم در جهت افزایش سطح تولید مؤثر واقع شود.

    وی به اهمیت جایگاه حمایت از حقوق مصرف‌کننده از منظر رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: ایشان، احساس رضایت مصرف‌کننده را یک اصل در تولید داخل دانستند و همواره اهتمام و دستورات ویژه‌ای در این راستا داشتند؛ لذا سیاست دولت نیز در همین جهت است.

    استاندار گیلان با بیان اینکه در بخش تولید تلاش ما در راستای ایجاد رقابت در بین تولیدکنندگان است، ادامه داد: نیازمند یک برنامه‌ریزی درست در ایجاد تعادل بین این دو عرصه هستیم تا علاوه بر حفظ رضایت مصرف‌کننده، تولیدکننده دچار ضرر و زیان نشود.

    عباسی بیان کرد: در خصوص سرانه مصرف برنج و چای به‌عنوان دو محصول راهبردی استان نیازمند بازبینی و اصلاح رویه هستیم در غیر این صورت تولیدکننده با افزایش تولید و حمایت دولت متأسفانه در زمان برداشت به علت عدم محاسبه درست با اختلال در بازار مواجه می‌شود که این مسئله سبب نارضایتی تولیدکننده و مصرف‌کننده خواهد شد.

    استاندار گیلان افزود: در حوزه چای بالغ بر بالای ۱۰۰ هزار تن افزایش واردات داریم درحالی‌که تولید داخل حداکثر ۳۰ هزار تن است و متوسط مصرفی استان ۷ درصد است؛ این در حالی است که نیازمند اصلاح و ایجاد توازن در بازار هستیم و این مسئله سبب دلگرمی تولیدکننده و مصرف‌کننده و استانداردسازی در حوزه امنیت غذایی خواهد شد.

    عباسی با اشاره به اهمیت مؤلفه‌های حمایت از حقوق تولیدکننده و مصرف‌کننده، اذعان کرد: در راستای ایجاد یک نگاه متعادل و عادلانه نسبت به تولید در جامعه هدف مطابق با استانداردهای موجود و تقاضای مصرف‌کننده بر اساس کیفیت، نیازمند اصلاح الگوی مصرف هستیم.

    وی در پایان خاطرنشان کرد: فارغ از فعالیت‌های انجمن نظارت، نیازمند به‌کارگیری نخبگان و نرم‌افزارهای دانش‌بنیان در حوزه سرانه مصرف و تعمیم آن به سایر بخش‌ها نیز هستیم.

    در پایان این مراسم شرکت‌های دستکش گیلان، سبحان آنکولوژی، کاسپین تامین، سیمان خزر، جهان ارتباط شمال و نوشینه ساغر، گواهینامه رعایت حقوق مصرف‌کننده دریافت کردند

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=95380

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *