×

امام جمعه رشت: کاندیداها در مناظره ،اخلاق اسلامی را مد نظر قرار دهند

  • کد نوشته: 16009
  • ۱۳۹۶-۰۲-۲۲
  • 100 بازدید
  • ۰
  • امام جمعه رشت گفت: از کاندیداها می خواهیم اخلاق و تربیت اسلامی را مد نظر قرار دهند و در مناظره ها سخنان بی اساس را مطرح نکنند. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، آیت الله زین العابدین قربانی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، با اشاره به جایگاه نیمه شعبان نزد شیعیان و اهل سنت، اظهار […]

    امام جمعه رشت:  کاندیداها در مناظره ،اخلاق اسلامی را مد نظر قرار دهند
  • امام جمعه رشت گفت: از کاندیداها می خواهیم اخلاق و تربیت اسلامی را مد نظر قرار دهند و در مناظره ها سخنان بی اساس را مطرح نکنند.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، آیت الله زین العابدین قربانی در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، با اشاره به جایگاه نیمه شعبان نزد شیعیان و اهل سنت، اظهار کرد: اهل سنت در کنار شیعیان نیمه شعبان را جشن می گیرند، زیرا امام زمان(عج) منجی عالم بشریت است.

    وی توحید و پرستش خداوند را یکی از پیام های رسالت انبیاء دانست و افزود: همه پیامبران سه پیام محوری داشتند اما نتوانستند این پیام ها را به صورت کامل تحقق ببخشند. پیام دوم رسالت انبیاء استکبارستیزی، مبارزه با طاغوت و عدم همسویی با پادشاهان زورگوی زمان است.

    امام جمعه رشت با اشاره به حمایت استکبار جهانی از اسرائیل، داعش، تکفیری ها و…، تصریح کرد: کشورهای اسلامی همواره از توطئه های طاغوت در رنج بوده اند و امروز رژیم صهیونیستی با اجازه عربستان یمن را بمباران می کند لذا نباید به مستکبرین و طاغوتیان تکیه کرد.

    نماینده ولی فقیه در گیلان برقراری عدالت در سراسر جهان را سومین پیام رسالت انبیاء دانست و عنوان کرد: در دنیا عده ای از همه امکانات برخوردار هستند، اما بسیاری از افراد به نان شب محتاج هستند و مکانی برای زندگی ندارند لذا در تمام کتب آسمانی خداوند به مردم وعده منجی و نجات  بخش آنان از ناعدالتی را داده است؛ کسی که با پیاده کردن دستورات الهی جهان را پر از عدل و داد می کند.

    وی با بیان اینکه پیامبران موفق به تحقق عدالت در زمین نشدند، گفت: بشر در انتظار ظهور منجی الهی است و همه از منشورهای سازمان ملل ناامید هستند، اما امام زمان(عج)، اسلام واقعی را در تمام دنیا حاکم خواهد کرد تا تمامی جهانیان را از ظلم نجات دهد.

    امام جمعه رشت با اشاره به نامگذاری میلاد امام زمان(عج) به عنوان روز سربازان گمنام، اضافه کرد: سربازان گمنام امام زمان(عج) با تمام توان و بدون ادعا به نظام جمهوری اسلامی ایران خدمت می کنند و مانع از نفوذ توطئه های پنهان دشمنان به این آب و خاک می شوند. در واقع امنیت کنونی کشور از وجود نیروهای اطلاعاتی است.

    این کارشناس دینی با اشاره به ابراز نگرانی مقام معظم رهبری درباره تصویب سند ۲۰۳۰، متذکر شد: با اجرای این مصوبه دانش آموزان از آموزه های اسلامی و آموزش قرآن محروم خواهند شد. نباید اجازه دهیم حقوق بشر ابزار سیاسی در دست استکبار جهانی شود.

    وی با بیان اینکه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا قرار داریم، خاطرنشان کرد: تاکید مقام معظم رهبری بر حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای است تا فرد اصلح از طرف مردم انتخاب شود لذا از کاندیداها می خواهیم اخلاق و تربیت اسلامی را مد نظر قرار دهند و در مناظره ها سخنان بی اساس را مطرح نکنند.

    آیت الله قربانی با بیان اینکه همه گزینه‌ها یکسان نیستند و به همین دلیل باید در انتخاب دقت کرد، گفت: کاندیداها نباید برای گرفتن رای، حرف‌های نادرست، دروغ و فریب به کار برند و لذا مردم نیز باید افراد با تجربه، آگاه، کاردان و دارای حسن اخلاق را انتخاب کنند تا موجب اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شود.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=16009

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *