×

استاندار گیلان: پتروشیمی جزء مطالبات گیلان است

  • کد نوشته: 17709
  • ۱۳۹۶-۰۴-۱۵
  • 159 بازدید
  • ۰
  • استاندار گیلان با بیان اینکه پتروشیمی جزء مطالبات گیلان است، گفت: پتروشیمی در گیلان از مطالبات مردم است زیرا با ایجاد صنایع پایین دست سبب رونق اشتغالزایی در استان می‌شود. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» محمدعلی نجفی، استاندار گیلان امروز در شورای اداری استان که با حضور رئیس قوه مققنه، مدیران و نمایندگان […]

    استاندار گیلان: پتروشیمی جزء مطالبات گیلان است
  • استاندار گیلان با بیان اینکه پتروشیمی جزء مطالبات گیلان است، گفت: پتروشیمی در گیلان از مطالبات مردم است زیرا با ایجاد صنایع پایین دست سبب رونق اشتغالزایی در استان می‌شود.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» محمدعلی نجفی، استاندار گیلان امروز در شورای اداری استان که با حضور رئیس قوه مققنه، مدیران و نمایندگان استان در استانداری برگزار شد، ضمن خیرمقدم به دکتر لاریجانی، اظهار کرد: از دکتر لاریجانی که در مواقع حساس با اندیشه بزرگ اعتدالی که دارند و در بزنگاه‌ها در پیشبرد نظام گام بر می‌دارند، تشکر و قدردانی می‌کنیم.

    وی افزود: خادمان نظام که همواره هدف‌شان اعتلای نظام اسلامی است، در گذشته راه امام(ره) را در پیش گرفتند و اکنون هم سفارشات مقام معظم رهبری را مد نظر قرار می‌دهند. شهادت شهدای ترور و شهدای حرم که در مرزها ایثارگری می‌کنند افتخاری برای ایران و مدیران خدمتگزار است.

    وی با مرور خاطرات شهید انصاری اولین استاندار شهید کشور، گفت: شهید انصاری زمانی در خارج از کشور مشغول به تحصیل بود که جهت حفظ آرمان‌های انقلاب تحصیلات را رها می‌کند و به کشورش بازمی‌گردد.

    نجفی با بیان اینکه باید در این فضا با آرمان‌های شهدا تجدید عهد کنیم و در پیروی از راه امام موفق(ره) باشیم، گفت: استان طی چهارسال اخیر توفیقات خوبی داشته است، البته به این معنا نیست که مشکل نداریم.

    استاندار گیلان با اشاره به کاهش نرخ تورم استان طی چهارسال اخیر، تصریح کرد: طبق گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس استان گیلان در فضای امنیت و آرامش کسب و کار رتبه اول را داشته است، همچنین کاهش نرخ بیکاری از ۱۵.۶ درصد در ابتدای دولت به ۱۱.۳ درصد در سال ۹۵ از دیگر توفیقات استان بوده است. در سال ۹۲ جزء ۵ استان بیکار کشور بودیم اما اکنون جزء هشت استان شاغل کشور هستیم.

    وی با اشاره به کشاورزی در گیلان، بیان کرد: وضعیت برنج با سیاست خوبی که اندیشیده شد، پیشرفت داشت زیرا زمانی دو میلیون و ۹۰۰ هزار تن واردات انجام می‌گرفت اما این وضعیت کنترل شد و بخشی از کشاورزی برنج اقتصادی شد، اگر با همین تدبیر جلو رویم خودگفایی برنج دست یافتنی خواهد بود.

    نجفی گفت: پرداخت بهای برگ سبز چای اشتیاقی در کشاورزان ایجاد کرد که باعث شد بخشی از زمین‌های رها شده چایکاری، مجددا احیا شوند.

    استاندار گیلان بیان کرد: ظرفیت کشاورزی استان محدود است که اصلاحات و تسطیح اراضی می‌تواند سبب توفیقات خوبی شود.

    وی با بیان اینکه سد سفیدرود که ۱۸۰ هزار هکتار از زمین‌ها برنج از آن ارتزاق می‌کنند، جوابگوی ۱۴۰ هزار هکتار از زمین‌هاست، گفت: سدپلرود که احداث آن سال‌ها آغاز شده است و اکنون پیشرفت آن به ۵۴ درصد رسیده که با تزریق اعتبار ملی طی دو سال به بهره‌برداری می‌رسد. سد شفارود هم تاکنون ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، سدهای دیورش، لاسک و دیلمان جهت بهره برداری و نجات گیلان از معضل کم‌آبی نیازمند اعتبارات ملی هستند.

    نجفی با بیان اینکه استان گیلان در بحث پسماند عزم ملی می‌خواهد، گفت:‌ ساماندهی پسماند نیازمند فرهنگسازی است، در راستای کمپوست و زباله سوز اقدامات خوبی انجام گرفته است. در حوزه سلامت گیلان جزء اولین‌هاست.

    استاندار گیلان ادامه داد: درصدد رونق صنایع دستی در حوزه فرش دستبافت استان هستیم که صندوق کارآفرینی امید هم می‌تواند دراین راستا کمک کند. علاوه بر صنایع دستی در حوزه صنعتی و صنایع سلولزی گام‌های خوبی برداشته شده است.

    وی تصریح کرد: تالاب انزلی مظلوم مانده و نتوانستیم آنطور که باید نجات دهیم، البته اقداماتی انجام گرفته ولی بسیار فاصله دارد و نیازمند عزم ملی است.

    نجفی با بیان اینکه پتروشیمی جزء مطالبات گیلان است که مغفول مانده، خاطرنشان کرد: پتروشیمی در لوشان و رودسر از مطالبات مردم است که در لوشان با مشکل زمین مواجه بود اما در سایت نفتی رودسر مشکل زمین نداریم ولی از نظر وزارت ایراداتی دارد که نیازمند حمایت‌های ملی است زیرا با ایجاد صنایع پایین دست سبب رونق اشتغالزایی در استان می‌شود.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=17709

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *