×

استاندار گیلان: شبکه‌های قاچاق را شناسایی و برخورد کنیم

  • کد نوشته: 24535
  • ۱۳۹۶-۰۸-۱۱
  • 138 بازدید
  • ۰
  • استاندار گیلان، با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در مبارزه با قاچاق، گفت: باید واقع بینانه و با اولویت‌بندی شبکه‌های قاچاق را شناسایی و برخورد کنیم. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»، دکتر مصطفی سالاری در کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، برخورد با دانه درشت‌ها و شبکه ها را […]

    استاندار گیلان:  شبکه‌های قاچاق را شناسایی و برخورد کنیم
  • استاندار گیلان، با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در مبارزه با قاچاق، گفت: باید واقع بینانه و با اولویت‌بندی شبکه‌های قاچاق را شناسایی و برخورد کنیم.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»، دکتر مصطفی سالاری در کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، برخورد با دانه درشت‌ها و شبکه ها را اولویت مبارزه با قاچاق دانست و با بیان اینکه مخاطب اول را خرده پاها قرار ندهیم، اظهار کرد: باید واقع بینانه و با اولویت‌بندی شبکه‌های قاچاق را شناسایی و برخورد کنیم.

    نماینده عالی دولت در گیلان، با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید در امر مبارزه با قاچاق وضعیت فعلی را درست ترسیم کنند و راهکارهای مقابله با آن را ارائه دهند، افزود: دستگاه‌های اجرایی در تمامی برنامه‌های خود در جهت کاهش آسیب و نارسایی باید طرح جامع و برنامه داشته باشند و براساس آن وظیفه خود و انتظار از دیگران را مشخص کنند تا پس از تصویب براساس آن مطالبه‌گری شود.

    وی با بیان اینکه باید در امر مبارزه با قاچاق متناسب با شرایط روز و بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین تلاش کنیم، متذکر شد: با بهره‌برداری از تکنولوژی روز، فناوری الکترونیکی و پایش تصویری می توان بخشی از کمبود نیروها در امر مبارزه با قاچاق را جبران کرد.

    سالاری، با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در مبارزه با قاچاق، بر لزوم پرهیز از اقدامات نمایشی در بحث آموزش و فرهنگ‌سازی تاکید کرد و گفت: آموزش و فرهنگ سازی باید باور را در فرد ایجاد کند به گونه ای که در بخش مبارزه با قاچاق چوب آن فرد بداند جنگل سرمایه است و باید در کنار دولت از آن حفاظت کند و تعرض به جنگل را تعرض به حریم خود بداند.

    استاندار گیلان تاکید کرد: ادارات کل منابع طبیعی و شیلات نیز باید در بحث مبارزه با قاچاق چوب و ماهیان خاویاری طرح جامع داشته باشند تا براساس آن انتظار از دستگاه‌ها مشخص و از آنان مطالبه شود.

    وی با بیان اینکه با توسعه آبزی پروری می توان بخشی از مشکل قاچاق ماهیان خاویاری را برطرف کرد، ادامه داد: یگان حفاظت از دریا باید به علم روز مجهز باشد تا با بهره‌گیری از شیوه‌های جدید ضمن کاهش هزینه، نظارت‌ها افزایش یابد.

    نماینده عالی دولت در گیلان، بر ضرورت اجرای طرح کاداستر به منظور تهیه نقشه های ثبتی جهت اشرافیت کامل از مالکیت دولت و مردم تاکید کرد و آن را جزو برنامه‌های جدی استان برشمرد و یادآور شد: تهیه این نقشه در تمامی برنامه‌ریزی ها، آمایش سرزمینی، جانمایی محل پروژه‌ها و بخش‌های مختلف استان کمک کننده خواهد بود.

    سالاری، همچنین بر ضرورت برخورد اصولی و ریشه‌ای با معضل قاچاق تاکید و اضافه کرد: برخوردها مبتنی با مانور و نشان دادن آمار به نفع مردم و برای رضای خداوند نیست.

    وی با بیان اینکه مردم کارفرمای ما هستند، خاطرنشان کرد: حقوقی که می‌گیریم از مالیات و نفت آنان است، پس باید هر تصمیمی که می‌گیریم برای مردم و رضای خدا باشد.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=24535

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *