×

امام جمعه سیاهکل: یکی از موانع اصلی تولید مسئول بی کفایت است/آمار زندانیان شورای شهر ما را نگاه کنید، ماشاالله رو هم که نیست، شهر را در یک مدت چهارساله پرس کردند و نمی گذارند حرکت بکند، همین ها باز هم آمدند و کاندیدا شدند / آماری بگیرید چند نفر از اعضای شورای شهر گرفتار محاکم قضایی و زندان هستند

  • کد نوشته: 66875
  • ۱۴۰۰-۰۱-۱۶
  • 120 بازدید
  • ۰
  • امام جمعه سیاهکل گفت: این را دیگر من و شما باید حواسمان باشد، همه این ها جرایم سازمان یافته ندارند که مجاری اطلاعاتی و امنیتی ما بتوانند این ها را رد بکنند، بعضی از این ها همینکه پرس کردند و بن بست ایجاد کردند و نشد شهر را حرکت بدهند، باور بکنید اگر شوراهای شهر […]

    امام جمعه سیاهکل:  یکی از موانع اصلی تولید مسئول بی کفایت است/آمار زندانیان شورای شهر ما را نگاه کنید، ماشاالله رو هم که نیست، شهر را در یک مدت چهارساله پرس کردند و نمی گذارند حرکت بکند، همین ها باز هم آمدند و کاندیدا شدند / آماری بگیرید چند نفر از اعضای شورای شهر گرفتار محاکم قضایی و زندان هستند
  • امام جمعه سیاهکل گفت: این را دیگر من و شما باید حواسمان باشد، همه این ها جرایم سازمان یافته ندارند که مجاری اطلاعاتی و امنیتی ما بتوانند این ها را رد بکنند، بعضی از این ها همینکه پرس کردند و بن بست ایجاد کردند و نشد شهر را حرکت بدهند، باور بکنید اگر شوراهای شهر و روستا با قابلیت نباشد جلوی کارکرد امام جمعه، نماینده، فرماندار و سازمان های دیگر را می گیرد.

    به گزارش گیل و دیلم به نقل از درسیاهکل، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی کریمی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه سیاهکل، اظهار کرد: در آستانه انتخابات بزرگی قرار داریم، یک فرصت دو ماهه برای حماسه آفرینی مجدد، مسجدی ها را انتخابات کنید و همین برای ما یک شاخصه باشد، آقا کی را انتخاب بکنیم، آن شخصی که مسجدی باشد، آنی که مسجدی باشد اهل نماز و مراعات است و خودش را در می یابد و مسائل را پیدا می کند، خداوند بن بست ها را در مقابل او راه گشایی می کند.

    وی افزود: افرادی را انتخاب کنیم که رونق مساجد و مراکز فرهنگی و مذهبی برایش اولویت اول باشد، نه اینکه از هرچیزی حرف می زند، اما نسبت به مسائل فرهنگی و مذهبی کمترین دغدغه و توجهی ندارد.

    امام جمعه سیاهکل با بیان اینکه انتخابات دست آورد بزرگ انقلاب اسلامی است، گفت: اگر ما در انتخابات حواسمان نباشد یهو از دل همین صندوق ها بنی صدری میزند بیرون، آمار زندانیان شورای شهر ما را نگاه کنید، یهو آنها میزنند بیرون، ببینید یک آماری بگیرید چند نفر از اعضای شورای شهر گرفتار محاکم قضایی و زندان هستند.

    کریمی بیان کرد: ما باید حواسمان خیلی جمع باشد، ما در مساله انتخابات می توانیم زمینه را برای تعجیل در فرج امام زمان (عج) فراهم کنیم و از همین انتخابات نیز می توان یکی سری از افراد نا اهل و نامحرم را وارد دستگاه ها کرد.

    وی تصریح کرد: حسب توصیه اکید امام راحل عظیم الشان، باید جایگاه ها به اهل و محرم آن واگذار شود، اگر اهل و محرم نباشد، چه کسانی وارد می شوند، نا اهل و نامحرم، نا اهل و نامحرمی که الی ماشاالله جریان نفوذی و جاسوسی در بدنه آن ورود می کند و بعد فیلمی مثل گاندو ساخته می شود و اعتراض می کنند و می گویند چرا نمیگذارید ما کار کنیم؟ کدام کار؟ مثلا چه شد؟ وقتی مدیریت قیمت گذاری مرغ و تخم مرغ و عرضه پخش یک روغن به مردم را ندارید، این چه مدیتی است؟ حال آن گاندو جای خودش، با دقت در انتخابات حواستان به گاندوهای پیش رو باشد و گاندوهای آینده را دریابید.

    امام جمعه سیاهکل خاطرنشان کرد: انتخابات بدان معنا نیست که به کسی موقعیت بدهید و آن وقت انتقاد بکنید و بعد بگوید چنین شد و چنان شد، نه، باید در مقابل افرادی که صلاحیت ندارند و یکجوری ما را فریب دادند زبان به اعتراض برد و باید آن را به مسیر درستش حرکت داد، اگر چنین شد باید در مقابل چنین شخص و اشخاصی ایستادگی و روشنگری کرد، بحث اهمیت انتخابات را مهم بدانیم.

    کریمی تصریح کرد: طرف آنقدر کارنامه خالی و ضعیف و کارهای انجام نشده دارد، حالا سر صحبت از رفراندوم می کند، واقعا دنبال رفراندوم هستی؟ اولا انتخابات ۱۴۰۰ همان رفراندومی است که به دنبالش هستی، ثانیا مگر هر رفراندومی نشان از حق و حقیقت است؟ مگر معاویه دنبال رفراندوم نبود؟ نتیجه آن چپه شد؟ حق و حقیقت را همیشه با رفراندوم نمی شود به دست آورد، باید به دنبال اهل حقیقت باشیم، مسئله جمهوریت، اسلامیت و آزادیخواهی، انتخاباتی داشته باشیم که دشمن را مأیوس بکند، انتخاباتی می تواند دوسویه باشد، انتخاباتی که دشمن را امیدوار می کند و انتخاباتی که دشمن را مأیوس می کند، چرا دشمن به فکر فضای مجازی افتاده است، اغلب فتنه هایی مثل ۸۸ که به مراتب از خباثت افرادی مثل بنی صدرها توسط بعضی از فتنه جویانی که انجام شده و در مقابل قانون تمکین نکردند بزرگتر انجام شده بود و چون نتایج انتخابات به شکلی که خودشان می خواستند نبود تمکین نکردند، خب این انتخابات می تواند دشمن را مایوس کنذ اگر درست انتخاب کنیم.

    وی گفت: انتخابات باید با مشارکت و حضور حداکثری و انتخاب اصلح قوی باشد و این راه نجات است، با انتخاب اصلح می توانیم راه رشد و توسعه همه جانبه، رونق تولید را بپیماییم و موانع تولید را رفع کنیم.

    امام جمعه سیاهکل تأکید کرد: یکی از موانع اصلی تولید مسئول بی کفایت است، مسئول اگر بی کفایت باشد یکی از بدترین موانع تولید است، ممکن است مسئولی جایگاهی داشته باشد که در شان آن جایگاه نیست، این شهر ما چرا اینجوری پرس شده، در شورای شهر بعضی از دوستان، بعضی از روستا ها و بعضی از شهرها چرا عقب افتاده هستند، حالا جالب است بعضی ها آمدن و نامزد هم شدند، ماشاالله رو هم نیست که، شهر را در یک مدت چهارساله پرس کردند و نمی گذارند حرکت بکند، از همین ها باز هم آمدند و کاندیدا شدند، حالا همشان نباشند نیمی از آنها اینجوری هستند، خب همشون نباشند مثلا نمی شد؟ خب این چهار سال چه گلی به شاخ کی زدی و حالا با اخوال روح آمدی جلو می گویی من هم هستم.

    کریمی افزود: این را دیگر من و شما باید حواسمان باشد، همه این ها جرایم سازمان یافته ندارند که مجاری اطلاعاتی و امنیتی ما بتوانند این ها را رد بکنند، بعضی از این ها همینکه پرس کردند و بن بست ایجاد کردند و نشد شهر را حرکت بدهند، باور بکنید اگر شوراهای شهر و روستا با قابلیت نباشد جلوی کارکرد امام جمعه، نماینده، فرماندار و سازمان های دیگر را می گیرد، شما هر دولتی تشکیل بدهید اگر شورای شهر و روستای شما در تراز نباشد جاهای دیگر پیشرفت می کنند.

    وی خاطرنشان کرد: البته ما از سازمان های اطلاعاتی، حفاظتی و امنیتی ممنون و سپاسگذاریم و واقعا این دوستان ما مشارکت دارند، اما از آن طرف ما هم سهمی داریم، باید حواسمان باشد که اول انتخابات را جدی بگیریم، اول مشارکت حداکثری و دغدغه مند داشته باشیم، دست همه را بگیریم و بیاوریم، این قدرت می دهد به کشور، قدرت سیاسی کشور را بالا می برد و اینکه اصلح برای ما مهم باشد.

    امام جمعه سیاهکل گفت: اسلام با مناسبت ها ضدیت ندارد، بلکه با خرافات و جهالت مبارزه می کند، نگاه اسلام به مناسبت ها آرمانی و ارزشی است.

    کریمی ابراز کرد: دهه آخر شعبان و که آستانه ورود به ماه مبارک رمضان است موسوم شده به بهداشت و نکوداشت مساجد، مساجد پاک ترین و مزین ترین و بهترین سنگر همه جانبه اخلاقی، فکری، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، مکتبی و معرفی است که توان احتماعی بی بدیل بسیاری دارد که نمونه آن نظام مقدس جمهوری اسلامی می باشد که در مساجد احیا می شود.

    وی ضمن گرامیداشت یوم الله ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی، گفت: ۱۲ فروردین که ثمره جمهوری اسلامی است، اینکه میگوییم محصول مساجد است برای اینکه در مساجد جمهوریت، اسلامیت، امامت و ولایت است که ثمره آن نظام پرشکوه انقلاب اسلامی می باشد.

    امام جمعه سیاهکل بیان کرد: سازمان های متصدی به خصوص اوقاف، تبلیغات و خدای نکرده ارشاد، حالا ارشاد این را نشوند، این هایی که جایگاه مستقیمی و به خصوص مدیریت امور فرهنگی و مذهبی را دارند جا دارد تا همت مضاعفی را در اثرگذارتر کردن مناسبت ها و رونق بخشی مساجد و محافل معرفتی داشته باشند.

    کریمی ابراز کرد: مردم عزیز؛ ما باید قدر مساجد را بیشتر بشناسیم، معمار کبیر انقلاب فرموده بودند که مساجد سنگر است و سنگرها را حفظ کنید، بنده از نظر کسی که در هر موقعیت سیاسی و اجتماعی که داشته ام، هر کجا که بازدید و حضوری داشتم، آن مناطقی که مساجدشان رونق داشت، شکوفایی خوبی داشت و مردم آن مناطق موفق تر بودند، اما آنجایی که مسجدشان متروکه بود آن ها خودشان نیز غریب و متروکه شده بودند.

    وی با بیان اینکه اگر بخواهیم هر کجا رونقی اتفاق بیوفتد، این رونق با فعال سازی مساجد اتفاق می افتدریال گفت: چرا برخی از گروه ها مساجد را به آتش می زدند، چون میدانند در مسجد احساسات، انسان سازی، جمهوریت اتفاق می افتد و مردمی که اهل مسجد هستند را نمی توان گرفتار کرد و مردمی که اهل فضای مجازی باشند را می توان به آن ها القا کرد و در جهالت قرار داد.

    امام جمعه سیاهکل با بیان اینکه در مسجد است که رجایی و باهنر، حججی و سردار سلیمانی ها ساخته می شوند، خاطرنشان کرد: شهید کریمی اهل معامله نبود، نه جاذبه های قدرت آن را فریب می داد، نه دنبال قرارداد مالی بود و نه فریب و مرعوب جریانات زر و زور و تزویر می خورد، این شخصیت ها محصول مسجد بودند، شهادت، کریمی را حذف نکرد، او را نامی تر ساخت، امروز هم از شهید کریمی به عنوان یک شخصیت برجسته یاد می شود.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=66875

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *