×

اظهارات تند پزشک بیمارستان ۲۲ آبان در پاسخ به جوابیه انتشار یافته

  • کد نوشته: 35221
  • ۱۳۹۷-۰۵-۲۷
  • 216 بازدید
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ، پس از انتشار خبری تحت عنوان صدای شهروند و گلایه از مجموعه مدیریتی و ریاست بیمارستان ۲۲ آبان لاهیجان در خصوص عدم حضور یکی از پزشکان متخصص مغز و اعصاب در این مجموعه ، دکتر ارشاد ، ریاست این بیمارستان در جوابیه ای به مطلب انتشار یافته […]

    اظهارات تند پزشک بیمارستان ۲۲ آبان در پاسخ به جوابیه انتشار یافته
  • به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ، پس از انتشار خبری تحت عنوان صدای شهروند و گلایه از مجموعه مدیریتی و ریاست بیمارستان ۲۲ آبان لاهیجان در خصوص عدم حضور یکی از پزشکان متخصص مغز و اعصاب در این مجموعه ، دکتر ارشاد ، ریاست این بیمارستان در جوابیه ای به مطلب انتشار یافته توسط این پایگاه خبری واکنش نشان داد .
    پس از اظهارات ارشاد ، دکتر اختر شمار در پاسخ به جوابیه مذکور در مصاحبه ای با این رسانه خواستار انتشار اظهارات اش شد .

    دکتر محمد اختر شمار جراح مغز و اعصاب پیرامون حواشی به وجود آمده در رابطه با عدم حضور ایشان در بیمارستان ۲۲ آبان لاهیجان طی گفت و گویی عنوان کرد:

    از سال ۹۳ در شهرستان لاهیجان مشغول به کار شدم، زمانی که بنده به لاهیجان آمدم ریاست فعلی بیمارستان ۲۲ آبان لاهیجان بعنوان همکار حضور نداشتند، بنابر ایم از نظر سابقه ی کاری در بیمارستان ۲۲ آبان نیز سابقه ام بیشتر است .
    وی افزود: بنده ساکن رشت هستم و در تمام طول این مدتی که لاهیجان کار می کنم محل سکونتم رشت بوده است.
    دکتر اختر شمار گفت: ماه هایی از سال بوده که من ۲۵ شب در بیمارستان ۲۲ آبان لاهیجان کشیک دادم و این خواست شخص بنده بوده نه اینکه اجباری در کار باشد بر اساس آماری که موجود است، پر کار ترین جراح این بیمارستان نام گرفتم.
    این جراح مغز و اعصاب با اشاره به حواشی مصاحبه ریاست بیمارستان ۲۲ آبان لاهیجان، اظهار داشت: زاویه پیدا کردن ایشان با بنده از شروع کار وی شکل گرفت و بالاخره بعد از گذشت مدتی ایشان رییس این بیمارستان نیزشدند.
    وی افزود: ریاست قبلی این بیمارستان چه دکتر مقدم و چه دکتر امیر عسکری حقیقتا انسان های شریفی بودند و مدیریت بسیار خوبی داشتند.
    دکتر اختر شمار خاطرنشان کرد: ایشان در مصاحبه ی خود صحبت از مقررات کردند، اولا بنده آنجا قرارداد داشتم و نکته ی دوم اینکه بنده در استخدامی این بیمارستان پذیرفته شدم و اسم من در سایت و در میان پذیرفته شدگان آورده شده است اما مدارکم را تحویل ندادم صرفا به این دلیل که کار با این دو نفر، (آقایان ارشاد و موسی نیا ) سخت است.
    وی ادامه داد: باید گفت مگر خود ایشان مقررات را رعایت می کنند ؟ اکنون در دو شهرستان لاهیجان و لنگرود مطب دارند و بهتر است پروانه ی این دو مطب را ارائه کنند چون باید مالیات بپردازند.
    این پزشک جراح اضافه کرد: از ایشان بپرسید چطور شد که وقتی مطبشان را قانونی یا غیر قانونی بازگشایی کردند به یکباره اسپیلومتری بیمارستان خراب شد!؟ و تا الان هم درست نشده؟!
    دکتر اختر شمار گفت: اگر بحث صحبت و مقررات است ایشان باید پاسخگو باشند چرا اتفاقاتی که در بیمارستان میفتد مدیریت نمی کنند؟ البته علت مشخص است ایشان ریاست بلد نیستند.
    وی تصریح کرد: بنده از ۲۶ اسفند سال گذشته استعفا دادم و خودشان در فرودین ماه واسطه ای فرستادند که ما به وجود شما نیاز داریم، من نیز گفتم در صورتی که با بنده تسویه حساب کنید در خدمت خواهم بود چرا که دو سال است مطالباتم را دریافت نکردم.
    او افزود: دو ساعت بعد مدیر بیمارستان تماس گرفت که ما نمی توانیم و من هم عرض کردم که نمی توانم و رفت و آمد از رشت برایم مشکل است و پذیرفتند که نصفه کشیک بدهم .
    دکتر اختر شمار عنوان کرد: اصلا چطور می شود که از فروردین امسال تا همین ماه گذشته ۴۰ عمل در این بیمارستان انجام دادم؟ باید توضیح بدهند مگر من استعفا ندادم؟! یعنی من غیرقانونی آنجا بودم؟ بنابر این همه چیز قانونی بود .

    او افزود: شما به عنوان خبرنگار و به طور غیر محسوس در شهر از مردم بپرسید اختر شمار چطور آدمی است ؟ در مورد این دوستان هم بپرسید و برآیند بگیرید . من در این ۵ سال ۱۱۳۸ عمل در این شهرستان انجام داده ام . تقریبا سالی حدود ۲۵۰-۳۰۰ عمل و این فقط در بخش دولتی است
    این پزشک جراح تصریح کرد: بحث بیماری که مطرح شد بحث جالبی است، بنده برای آن مریض تا ساعت ۱ نیمه شب در بیمارستان ماندم . اتاق عمل را آماده کردم . همه ی این ها را می توانید بپرسید . اتاق عمل می خواست (washing ) بشود اما بنده مانع شدم و گفتم بیمار اورژانسی دارم . حتی مریض خودم را از icu منتقل کردم .در همین زمان با من تماس گرفتند که پسرت از پله ها افتاده و از ناحیه پا دچار خونریزی شدید شده . خانم بنده هم پزشک متخصص پاتوبیولوژی است و در بیمارستان قائم مشغول به کار هستند . هر چه با ایشان هم تماس می گرفتند پاسخ نمی داد .من در این زمینه تجربه ی تلخی دارم .
    حدودا دو سال پیش و در سال ۹۵ بود که مادرم بیماری سیئوز داشت . من در اتاق عمل در حال جراحی بودم که خانواده تماس گرفتند و گفتند : مادر افتاده و پای ایشان دچار جراحت شده .
    عمل را که تمام کردم بعد از آن سعی کردم خودم را به سرعت برسانم . وسائل جراحی برداشتم و رفتم به بیمارستانی که مادر بستری شد .
    من هیچ وقت خودم را نمی بخشم که چرا دیر تر رسیدم . البته که چاره ای هم نداشتم و در حال نجات دادن جان یکی دیگر بودم .
    فقط این را بگویم زمانی که مادرم را تدفین می کردیم زخم پای ایشان باز بود و عفونت کرده بود.
    یعنی از آن زمان ، همیشه اولویت برای من ، خانواده ام شدند . رفتم دفتر پرستاری و رفتن خودم را اعلام کردم . یکی از عوامل فساد در این شهر (…) که با ایشان تماس گرفتم و عدم حضور خودم را توضیح دادم و اعلام هم کردم اگر همچنین مریضی آمد شما سریعا اعزام بگیرید برای رشت . زمانیکه برگشتم دیدم از چندین جا تماس گرفتند و از نظام پزشکی هم گلایه داشتند که از شما شکایتی صورت گرفته در حالیکه شاکی اصلی بنده بودم . مگر من آدم نیستم؟ مگر من خانواده ندارم؟ در ثانی شما چطور ریاست بیمارستانی هستید که نتوانستید یک بیمار را مدیریت کنید . اصلا به فرض بنده مُرده باشم شما چگونه نتوانستید به وصعیت این بیمار رسیدگی کنید و نگذارید چنین آشوب و بلوایی بپا شود .
    دکتر اختر شمار با بیان اینکه فرق عمل جراحی خصوصی و دولتی چیزی حدود ۲۰ میلیون است ، گفت: بیماری به مطب من آمد . تصادفی بود و شکستگی مهره داشت .پولی هم نداشت . گفتم پذیرش و عمل می کنم . ضایعه نزدیک نخاع او بود . صبح روز جراحی به من گفتند شما حق عمل جراحی ندارید .شما تبعات این کار را نگاه کنید .
    بپرسید چه کسی در این شهر بیشترین جراحی را انجام داده ؟
    بپرسید چه کسی پیچیده ترین عمل جراحی را در این شهر انجام داده؟
    کسی در این شهر تومور مغز عمل می کند ؟
    تومور نخاع عمل می کند ؟
    اعمال پیچیده جراحی نخاع عمل می کند؟
    چه کسی در این شهر عمل دیسک گردن عمل می کند؟
    وی افزود: از همین ریاستی که در موضع قدرت نشسته و صحبت می کند بپرسید چه کسی اجازه نداد این عمل انجام شود ؟ و همه ی این ها بر می گردد به اینکه من با ایشان زاویه داشتیم و ایشان توان دیدن آدم های بالاتر از خودشان را ندارند . در حالیکه ما چیزی به نام بالا و پایین نداریم .
    این پزشک خاطرنشان کرد: خدارا شاکرم جوی که در این شهر است در رشت نیست من خیلی به لاهیجان علاقمندم چرا که باند بازی هایی که در شهر های دیگر هست در لاهیجان نیست .
    وی افزود: من که از دو سال قبل ، از این بیمارستان طلب دارم پس دینی هم به گردن ندارم . از زمانی که در این بیمارستان هم نیستم عمل های بخش خصوصی ام افزایش پیدا کرده اما بیمارانم روزی نیست که مسببین این اتفاقات را نفرین نکنند .
    او ادامه داد: شما از مردم بپرسید . اگر تمام این مطالبی که توسط من و در مورد ایشان گفته شد حقیقت نداشت شما و رسانه ی شما آزاد هستید تا زمانیکه فعالیت خبری می کنید هر مطلبی علیه بنده خواستید منتشر کنید ! مگر می شود من بیمارانم را با الفاظ رکیک خطاب کنم و هزار عمل جراحی در این شهر انجام داده باشم؟

    این پزشک جراح تصریح کرد: چرا اکثر پزشکانی که در آی سی یو حضور دارند از اجبار دکتر ارشاد برای مشاوره کلیه بیماران توسط خودش گلایه دارند ؟ من اگر شیفت مقیمی می دادم خانه ام در داخل این بیمارستان بود . بنده پاویون استراحتم در این بیمارستان بود . چطوری می توانم نباشم؟ این ها حرف هایی است که زده شده و باید ثابت کنند . برای بسیاری از پزشکان را کم کردند و ثابت هم کردند .اگر برای من را ثابت کردند چرا از دریافتی ها کم نکردند؟من تمامی تایم هایی که مقیمی بودم را حضور داشتم .
    وی افزود: من ۵ سال در این شهر نمی گویم استخوان شکاندم اما زحمت کشیدم . در حالیکه هیچ وابستگی هم نداشتم و این ها که بنده نیاز داشتند پیغام دادم کلید خانه ی محل استراحتم را از من بگیرند .

    وی ادامه داد: یک مرتبا در حضور همین آقای دکتر ارشاد و دیگر همکارانم که آقای دکتر نیکفر نماینده لاهیجان و سیاهکل هم آمده بودند شدیدترین انتقاداتم را نثار ریاست و نحوه مدیریت این بیمارستان کردم و حتی آقای دکتر نیکفر گفتند من از شما خواهش می کنم کشیک بدهید اما من نپذیرفتم.تا زمانیکه این آقایان هستند کشیک نمی دهم . من در تیر ماه هم کشیک نصفه ی خودم را حاضر بودم . شیفت مقیمی امسال را هم اصلا حضور نداشتم .
    دکتر اختر شمار گفت: من به آقای دکتر نوروز پور هم عرض کردم و گفتم شما حرمت آدم ها را هم نگه داریم چون اتفاقی افتاده بود که این ها کلید خانه محل استراحتم را بدون هماهنگی به پزشک دیگری داده بودند . زمانیکه برای استراحت وارد خانه شدم دیدم همکار بنده در آنجا حضور دارد . گرچه ایشان هم پزشک بودند اما این اتفاق ، بدون هیچگونه هماهنگی توهین به من بود .
    مگر من مُرده ی خانه ی این ها بودم؟ اتفاقا بگویید آقای دکتر نیکفر در جایگاهی نیستند که در این تغییر نقشی داشته باشند .
    آقای نیکفر همان یک مرتبه ای که خراب کردند و (..؟) زدند و ریاست بیمارستان را تعویض کردند برای هفت پشت ایشان کافی است .
    خب تغییر بدهید ایرادی ندارد اما گزینه ای جایگزین کنید به مراتب بالاتر از قبلی نه چنین مدیریت ضعیفی .
    دلیلی نمی شود که هر کسی شما را به عنوان رییس معرفی کند و شما از پس مدیریت یک مجموعه بر نیایی و بعد هم نتوانی در برابر زیر دست خودت که دارد ریاست می کند در این بیمارستان پاسخگو نباشی و هر چه بنویسند هم امضا کنی .
    وی گفت: من الان گه دارم این مصاحبه را می کنم اصلا و ابدا قصد بازگشتن ندارم و اگر تا آن زمان هم مشغول بودم فقط به خاطر این مردم بوده . واقعا هم برای مردم بوده چون پولی به من نمی دادند . حدقل تا زمانیکه این دو مدیر بالقوه ! آنجا باشند بر نمی گردم

    وی تصریح کرد: اما روی سخنم الان با فرماندار مان است و همان نماینده ای که دخالت می کند . دخالت کرد خب ببین الان چه اتفاقاتی در این بیمارستان در حال رخ دادن است . ببین پرسنل این بیمارستان چقدر از این مدیریت رضایت دارند .
    آقای فرماندار این شهر را دریاب !
    بزرگ است برای این افراد مدیریت مکانی که انسان هایشریف و نخبه ای در این مکان حضور داشتند و کار می کردند .

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=35221

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *