×

کارشناس سازمان هواشناسی گیلان خبر داد:
افزایش ۸ درجه ای دمای هوا در گیلان

  • کد نوشته: 106453
  • ۱۴۰۳-۰۷-۰۱
  • 2 بازدید
  • ۰
  • کارشناس هواشناسی گیلان گفت: نقشه‌های هواشناسی نشانگر تضعیف تدریجی ناپایداری هوا و افزایش چهار تا هشت درجه‌ای دما در استان است....
    افزایش ۸ درجه ای دمای هوا در گیلان
  • به گزارش گیل و دیلم ، فروغ مومن‌پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: بر این اساس به مرور شاهد تضعیف تدریجی ناپایداری طی امروز در گیلان هستیم که در پی آن، برناکی، مه آلودگی هوا، وزش باد در برخی مناطق موقتی شدید، در برخی نقاط بارندگی گاه رگباری و رعد و برق مورد انتظار است.

    وی بیان کرد: از امروز تا ظهر سه‌شنبه هفته جاری ضمن پایداری جوی، آسمانی غالبا صاف تا نیمه ابری، وزش باد گاه جنوبی در پاره‌ای مناطق شدید و افزایش دما در گیلان پیش بینی می شود.

    کارشناس هواشناسی گیلان اضافه کرد: با نفوذ توده هوای خنک و ناپایدار در استان بار دیگر از بعدازظهر سه‌شنبه تا پایان هفته جاری شرایط برای ابرناکی و مه‌آلودگی هوا، کاهش نسبی دما، وزش باد در برخی مناطق موقتی شدید در بعضی ساعات بارندگی و در مناطقی به صورت رگباری و شدید توام با رعد و برق پیش بینی شده‌است.

    وی اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته منطقه اسب‌وونی تالش با ۱۱ درجه سلسیوس کمترین و صومعه‌سرا با ۲۹ درجه گرمترین شهر استان بوده اند و دمای فعلی رشت نیز ۲۶ درجه و رطوبت ۶۹ درصد است.

    مومن‌پور بیان کرد: دریا طی امروز و فردا (دوشنبه) با ارتفاع موج ۱۰ تا ۵۰ سانتی‌متر برای فعالیت‌های دریانوردی با احتیاط مناسب است.

    آسمان گیلان هم‌اینک کمی تا نیمه ابری همراه با وزش باد است

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=106453

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *