×

استفاده غیر مجاز از چراغ های گردان بیانگر تضییع حقوق شهروندی است

  • کد نوشته: 24333
  • ۱۳۹۶-۰۸-۰۷
  • 74 بازدید
  • ۰
  • رئیس پلیس راهور گیلان با بیان اینکه برابر قانون برای متخلفان نصب چراغ گردان جریمه ۴۰۰ هزار ریالی در نظر گرفته می شود، گفت: استفاده غیر مجاز از چراغ های گردان می تواند انظباط و ایمنی ترافیکی جامعه را تهدید و موجبات نارضایتی مردم را فراهم نماید و مصداق بارز تضییع حقوق شهروندی است. به گزارش «پایگاه خبری […]

    استفاده غیر مجاز از چراغ های گردان بیانگر تضییع حقوق شهروندی است
  • رئیس پلیس راهور گیلان با بیان اینکه برابر قانون برای متخلفان نصب چراغ گردان جریمه ۴۰۰ هزار ریالی در نظر گرفته می شود، گفت: استفاده غیر مجاز از چراغ های گردان می تواند انظباط و ایمنی ترافیکی جامعه را تهدید و موجبات نارضایتی مردم را فراهم نماید و مصداق بارز تضییع حقوق شهروندی است.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»، سرهنگ محمدرضا محمدی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر، اظهار کرد: براساس بند ۱۰۰ ماده یک و ماده ۱۸۵ و ۱۸۶ آیین نامه راهنمایی و رانندگی فقط وسایل امدادی، انتظامی و خدماتی مجاز به داشتن چراغ گردان ال ای دی بوده و فقط در هنگام انجام ماموریت های مهم و فوری مجاز به استفاده از این تجهیزات می باشند و این گروه خودروها که در حال ماموریت نیستند حق استفاده از چراغ های گردان را ندارند.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان با بیان اینکه متاسفانه در کنترل های انجام شده تعدادی از مسئولان ادارات و خودروهای شرکت ها و سازمان ها اقدام به نصب چراغ ال ای دی روی داشبورد جلو و گاها چراغ گردان سیار روی سقف خودرو می نمایند، گفت: نصب چراغ گردان مغایر قانون بوده و برای متخلفان جریمه ۴۰۰ هزار ریالی برابر قانون در نظر گرفته می شود.

    وی از مسئولان نهادها و شرکت ها و ادارات دولتی خواست که در صورت وجود چنین موردی نسبت به رفع آن اقدام نمایند و توجه داشته باشند خودروهای غیر امدادی با استفاده بیهوده از علائم امدادی صرفا به جهت رسیدن سریعتر به مقصد و نیز استفاده غیر مجاز از مسیرهای ویژه حساسیت و اهمیت استفاده از اعلائم امدادی را نزد سایر رانندگان و مردم کم می نماید.

    سرهنگ محمدی با تاکید براینکه استفاده غیر مجاز از چراغ های گردان می تواند انظباط و ایمنی ترافیکی جامعه را تهدید و موجبات نارضایتی مردم را فراهم نماید و مصداق بارز تضییع حقوق شهروندی است، بیان‌ کرد: پلیس در این خصوص برابر ضوابط قانونی و قوانین موجود برخورد بدون اغماض با متخلفان خواهد کرد/ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=24333

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *