×

کارشناس هواشناسی گیلان خبر داد؛
استقرار جوی به نسبت پایدار در گیلان

  • کد نوشته: 107764
  • ۱۴۰۳-۰۸-۰۷
  • 34 بازدید
  • ۰
  • آسمان گیلان از صبح امروز (دوشنبه) با خروج سامانه سرد و بارشی، صاف و هوا آفتابی شده‌است....
    استقرار جوی به نسبت پایدار در گیلان
  • به گزارش گیل و دیلم ،کارشناس هواشناسی گیلان در تشریح وضعیت جوی طی روزهای پیش رو در این استان گفت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی غالبا پایدار، آسمان صاف تا نیمه ابری و روند افزایش نسبی دما تا پایان هفته جاری در گیلان است.

    سمانه نگاه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: همچنین در مدت یاد شده، گاه با شکل‌گیری ناپایداری‌های موقتی، افزایش ابر و رگبار رعد و برق پراکنده به ویژه در ارتفاعات دور از انتظار نیست، البته فراگیر نخواهد بود.

    وی با اشاره به افزایش چهار تا هشت درجه‌ای دما در طول روز تا پایان هفته جاری در گیلان اضافه کرد: دیلمان با منفی یک درجه کمترین و لوشان با ۱۹ درجه بیشترین دمای استان را در ۲۴ ساعت گذشته به خود اختصاص دادند و دمای فعلی رشت ۱۴ درجه و رطوبت ۹۸ درصد است.

    کارشناس هواشناسی گیلان بیان کرد: دریا امروز و فردا برای فعالیت‌های دریانوردی مناسب پیش بینی شده اما برای صید و صیادی با احتیاط مناسب است.

    وی با اشاره به فعالیت سامانه سرد و بارشی از اواخر شنبه تا یکشنبه گذشته در گیلان بیان کرد: شهرستان املش با ۱۱۵ میلیمتر، بیشترین بارندگی استان را در این مدت به خود اختصاص داد.

    آسمان گیلان هم‌اینک صاف تا آفتابی است.

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=107764

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *