×

استاندار گیلان: کسی حق ندارد رسانه‌ها را با اعمال سلیقه شخصی محدود کند

  • کد نوشته: 34247
  • ۱۳۹۷-۰۵-۰۷
  • 200 بازدید
  • ۰
  • استاندار گیلان با بیان اینکه تکریم رسانه‌ها و مطبوعات زمانی قابل ادعاست که هیچ شخص یا رسانه‌ای به دلیل انتقاد در مضیقه قرار نگیرد، گفت: کسی حق ندارد رسانه‌ها را با اعمال سلیقه شخصی محدود کند. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، دکتر مصطفی سالاری در نشست با اعضاء هیات مدیره خانه مطبوعات استان […]

    استاندار گیلان: کسی حق ندارد رسانه‌ها را با اعمال سلیقه شخصی محدود کند
  • استاندار گیلان با بیان اینکه تکریم رسانه‌ها و مطبوعات زمانی قابل ادعاست که هیچ شخص یا رسانه‌ای به دلیل انتقاد در مضیقه قرار نگیرد، گفت: کسی حق ندارد رسانه‌ها را با اعمال سلیقه شخصی محدود کند.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، دکتر مصطفی سالاری در نشست با اعضاء هیات مدیره خانه مطبوعات استان که عصر امروز در دفتر استاندار برگزار شد، امتناع مسئولان از انتشار آزاد اطلاعات غیرمحرمانه را مذموم دانست و گفت: رسانه آزاد است و‌ گردش آزاد اطلاعات و‌ اخبار عملکرد دولت امری لازم است.

    وی اضافه کرد: گرچه برخی اوقات شاهد انتشار اخبار غیرحرفه‌ای هستیم اما فعالیت اصحاب رسانه اثربخشی مطلوبی بر جامعه دارد و ابعاد مثبت انتشار اخبار حرفه‌ای و‌ شفاف‌سازی بر جامعه قابل تامل و حائز اهمیت است.

    استاندار گیلان با بیان اینکه خوشبختانه فضای رسانه‌ای استان مطلوب است و فعالان رسانه با هدف همراهی و همکاری با مسئولان، صرفا دغدغه‌مندی خود را بروز می‌دهند، تصریح کرد: معتقدم ضمن ضرورت بروز انتقاد سازنده از سوی رسانه‌ها، باید راهکارهای منطقی نیز ارائه کرد.

    سالاری ادامه داد: بر این باورم بسیاری از مشکلات کشور و استان ساختاری است و عملکرد رسانه‌ها می‌تواند توان و خروجی عملکرد مسئولان را ارتقاء دهد و‌ به اصلاح امور بیانجامد.

    وی با اشاره به اینکه انتقاد و همراهی رسانه کمک کننده است و چشم نظارتی مردم محسوب می‌شود، اظهار کرد: مادامی که رسانه مستقل بماند، رویکرد حرفه‌ای داشته باشد و از دخالت حاکمیت در امان بماند، یکی از مهم‌ترین ابزار امر به معروف و‌ نهی از منکر قلمداد می‌شود.

    نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: این تصور که امر به معروف و‌ نهی از منکر مختص حکومت نسبت به مردم است و مردم حق نظارتی ندارند ناصحیح است.

    سالاری افزود: ما وظیفه‌ی خود در قبال ایجاد فضای نظارتی مردم بر دولت از طریق مطبوعات را انجام می‌دهیم.

    وی بر ضرورت توجه به انجمن‌ها و گروه‌های غیردولتی تاکید کرد و گفت: هرچه شناخت و اعتقاد بهتری نسبت به مشارکت مردم در امور پیدا کنیم، نتایج بهتری حاصل می‌شود.

    استاندار گیلان با بیان اینکه تکریم رسانه‌ها و مطبوعات زمانی قابل ادعاست که هیچ شخص یا رسانه‌ای به دلیل انتقاد در مضیقه قرار نگیرد،بیان کرد: کسی حق ندارد رسانه‌ها را با اعمال سلیقه شخصی محدود کند.

    سالاری گفت: از انتقاد استقبال می‌کنم و امیدوارم آزادی عمل رسانه‌ها روز به روز بیش‌تر شود. 

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=34247

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *