×

افزایش قابل توجه شاخص‌های حوزه ورزش گیلان در بعد از انقلاب

  • کد نوشته: 40850
  • ۱۳۹۷-۱۰-۱۸
  • 121 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با بیان اینکه اماکن ورزشی گیلان از ۲۰ مکان در سال ۵۷ به ۳۳۸ مکان ورزشی در سال ۹۷ افزایش یافته است، گفت: در تمامی شاخص‌های حوزه ورزش ۲ هزار و ۷۱۲ درصد رشد را طی این ۴۰ سال انقلاب اسلامی شاهد هستیم. به گزارش گیل و دیلم، مریم بخشی در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی […]

    افزایش قابل توجه شاخص‌های حوزه ورزش گیلان در بعد از انقلاب
  • مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با بیان اینکه اماکن ورزشی گیلان از ۲۰ مکان در سال ۵۷ به ۳۳۸ مکان ورزشی در سال ۹۷ افزایش یافته است، گفت: در تمامی شاخص‌های حوزه ورزش ۲ هزار و ۷۱۲ درصد رشد را طی این ۴۰ سال انقلاب اسلامی شاهد هستیم.

    به گزارش گیل و دیلم، مریم بخشی در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، اظهار کرد: بر اساس آمارهای واحد آمار اداره کل ورزش و جوانان گیلان در مجموع تمامی شاخص‌های اصلی حوزه ورزش همچون سرانه فضاهای ورزشی، جمعیت ورزشکاران، تعداد باشگاه‌ها، هیئت‌ها، مربیان، داوران و پرسنل اداره کل، ۲ هزار و ۷۱۲درصد رشد را در این ۴۰ سال پیروزی انقلاب شاهد هستیم.

    وی با اشاره به اینکه سرانه فضاهای ورزشی گیلان در سال ۵۷ حدود ۶صدم مترمربع بود و امروز به نیم متر مربع رسیده است، گفت: در بخش سرانه فضاهای ورزشی ۸۴۵ درصد افزایش داریم و تعداد اماکن ورزشی روباز و سرپوشیده نیز از ۲۰ مکان به ۳۳۸ مکان ورزشی رشد پیدا کرده است.

    مدیرکل ورزش و جوانان گیلان گفت: تعداد باشگاه‌های ورزشی در ابتدای انقلاب ۲۲ و امروز به ۹۸۶ باشگاه، هیئت‌های ورزشی استانی از ۲۰ به ۴۷ هیئت، تعداد مربیان از ۱۱۰ نفر در سال ۵۷ به۱۲ هزار و ۱۵۷ نفر و تعداد داوران ورزشی از ۹۰ نفر در اول انقلاب به ۳۰۷ نفر در سال ۹۷ رسیده است. 

    وی با اشاره به رشد چشمگیر حضور مردم در ورزش‌های همگانی پس از ۴۰ سال انقلاب اسلامی، گفت: در سال ۵۷ حدود ۶ هزار و ۵۰۰ نفر آمار ورزشکاران سازمان یافته گیلان بود که امروز در سال ۹۷ با برگزاری برنامه‌های ورزش عمومی و توسعه ورزش همگانی به ۱۳۴ هزار و ۵۱۱ نفر رسیده که رشد هزار و ۹۶۹درصدی را نشان می‌دهد. 

    وی افزود: در دهه فجر چهلمین سال انقلاب هم چندین پروژه افتتاحی و اخبار خوش برای مردم و ورزشکاران گیلانی داریم که در روزهای آینده اطلاع رسانی خواهیم کرد. 

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=40850

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *