×

استان گیلان رتبه نخست کشور را در تولید گیاه دارویی گل‌گاوزبان دارد

  • کد نوشته: 15291
  • ۱۳۹۶-۰۱-۳۱
  • 76 بازدید
  • ۰
  • حبیب جهانساز صبح امروز در نشست خبری در رشت با اشاره به اینکه در مناطق کوهستانی استان گیلان گیاهان دارویی متنوعی رشد می‌کند اظهار داشت: کشاورزان گیلانی در منطقه اشکورات، برداشت گیاه دارویی گل گاوزبان را آغاز کردند. معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان گیلان با تاکید بر اینکه گیاه دارویی گل گاوزبان در منطقه […]

    استان گیلان رتبه نخست کشور را در تولید گیاه دارویی گل‌گاوزبان دارد
  • حبیب جهانساز صبح امروز در نشست خبری در رشت با اشاره به اینکه در مناطق کوهستانی استان گیلان گیاهان دارویی متنوعی رشد می‌کند اظهار داشت: کشاورزان گیلانی در منطقه اشکورات، برداشت گیاه دارویی گل گاوزبان را آغاز کردند.

    معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان گیلان با تاکید بر اینکه گیاه دارویی گل گاوزبان در منطقه اشکورات گیلان کشت می‌شود خاطرنشان کرد: گیاه دارویی مذکور در دیگر مناطق کوهستانی گیلان به‌صورت خودرو می‌روید.

    جهانساز با تاکید بر اینکه برداشت گل گاوزبان از سطح ۶۷۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان گیلان از ۲۸ فروردین امسال آغاز شده است بیان داشت: برداشت این محصول تا پایان خردادماه در استان گیلان ادامه دارد.

    وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود از باغات گل گاوزبان استان گیلان بالغ بر ۳۴۰ تن گل گاوزبان خشک  به ارزش ریالی ۳۴۰ میلیارد ریال  برداشت شود اظهار داشت: این محصول از گیلان به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌شود.

    معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گیلان با تاکید بر اینکه گیلان بالغ بر ۶ هزار و ۵۰۰ بهره بردار در سال مشغول به کشت گل گاوزبان هستند خاطرنشان کرد: استان گیلان رتبه نخست کشور را در تولید گیاه دارویی گل گاوزبان دارد.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=15291

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *