×

استاندار گیلان: مردم نامزدهای پاکدست، دارای تخصص و برنامه برای شوراها انتخاب کنند

  • کد نوشته: 15645
  • ۱۳۹۶-۰۲-۰۹
  • 138 بازدید
  • ۰
  • استاندار گیلان گفت: مردم در انتخابات پیش رو کسانی که پاکدست، دارای تخصص و اندیشه و برنامه برای اداره‌ی شهر و روستا هستندرا برگزینند . به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»،همزمان با نهم اردیبهشت روز ملی شوراها دکتر محمد علی نجفی در همایش شوراهای اسلامی شهر و روستای گیلان با تبریک اعیاد شعبانیه با […]

    استاندار گیلان:  مردم نامزدهای پاکدست، دارای تخصص و برنامه برای شوراها انتخاب کنند
  • استاندار گیلان گفت: مردم در انتخابات پیش رو کسانی که پاکدست، دارای تخصص و اندیشه و برنامه برای اداره‌ی شهر و روستا هستندرا برگزینند .

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»،همزمان با نهم اردیبهشت روز ملی شوراها دکتر محمد علی نجفی در همایش شوراهای اسلامی شهر و روستای گیلان با تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به اینکه شوراها جزء افتخارات نظام مردم سالاری دینی است افزود: شوراهای شهر و روستا یکی از نمادهای مدیریت حکومت مردمی در جمهوری اسلامی ایران است .

    وی به نهادینه شدن شوراها در دولت اصلاحات علیرغم مخالفت های مختلف اشاره و خاطرنشان کرد: خوشبختانه در حال حاضر نیز همه طالب این اندیشه مردمی هستند .

    نماینده عالی دولت در گیلان به اهداف نظام جمهوری اسلامی مبنی بر واگذاری امور به مردم و سفارشات امام راحل درخصوص مردم سالاری دینی اشاره و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب نیز در روز عید مبعث در دیدار مسئولان نظام به لزوم حضور پررنگ مردم در انتخابات شوراهای شهر و روستا تأکید داشتند که نشان از باور و اعتقاد نظام جمهوری اسلامی به اهمیت شوراها دارد .

    وی به حضور موثر شوراها در مدیریت شهری و روستاها اشاره کرد و اظهار داشت: از سال ۸۲ تا ۹۵ میزان ۱۰ هزار میلیارد تومان از سوی دولت به دهیاری های کشور کمک شده که سهم دولت یازدهم بالای ۷۳ درصد و میزان ۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد است .

    دکتر نجفی به ۶ هزار مصوبه‌ی شوراهای شهر استان اشاره و خاطر نشان کرد: شوراهای روستاهای استان نیز برای توسعه‌ی این بخش ۳۲ هزار مصوبه داشتند که بخش اعظم آن اجرایی شده و باقیمانده‌ی آن نیاز به زمان دارد .

    وی با بیان اینکه این مصوبات نشانگر اندیشه و تفکر در بین اعضای شوراها دارد گفت :فرصت خدمت، خواه یا ناخواه از افراد گرفته می‌شود اما این عملکردها است که پس از دوره‌ی ۴ ساله باقی می‌ماند.

    نماینده عالی دولت در گیلان افزود: چه زیباست با نگاهی به عملکرد ۴ ساله‌ی خود ببینیم که‌ آیا فقط این مدت به شعار و ایراد و تهمت گذشته یا اقدامات مثبتی نیز در آن شکل گرفته است .

    وی با قدردانی از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا که بصورت صادقانه به مردم خدمت کردند گفت: برخی از این افراد حتی از دریافت حق جلسه و حقوق نیز خودداری ‌کردند که آن هم بخشی از کارنامه‌ی عملکردی آنان محسوب می‌شود .

    استاندار گیلان با بیان اینکه خوشبختانه در هیأت تخلفات رسیدگی به شوراها تخلف بارزی برای تشکیل جلسات وجود نداشت افزود: در این میان نقاط ضعفی نیز وجود داشته که تذکراتی داده شده است .

    وی با اشاره به اینکه نگاه ما به آینده‌ی استان است گفت : مردم در انتخابات پیش رو کسانی که پاکدست، دارای تخصص و اندیشه و برنامه برای اداره‌ی شهر و روستای خود هستند را برگزینند .

    وی افزود : نباید در دوران ۴ ساله‌ی خدمت به ارتقاء خود و اطرافیان بیندیشیم و باید ملاک خدمت بیش از پیش به مردم باشد .

    نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه همه‌ی نعمت‌ها معطوف به مردم است خاطر نشان کرد: زمانیکه درد مردم را نشنویم و مصوبات ما با اندیشه‌ی مردم تطبیق پیدا نکند قطعاً ضعفی در کار است .

    استاندار گیلان با بیان اینکه بعضاً ارتباط شوراهای با مدیران دولت و استان فاصله دارد افزود:در این میان گاهی برخی از شوراها به مصوبات سازمان شهرداری‌ها نیز توجه نمی‌کنند .

    وی افزود:اعضای شوراها باید همانند فرمانداران و مدیران استان از چگونگی حرکت ریلی استان مطلع باشند و کمال همکاری و همراهی را داشته باشند .

    وی تصریح کرد:شوراها باید در جریان آمار و ارقام عملکرد استان که براساس اعلام مرکز آمار است و در شهر و روستا مشاهده می‌شود قرار بگیرند .

    دکتر نجفی با بیان اینکه در تمامی شاخص های استان اعم از راه روستایی، آسفالت، برق، آب و گاز از میانگین کشوری عقب بودیم گفت: بسیار خرسندیم که امروز اعلام می‌کنیم در تمامی شاخص‌ها از میانگین کشوری فراتر رفتیم .

    به گزارش گیل و دیلم، در این جلسه شهرداران تالش و دیلمان به عنوان شهرداران نمونه در مدیریت پسماند معرفی شدند/ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=15645

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *