×

استقبال از تئاتر شهروند لاهیجان بیشتر از گذشته بود

  • کد نوشته: 35454
  • ۱۳۹۷-۰۶-۰۲
  • 285 بازدید
  • ۰
  • دبیر شورای سیاستگذاری جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان گفت: امسال استقبال از جشنواره بیشتر از سال های گذشته بود و نمایش ها نیز با کمیت و کیفیت بهتری نسبت به دوره های قبل برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،جواد نجار تمیزکار روز جمعه در گفت وگویی افزود: با توجه به اینکه جشنواره […]

    استقبال از تئاتر شهروند لاهیجان بیشتر از گذشته بود
  • دبیر شورای سیاستگذاری جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان گفت: امسال استقبال از جشنواره بیشتر از سال های گذشته بود و نمایش ها نیز با کمیت و کیفیت بهتری نسبت به دوره های قبل برگزار شد.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،جواد نجار تمیزکار روز جمعه در گفت وگویی افزود: با توجه به اینکه جشنواره تئاتر خیابانی لاهیجان در تقویم تئاتر کشور و تقویم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده و از جشنواره های مطرح کشور به شمار می آید؛ هنرمندان خود برای این جشنواره کارهای تولیدی انجام می دهند و منتظر فراخوان نمی مانند. 
    وی ادامه داد: پس از ۹ سال، این جشنواره امسال با کمیت و کیفیت بهتری نسبت به سال های گذشته برگزار شد و به عنوان کسی که در عرصه تئاتر فعالیت می کند، شاهد استقبال خیلی خوب مردم از این جشنواره بودم و هر سال که از عمر این جشنواره می گذرد، استقبال مردم و آشتی مردم با هنر تئاتر بیشتر از سال قبل می شود .
    به گفته تمیزکار ، مدیریت شهری از هنرمندان کشور کمک و یاری گرفت و هنرمندان نیز با تولید آثار مختص مدیریت شهری و آنچه مردم و مسئولان نیاز دارند، پلی هستند بین مردم و مسئولان و مردم هم اگر نقدی دارند از زبان هنرمندان با زبان شیوای هنر بیان می شود.
    وی تاکید کرد: استقبال مردم نشان می دهد که این جشنواره تاثیر خود را در شهر لاهیجان و شهروندان لاهیجانی گذاشته و ویژگی های جشنواره امسال که مهمانانی از جشنواره بین المللی دربندیخان عراق نیز در آن حضور داشتند، عقد تفاهم نامه ای با اعضای شورای شهر و شهردار لاهیجان برای تبادل اقتصادی و فرهنگی است.
    دبیر شورای سیاستگذاری جشنواره تئاتر شهروند لاهیجان اضافه کرد: پس از امضای تفاهم نامه بین لاهیجان و دربندیخان عراق؛ همکاری های فرهنگی، هنری و اقتصادی در زمینه های نمایشگاهی از جمله برگزاری نمایشگاه تولیدات لاهیجان در دربندیخان عراق انجام می شود. 
    نهمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان از ۲۹ تا ۳۱ مردادماه با حدود ۹۰ اجرا از اقصی نقاط کشور در لاهیجان و مراسم اختتامیه این جشنواره نیز روز گذشته (پنجشنبه) با انتخاب برترین ها در این شهر برگزار شد. 
    لاهیجان در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است. 

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=35454

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *