×

استاندار گیلان: هر ۱۶ فرماندار استان حتی الامکان یک معاون یا بخشدار خانم داشته باشند

  • کد نوشته: 29635
  • ۱۳۹۶-۱۲-۱۱
  • 155 بازدید
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،دکتر مصطفی سالاری در نشست هم اندیشی با مدیران رسانه های گروهی استان که در سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد، با بیان اینکه باور داریم اصحاب رسانه می توانند به پیشرفت جامعه کمک کنند، گفت: رسانه ها می توانند مهمترین وسیله برای امر به معروف و نهی از منکر باشند. وی با […]

    استاندار گیلان: هر ۱۶ فرماندار استان حتی الامکان یک معاون یا بخشدار خانم داشته باشند
  • به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،دکتر مصطفی سالاری در نشست هم اندیشی با مدیران رسانه های گروهی استان که در سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد، با بیان اینکه باور داریم اصحاب رسانه می توانند به پیشرفت جامعه کمک کنند، گفت: رسانه ها می توانند مهمترین وسیله برای امر به معروف و نهی از منکر باشند.

    وی با بیان اینکه رسانه ها امکان امروزی امر به معروف و نهی از منکر هستند، اظهار کرد: کارهای مثبت و منفی ما از طریق شما به مردم منعکس می شود لذا هرچه رسانه را محدودتر کنیم، بیشتر ضرر می بینیم. در دنیا جوامعی که حق نقد، تذکر و پیشنهاد برای رسانه ها قائل هستند، ایرادات و اشکالات اجرایی آنها به تدریج رفع شده است و موفق تر بوده اند.

    استاندار گیلان، با بیان اینکه دولت تدبیر و امید دست رسانه ها را در نقد باز گذاشته است، تصریح کرد: شما در نقد کردن دستگاه های اجرایی مشکلی ندارید و از شما قدردانی هم می شود. خوشبختانه عملکرد پنج ساله دولت نشان داده که همواره هم حامی رسانه ها بوده و هم به دنبال ایجاد فضای زیرساختی مناسب است تا بیشتر در معرض نظر مردم و اصحاب رسانه قرار گیرد. حتی اگر انتقاد فراتر رود، هیچ تعرضی متوجه رسانه ها نخواهد بود و امیدواریم این فضا روز به روز فراهم تر شود.

    سالاری ادامه داد: بی تردید هیچ صاحب منصبی معصوم نیست و کسی نمی تواند ادعا کند مصون از خطا و اشتباه است لذا باید فضایی ایجاد کنیم تا همه بتوانند به خوبی نقد کنند و ما هم بپذیریم. البته ممکن است گاهی آمار و اطلاعات نادرست سبب تکدر خاطر مسئولان شود که باید پاسخگو بود. همچنین از رسانه ها توقع داریم جایی که امکان تعرض به حیثیت و اعتبار افراد وجود دارد، دقت بیشتری در انعکاس اخبار داشته باشند.

    این مقام مسئول، از دستگاه ها خواست پاسخگو و مدافع عملکرد خودشان باشند و عنوان کرد: به کار گیری جوانان و بانوان در دستگاه ها را با باور شروع کردیم و قطعا با همان باور و جدیت ادامه خواهیم داد. البته در انتصابات نظرات و تعارضاتی وجود دارد که اگر به حق باشد، گوش می دهم و اگر مبتنی بر استدلال نادرست و غیر منطقی باشد، قطعا ترتیب اثر نخواهم داد. متاسفانه حساسیت های بی جهتی در مقوله به کار گیری جوانان وجود دارد، اما این اقدام را براساس دستور رئیس جمهور و نیاز جامعه شروع کردیم و پیگیری خواهیم کرد.

    استاندار گیلان، با تاکید بر اینکه هر ۱۶ فرماندار استان حتی الامکان یک معاون یا بخشدار خانم داشته باشند، تصریح کرد: باید به جوانان اعتماد کنیم و یقین داشته باشیم ورود جوانان به دستگاه های اجرایی هیچ ضربه ای نمی زند.

    وی در ادامه به محورهای توسعه استان گیلان اشاره کرد و یادآور شد: محورهای توسعه گیلان با توجه به ظرفیت های آن روشن و شفاف است لذا باید به بررسی اقدامات صورت گرفته در دهه گذشته در گیلان و استان های همجوار بپردازیم و از تجربیات مثبت و منفی استفاده کنیم. بخش اعظم زندگی مردم گیلان از طریق امرار معاش متکی به بخش کشاورزی است و زندگی جمعیت قابل توجهی وابسته به محصولاتی نظیر برنج، چای، زیتون، مرکبات، ابریشم و… است که برای هر کدام کمیته اختصاصی تشکیل دادیم.

    سالاری، گردشگری را استعداد ذاتی گیلان دانست و متذکر شد: چه بخواهیم و چه نخواهیم ورود گردشگر به گیلان اتفاق خواهد افتاد و ما نمی توانیم راه آنان را ببندیم بلکه می توانیم جهت دهی کنیم تا باعث اشتغالزایی و کسب درآمد برای مردم شود. حضور گردشگران در گیلان نباید فقط برای ما هزینه زیست محیطی بر جا بگذارد و با ویلاسازی، جز نابودی جنگل و تخریب چهره گیلان منفعتی برای ما نداشته باشد.

    این مقام مسئول، با بیان اینکه گردشگران به دنبال جذابیت طبیعی گیلان می آیند، اظهار کرد: اگر برنامه ریزی نداشته باشیم، قطعا این فضا را از دست می دهیم و عوارض زیست محیطی آن به راحتی قابل جبران نیست.

    استاندار گیلان، مقوله گردشگری را مختص اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ندانست و عنوان کرد: بنیاد مسکن، بنادر و دریانوری، منابع طبیعی، محیط زیست، نظام مهندسی و… در این امر دخیل هستند. باید در تالاب ها و آب بندان ها سازه های چوبی برای اقامتگاه، قایقرانی و رستوران ایجاد کنیم که سازگار با محیط زیست باشد. نظام مهندسی در بخش بوم گردی حدود ۱۶ طرح معماری سنتی را آماده کرده تا در اختیار سرمایه گذاران بگذارد و ساز و کار تسهیلات آن فراهم شده است.

    وی با تاکید بر اینکه باید زیرساخت های ارتباطات و فناوری اطلاعات جهت خرید بلیط، انتخاب اقامتگاه، کرایه اتومبیل و… وجود داشته باشد، گفت: در گذشته مردم فکر می کردند برای حفاظت از محیط زیست باید از آن استفاده نکنند، اما با اقداماتی که جایکا در گیلان انجام داده، مردم می توانند سازگار با محیط زیست از آن استفاده کنند و نسبت به حفاظت از طبیعت علاقه مند تر شوند.

    سالاری اضافه کرد: متقاضیان طرح های گردشگری از جمله احداث تله کابین مشکل خود را با منابع طبیعی و محیط زیست حل و سرمایه گذاری را آغاز کنند. ساخت هیچ واحد اقامتی خارج از محدوده روستا و طرح بوم گردی قابل قبول نیست و کسانی که تسهیلات بوم گردی دریافت می کنند باید در محدوده نقشه مصوب طرح هادی و زیر نظر بنیاد مسکن ساخت و ساز داشته باشند.

    استاندار گیلان، رویکرد اصلی گردشگری را حفاظت از محیط زیست دانست و خاطرنشان کرد: اگر از جنگل، دریا، تالاب و… درست استفاده کنیم، از تخریب آن جلوگیری کرده ایم و اگر آنها را رها کنیم قطعا لطمه می بینند. در این راستا همایش فرصت های سرمایه گذاری و گردشگری استان را در اردیبهشت ۹۷ برگزار خواهیم کرد و از همه سرمایه گذاران که علاقه مند به کار کردن در گیلان هستند دعوت به عمل می آوریم و قطعا در این زمینه بی برنامه حرکت نخواهیم کرد.

    وی با اشاره به استعداد تجاری و بازرگانی گیلان در صد سال گذشته، عنوان کرد: گیلان جایگاه ویژه ای در تجارت کشور با خارج داشت و غالب افراد پردرآمد گیلان تجار بزرگ بودند، اما به نظر می رسد در این زمینه شدیدا عقب نشینی کرده ایم و موقعیت را از دست داده ایم. خوشبختانه شرایط در حال فراهم شدن است و امروز ارتباط خوبی با کشورهای سی.آی.اس داریم و باید از این ظرفیت استفاده کنیم. قطعا منطقه آزاد انزلی نقش اثرگذاری خواهد داشت.

    نماینده عالی دولت در گیلان، با بیان اینکه شنبه هر هفته با واحدهای صنعتی نشست داریم، عنوان کرد: برخی از صنایع استان شکست خورده و نیازمند کمک بانک ها و دستگاه های خدمت رسان هستند. گیلان از لحاظ پرداخت تسهیلات رونق تولید مقام اول و از لحاظ میزان پرداختی مقام هفتم کشور را دارد؛ این در حالی است که واحدهای صنعتی بیشتری نسبت به تهران، اصفهان و البرز نداریم. متاسفانه برخی از بانک ها حتی شهامت امضا کردن تسهیلات مصوب کارگروه را ندارند و نباید استان را با ترس و وحشت بدنام کنیم و کسی جرات نکند سرمایه گذاری کند. وظیفه رسانه هاست که فضای استان را برای کسی که می خواهد شغل ایجاد کند، مناسب سازند.

    سالاری، با بیان اینکه بخش خصوصی نباید حیثیت و آبروی خودش را در معرض خطر ببیند، عنوان کرد: اگر اشکال یا فسادی وجود دارد، نه با جنجال، کار نمایشی و عربده کشی، بلکه از راه قانونی رفع گردد. مردم از رفتار ما متضرر می شوند لذا رسانه ها صرف نظر از کار جناحی به فرهنگ سازی بپردازند.

    وی با تاکید بر اینکه «گیلان» باید وجه مشترک همه سلایق سیاسی باشد، تصریح کرد: مدیران اقتصاد گیلان را محل تسویه حساب سیاسی نکنند و رقابت سیاسی را کنار بگذارند، زیرا حق نداریم از امکانات دولتی برای انتقام سیاسی و جهت گیری جناحی استفاده کنیم. بودجه و حق امضایی که داریم برای مردم و در خدمت مردم است لذا در کار مردم دعوا راه نیاندازیم.

    استاندار گیلان، با تاکید بر لزوم رعایت آداب رقابت سیاسی به عنوان یکی از نیازمندی های جامعه، متذکر شد: اصولگرایی، اصلاح طلبی و اعتدال نیاز جامعه است و تضارب آرا ایجاد می کند، اما اگر از مسیر منحرف شویم، اتفاق خوبی نمی افتد.

    وی روند احداث زیرساخت های فیزیکی گیلان را در وضعیت خوبی دانست و یادآور شد: راه آهن طی چند ماه دیگر بلاخره تکمیل خواهد شد و کارهای جزئی باقی مانده است. راه آهن هم برای گردشگری و هم برای تجارت فرصت های بی نظیری برای گیلان فراهم خواهد کرد و اتصال آن به منطقه آزاد انزلی و بندر کاسپین ظرفیت آن را دوچندان می کند.

    سالاری، خواستار یکی شدن راه آهن رشت – انزلی و رشت – منطقه آزاد شد و تصریح کرد: بیمارستان های خوبی در شرق و غرب گیلان در حال احداث است که به زودی تبدیل به قطب استان خواهند شد و مراحل پایانی ساخت را طی می کنند.

    این مقام مسئول، سازمان های مردم نهاد را یکی از ظرفیت های خوب نقد آزادانه دانست و گفت: از نقد نگران نیستیم و بر استفاده از خرد جمعی و نگاه کارشناسانه مبتنی بر نظر مردم تاکید داریم تا تصمیم گیری درست داشته باشیم.

    وی با بیان اینکه هیچ کسی در گیلان نباید دغدغه معیشت داشته باشد، خاطرنشان کرد: رویکرد جناحی ندارم و از هر کسی که کار کند استقبال می کنم و هر کسی که کارشکنی کند ابتدا تحمل می کنم، اما سپس او را به مردم معرفی خواهم کرد. خداوند همه مواهب را در حد اعلی به گیلان بخشیده و لذا همه باید کمک کنیم فضای استان هرچه آرام تر و امن تر باشد و اقدامات بی جهت نداشته باشیم./ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=29635

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *