×

استاندار گیلان: مدیران برنامه ریزی علمی بر محور نگاه مردم داشته باشند

  • کد نوشته: 26511
  • ۱۳۹۶-۰۹-۲۹
  • 120 بازدید
  • ۰
  • استاندار گیلان، با تاکید بر لزوم برنامه ریزی علمی بر محور نگاه مردم، ادامه داد: همه ما مدیران باید با حرف شنیدن از مردم از مواهب گیلان استفاده کنیم. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،، دکتر مصطفی سالاری در گفتگوی تلویزیونی با مردم از شبکه باران، با بیان ااینکه گیلان استانی با ظرفیت های بالا […]

    استاندار گیلان:  مدیران برنامه ریزی علمی بر محور نگاه مردم داشته باشند
  • استاندار گیلان، با تاکید بر لزوم برنامه ریزی علمی بر محور نگاه مردم، ادامه داد: همه ما مدیران باید با حرف شنیدن از مردم از مواهب گیلان استفاده کنیم.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،، دکتر مصطفی سالاری در گفتگوی تلویزیونی با مردم از شبکه باران، با بیان ااینکه گیلان استانی با ظرفیت های بالا و متنوع است، اظهار کرد: خداوند همه مواهب را به گیلان ارزانی داشته و اگر در جاهایی نارسایی، کسری و کمبود داریم، از خود ما برنامه ریزان، دست اندرکاران و مدیران است که نتوانستیم زمینه استفاده از مواهب بی شمار الهی را فراهم کنیم.

    استاندار گیلان، بزرگترین موهب خداوند به این استان را مردم متمدن با فرهنگ و تاریخ ریشه دار دانست و افزود: این داشته ها به آسانی کسب نمی شود.

    وی طبیعت بی نظیر، ظرفیت بسیار بالای کشاورزی، ظرفیت ویژه گردشگری، موقعیت جغرافیایی و برخورداری از مرزهای خشکی و دریایی را از دیگر مواهب خدادادی گیلان دانست و تصریح کرد: در هیچ استانی نمی توان این همه ظرفیت با این درجه را یکجا دید و بی تردید اگر درست و منسجم حرکت کنیم، می توانیم گیلان را بی نیاز گردانیم.

    این مقام مسئول، با تاکید بر لزوم برنامه ریزی علمی بر محور نگاه مردم، ادامه داد: همه ما مدیران باید با حرف شنیدن از مردم از مواهب گیلان استفاده کنیم و نهایتا پیگیر مستمر و خستگی ناپذیر تحقق برنامه ها باشیم.

    سالاری، با اشاره به سفرهای یک یا دو روزه خود به شهرستان ها، عنوان کرد: برای استفاده از پتانسیل های استان و رفع مشکلات موجود جهت توسعه زیرساخت ها نیازمند خرد جمعی هستیم لذا نگاه و نظر مردم بهترین راهنماست. باید براساس ساختارهای کامل و جامع خدمت مردم برسیم و حرف آنان را درباره اقلیمشان بشنویم.

    نماینده عالی دولت در گیلان، با بیان اینکه قبل از سفر به هر شهرستان مسائل عمران و توسعه شهری و روستایی را توسط شهرداران، دهیاران و شوراها دریافت می کنیم، گفت: حدود ۲۵ صنف و قشر را تعریف کرده ایم. همچنین با حضور سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و کارگروه رفع موانع تولید را در شهرستان برگزار می کنیم.

    وی سرکشی از پروژه های مهم شهرستان و آشنایی بیشتر با ظرفیت ها و مسائل منطقه را از دیگر برنامه ها دانست و تصریح کرد: همه پیشنهادات و انتقادات شهرداران و دهیاران را مدون می کنیم و طی دو ماه بعد پیگیر میزان تحقق موارد مطروحه از سوی مدیران کل خواهیم بود.

    استاندار گیلان، منشا غالب پیشنهادات شهرداران و دهیاران را مباحث بیکاری و رفع مشکل اشتغال دانست و اضافه کرد: نیازمند مصوبات جدید یا اصلاح مصوبات دولت هستیم تا مسیرهای اداری کوتاه شود. اگر منطقی و منصفانه به توانمندی های شهرداران و دهیاران اعتماد کنیم، قطعا فضای کسب و کار را خودشان فراهم می کنند.

    سالاری، با بیان اینکه بانک ها بنگاه های تجاری هستند، خاطرنشان کرد: بانک ها در بحث توسعه استان و کشور وظیفه مند هستند لذا جلسات کارگروه اشتغال و رفع موانع تولید را شنبه هر هفته برگزار می کنیم و همکاری بانک ها بسیار خوب است. البته نرخ سود تسهیلات کشاورزی باید کاهش یابد و دولت در لایحه بودجه تسهیلات حمایتی پیش بینی کرده است.

    وی توسعه استان را نیازمند برنامه ریزی مبتنی بر یک نگاه علمی و جامع و با بهره گیری از نظر همه نخبگان جامعه دانست و یادآور شد: در یک ماهه نخست حضورم در استان گیلان، خواستار احصای مسائل، مشکلات، ظرفیت ها و زیرساخت های اصلی استان از سوی مدیران شدم و در نهایت به ۴۸ محور رسیدیم و لذا باید در این ۴۸ محور برنامه راهبردی داشته باشیم.

    استاندار گیلان، با اشاره به تشکیل کمیته تخصصی برای هر محور، افزود: ترکیب عملیاتی کمیته ها متنوع و زیر بیست نفر عضو است. ۱۱ کمیته تخصصی کشاورزی اعم از چای، برنج، زیتون و محصولات باغی و کمیته های تخصصی دیگر شامل ابریشم، جاده ها و حمل و نقل زمینی، گردشگری روستایی، گردشگری ساحلی و دریایی و… داریم تا بتوانیم نگاه تخصصی به مسائل داشته باشیم.

    این مقام مسئول، یکی از کارکردهای کمیته ها را کاهش یا حذف موانع سلیقه ای و خودساخته دانست و عنوان کرد: اگر فعالیتی که قرار است انجام شود را بدون برنامه رها کنیم، قطعا به جنگل، مرتع و کاربری کشاورزی اراضی لطمه وارد می کند لذا باید فضا دهیم و مقررات را تسهیل کنیم تا تعرض به جنگل و مرتع صورت نگیرد. البته با ویلاسازی شخصی خارج از استان موافق نیستم.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=26511

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *