×

اظهارات عجیب و غریب بخشدار جوان رودبنه در حضور رییس کل دادگستری گیلان ؛ محمد تمدنی : قهوه خانه ها بزرگترین معضل رودبنه هستند | اگر بناست مشکل معیشت مردم حل شود ، باید قهوه خانه ها را بست | هر روز در قهوه خانه ها سارقین را دستگیر می کنند | جناب فرماندار ؛ ایشان بخشدار شماست !

  • کد نوشته: 78543
  • ۱۴۰۱-۰۳-۱۷
  • 388 بازدید
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ، در جریان سفر حجت الاسلام خلیلی رییس کل دادگستری استان گیلان به شهر رودبنه ، محمد تمدنی بخشدار این شهر طی اظهاراتی ، بزرگترین معضل رودبنه را وجود قهوه خانه ها دانست . وی در سخنانش بیان داشت : شما یک شب تشریف بیاورید و برویم ببینید […]

    اظهارات عجیب و غریب بخشدار جوان رودبنه در حضور رییس کل دادگستری گیلان ؛  محمد تمدنی : قهوه خانه ها بزرگترین معضل رودبنه هستند | اگر بناست مشکل معیشت مردم حل شود ، باید قهوه خانه ها را بست | هر روز در قهوه خانه ها سارقین را دستگیر می کنند | جناب فرماندار ؛ ایشان بخشدار شماست !
  • به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ، در جریان سفر حجت الاسلام خلیلی رییس کل دادگستری استان گیلان به شهر رودبنه ، محمد تمدنی بخشدار این شهر طی اظهاراتی ، بزرگترین معضل رودبنه را وجود قهوه خانه ها دانست .

    وی در سخنانش بیان داشت : شما یک شب تشریف بیاورید و برویم ببینید در قهوه خانه های رودبنه چه خبر است . قهوه خانه مهمترین معضل رودبنه است . اگر قرار است مشکل معیشت مردم حل بشود، اول باید قهوه خانه ها در سطح روستاهای این بخش بسته شود .

    تمدنی در قسمتی دیگر از سخنانش با اشاره به وجود رستوران های بدون مجوز افزود :

    رستوران هایی وجود دارند بدون مجوز ، الا ماشاء الله تا دلتان بخواهد . همه ی این ها مقدمه ی فساد است و می تواند بنیان خانواده را از بین ببرد . جوانی که می خواهد کار بکند در قهوه خانه دارد از بین می رود .

    ما در هر روستا سه قهوه خانه داریم . قهوه خانه کرکره را کشیده پایین . پاسگاه چند مورد را می تواند بگیرد ؟ ‌

    بخشدار تازه کار رودبنه در ادامه اظهارات عجیب خود افزود :
    در یک ماه آینده در رودبنه ، در کنار معضل آب ، معضل برق را داریم . در قهوه خانه دیروز و دیشب ، دزد گرفتند، امروز دزد گرفتند. هر روز دارند دزد می گیرند . این اولین درخواست دِلی خودم بود که به شما ( رییس کل دادگستری استان گیلان ) گفتم .

    گیل و دیلم : شایسته بود فرماندار محترم شهرستان لاهیجان پس از معرفی عضو ستاد انتخاباتی حجت الاسلام والمسلمین رییسی در این شهرستان به عنوان بخشدار که جز سابقه ی تدریس در مدارس ابتدایی و متوسطه حتی یک روز سابقه ی مدیریتی و اجرایی در رزومه ی کاری خود ندارد، وی را توجیه می نمود که : فارغ از نحوه ی پوشیدن لباس رسمی در مقام یک مسئول بالارتبه ی دولتی ، لااقل در مقام سخن ، با در نظر گرفتن موقعیت اجتماعی منطقه ی تحت مدیریت وی ، به جای رویارویی با جوانان بیکار و دست گذاشتن بر تنها تفریحگاه و دلخوشی آنان که از همین طریق بسیاری از خانوار به کسب درآمد مشغول اند، ارتباط حسنه با ایشان را سرلوحه ی فعالیت خود قرار دهد. بنظر نمی رسد این گونه اظهارات و برخورد های سطحی نگرانه چه در کوتاه مدت و چه در بلند مدت اتفاقات خوشایندی را در این شهر برای دولت کار و کرامت رقم زند .

    قطعا در شرایط حساس کنونی کشور حفظ امنیت و آرامش مردم ، مهمترین دغدغه ی این روزهای مراجع امنیتی و نظارتی است که شایسته است مورد توجه مسئولین دولتی قرار گیرد .

    جناب فرماندار؛ در هر صورت بخشدارتان باید بداند

    اولویت های بخش رودبنه ، مواردی است که مختصرا جهت اطلاع ایشان عرض شده تا شاید در اولین تجربه ی مدیریتی ، با نگاهی تخصصی به امور محوله بپردازند .

    رودبنه با حدود ۱۳۶۰۰ هکتار اراضی کشاورزی حدود ۶۰ درصد شالی شهرستان را پوشش می دهد .

    ۱: تکمیل پروژه های آبرسانی مزارع و شبکه انتقال شامل پمپاژ های برقی و لوله گذاری و تکمیل طرح های تجهیز از اولویت هاست.

    ۲: منطقه ویژه اقتصادی با بیش از ۱۰ سال از مصوبه مجلس و دولت همچنان بلا تکلیف است.

    ۳: سیستم آب شرب روستایی علیرغم توسعه کمی در کل بخش دچار مشکلات اساسی در بُعد کیفیت و کمیت آب است.

    ۴: از ۵۴ روستای بخش که دارای ۴۵ کد آبادی (۴۳ دهیاری) بیش از ۳۰ طرح هادی روستا از افق ۱۰ ساله اش سالیان سال است می گذرد نیاز به بازنگری دارد عدم بازنگری اعتراضات عمومی در سطح بخش ایجاد کرده است.

    ۵: راه دسترسی دهبنه به سحرخیز به طول ۴/۵ کیلومتر که زیرسازی آن از سال ۹۱ شروع شده ٫ در صورت آسفالت باعث کوتاه شدن ۹ کیلومتری مرکز شهرستان به ساحل و منطقه ویژه اقتصادی می شود( در حال حاضر شهرستان لاهیجان راه آسفالته مستقیم به دریا ندارد، میبایست از حوزه شهرستان های مجاور به ساحل رفت)

    ۶: شبکه راه های روستایی و همچنین برق نیاز به بازسازی دارد.

    ۷: از ظرفیت آبگیرهای بزرگ منطقه به ویژه تالاب بین المللی امیرکلایه در بعد گردشگری و پرورش ماهی و … با حفظ محیط زیست و رعایت ضوابط به خوبی بهره برداری نمی شود.

    ۸: روستاهای ساحلی به دلیل مجاورت به دریا بخصوص در روستاهای امیرآباد و حسنبکنده در معرض تخریب و پیشروی آب دریا قرار دارند و علیرغم وجود مطالعات جهت احداث دیواره و موج شکن در سازمان آب منطقه یی اقدام عملی صورت نگرفته است.

    ۹: بخش رودبنه در حوزه صنایع دستی و گردشگری روستایی و بومگردی دارای ظرفیت های خوبی است که نیاز به حمایت و تسریع در اقدامات دارد.

    ۱۰: محور رودبنه به چاف از خطرآفرین ترین مسیرهای تردد استان است که باید تعریض و ایمن سازی شود.

    این ها بخشی از مهمترین معضلات رودبنه است که باید در حضور مقامات ارشد استانی و کشوری مطرح نمود، نه بستن قهوه خانه و رستوران !

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=78543

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *