×

افزایش ۲۱ درصدی قیمت کرم ابریشم در کشور

  • کد نوشته: 45110
  • ۱۳۹۸-۰۲-۰۳
  • 194 بازدید
  • ۰
  • رئیس مرکز نوغانداری کشور با اشاره به اعلام قیمت تخم نوغان در کشور گفت: بر اساس اعلام شورای اقتصاد و با انجام کارهای کارشناسی دقیق امسال قیمت تضمینی تخم نوغان ۲۱ هزار و ۹۰۰ تومان بوده که با افزایش ۲۱ درصدی مواجه هستیم. به گزارش گیل و دیلم، عدیل سروی امروز در جمع خبرنگاران با […]

    افزایش ۲۱ درصدی قیمت کرم ابریشم در کشور
  • رئیس مرکز نوغانداری کشور با اشاره به اعلام قیمت تخم نوغان در کشور گفت: بر اساس اعلام شورای اقتصاد و با انجام کارهای کارشناسی دقیق امسال قیمت تضمینی تخم نوغان ۲۱ هزار و ۹۰۰ تومان بوده که با افزایش ۲۱ درصدی مواجه هستیم.

    به گزارش گیل و دیلم، عدیل سروی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وضعیت بازار کرم ابریشم مناسب است اظهار کرد: استفاده از نخ‌های ابریشم برای کشاورزان مزیت‌های بسیار زیادی داشته و می‌توانند در جاهای مختلف از این ابریشم استفاده کنند که این امر موجب استقبال خوب کشاورزان برای خرید این کرم شده است.

    وی با اشاره به اعلام قیمت تخم نوغان در کشور گفت: بر اساس اعلام شورای اقتصاد و با انجام کارهای کارشناسی دقیق، امسال قیمت تضمینی تخم نوغان ۲۱ هزار و ۹۰۰ تومان بوده که با افزایش ۲۱ درصدی مواجه هستیم.

    رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور با اذعان به اینکه توزیع تخم نوغان از هفت اردیبهشت آغاز می‌شود تصریح کرد: مقرر شد توزیع تخم نوغان در ۱۸ نقطه جغرافیایی و در ۱۰ شهرستان مهم و هشت شهرستانی که میزان توزیع نوغان کم بوده از هفت اردیبهشت آغاز شود‌.

    سروی با اشاره به اینکه گیلان ۴۰ درصد ابریشم کشور را تأمین می‌کند بیان کرد: یکی از شغل‌هایی که از گذشته در استان گیلان رایج بوده پرورش کرم ابریشم است به‌طوری‌که هم‌اکنون ۴۰ درصد کرم ابریشم کشور در استان گیلان تهیه می‌شود.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=45110

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *