×

مدیرکل هواشناسی استان خبر داد ؛
استقرار هوای گرم و مرطوب در گیلان

  • کد نوشته: 103400
  • ۱۴۰۳-۰۴-۰۱
  • 10 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل هواشناسی گیلان، از وقوع بارش های همرفتی تا سه شنبه خبر داد و گفت: رگبار و رعد و برق و وزش باد و مه آلودگی و بارش تگرگ در مناطق مستعد از پدیده های مورد انتظار است.....
    استقرار هوای گرم و مرطوب در گیلان
  • به گزارش گیل و دیلم ، محمد دادرس در گفت وگویی، آسمان گیلان را صاف تا قسمتی ابری دانست و اظهار کرد: کمینه و بیشینه دما طی امروز بین ۱۴ تا ۳۵ درجه سانتیگراد در نوسان است.

    وی نقشه های هواشناسی را نشان دهنده جوی غالبا پایدار همراه با استقرار توده هوای گرم و مرطوب در منطقه دانست و افزود: طی امروز آسمانی صاف تا قسمتی ابری خواهیم داشت و گاهی شاهد افزایش ابر و وزش باد خواهیم بود.

    مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه احتمال وقوع رگبار و رعد و برق در اواخر وقت امروز وجود دارد، تصریح کرد: مطابق هشدار سطح زرد صادر شده، از عصر و شب امروز تا سه شنبه به سبب شکل گیری ناپایداری های همرفتی، ضمن افزایش ابر، شرایط برای بارش های رگباری شدید فراهم می شود.

    دادرس وزش باد و مه آلودگی و بارش تگرگ در مناطق مستعد را از دیگر پدیده های مورد انتظار دانست و گفت: احتمال آبگرفتگی منطقه ای و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها و جاری شدن سیلاب موقتی و برخورد صاعقه وجود دارد.

    وی با بیان اینکه ارتفاع موج دریا بین ۱۰ تا ۵۰ سانتیمتر خواهد بود، خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت کانون های گرد و خاک در اطراف منطقه، در برخی نواحی آسمانی غبارآلود دور از انتظار نیست.

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=103400

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *