×

افزایش فعالیت سودجویان برای تغییرکاربری اراضی در وضعیت کرونایی

  • کد نوشته: 56751
  • ۱۳۹۹-۰۲-۱۷
  • 68 بازدید
  • ۰
  • مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: از زمان شیوع کرونا تاکنون فعالیت افراد غیرمجاز برای تغییر کاربری اراضی کشاورزی افزایش یافته است که با آنها برخورد قانونی شده است. به گزارش گیل و دیلم به نقل از ایسنا ،حسن گیلان‌پور در گفت‌وگویی با بیان اینکه گیلان ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد و […]

    افزایش فعالیت سودجویان برای تغییرکاربری اراضی در وضعیت کرونایی
  • مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: از زمان شیوع کرونا تاکنون فعالیت افراد غیرمجاز برای تغییر کاربری اراضی کشاورزی افزایش یافته است که با آنها برخورد قانونی شده است.

    به گزارش گیل و دیلم به نقل از ایسنا ،حسن گیلان‌پور در گفت‌وگویی با بیان اینکه گیلان ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد و تغییر کاربری غیرمجاز معمولا در شالیزارها بیش از باغات و یا مزارع سبزی و صیفی رخ می‌دهد، اظهار کرد: به دلیل وسعت شهرستان رشت بیشترین تغییرکاربری های غیرمجاز در این شهرستان صورت گرفته است و بیشترین برخوردها و پیگیری‌ها نیز در این شهرستان انجام می‌شود.

    وی افزود: همواره در هر تعطیلاتی سودجویان بیش از دیگر مواقع به فکر تغییرکاربری اراضی به صورت غیرمجاز می‌پردازند و از زمان شیوع کرونا نیز همچنان از فرصت در خانه ماندن‌ مردم سوء استفاده کردند و فعالیت های سودجویانه خود را افزایش دادند.

    گیلان پور ادامه داد: خوشبختانه مردم نسبت به جلوگیری از تغییرکاربری اراضی شالیزاری همکاری بسیار خوبی با ما دارند و درصد بالایی از تغییرکاربری اراضی از سوی مردم به ما گزارش می‌شود.

    وی خاطرنشان کرد: سال گذشته بالغ بر ۱۵۹ فقره پرونده تغییرکاربری به دادگاه ه فرستاده شد و با همکاری قوه قضاییه برخورد لازم با  متخلفین صورت گرفت.

    مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: ۴۹ فقره پرونده فرستاده شده به دادگاه‌ها اعلام تبرئه شد که ما مجدا درخواست تجدید نظر کرده‌ایم.

    وی تصریح کرد: گشت‌های شبانه‌روزی در ادارات مختلف جهاد کشاورزی شهرستانهای مستقر کرده‌ایم تا سودجویان هیچ فرصتی برای تغییرکاربری‌های جدید نداشته باشند.  

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=56751

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *