×

امام جمعه لاهیجان: خود بسیجی ها هم از عظمت خود بی خبرند

  • کد نوشته: 25244
  • ۱۳۹۶-۰۸-۲۶
  • 103 بازدید
  • ۰
  • به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» حجت الاسلام مهدی صدیق در خطبه های نماز جمعه این هفته لاهیجان با تسلیت ایام رحلت جانسوز پیامبر اسلام (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع)، ویژگی ها، رفتار و صفات برجسته پیامبر اکرم (ص) را معرفی کرد، گفت: یکی از ویژگی های ارزنده […]

    امام جمعه لاهیجان: خود بسیجی ها هم از عظمت خود بی خبرند
  • به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» حجت الاسلام مهدی صدیق در خطبه های نماز جمعه این هفته لاهیجان با تسلیت ایام رحلت جانسوز پیامبر اسلام (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع)، ویژگی ها، رفتار و صفات برجسته پیامبر اکرم (ص) را معرفی کرد، گفت: یکی از ویژگی های ارزنده پیامبر زبان نرم، سخن مهربانانه گفتن، مهریانی و خوشرویی بود.

    وی با بیان اینکه «شنیدن صدا و نظرات مردم از دیگر ویژگی های برجسته پیامبر اسلام بود»، خطاب به قضات عنوان کرد: بنده خواهش می کنم دقایقی به حرف های مردم گوش دهید، برخی مردم نمی توانند حرف های خود را خوب برسانند چرا که طرف مقابل قدرت و وکیل توانا دارد اما برخی بندگان خدا حتی پول این را ندارند که وکیل بگیرند و از حق خود به درستی دفاع بکنند، باید به حرف این مردم گوش داد و حرف هایشان را شنید.

    حجت الاسلام صدیق همدردی با مردم را از دیگر ویژگی های پیامبر دانست و خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم در مشکلات و حوادث در کنار مردم بود، مقام معظم رهبری نیز در حادثه زلزله اخیر مدبرانه و دلسوزانه از همه مسئولین، نهاد ها و … خواست تا به کمک مردم بیایند.

    خطیب جمعه لاهیجان اضافه کرد: دریادلی و تحمل سختی ها نیز از ویژگی های اصلی پیامبر است، ایشان سختی ها و دشواری های بسیار زیادی را در آن زمان تحمل کردند.

    او با اشاره به شروع دهه وقف و گرامیداشت این دهه، با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص)، تصریح کرد: ایشان فرمودند اگر انسان بمیرد پرونده وی بسته می شود، مگر این که سه عمل «باقی گذاشتن صدقه جاریه، تولید و ترویج علم و پرورش فرزند شایسته» انجام دهد، کسی که این اعمال را انجام دهد حتی اگر دو هزار سال پیش مرده باشد پرونده اش باز می ماند و از ثمرات آن بهره مند می شود.

    صدیق با اشاره به اهمیت وقف عنوان کرد: کسانی که می توانند وقف کنند تا هم به نیازمندان و جامعه کمک کنند و هم از ثمرات آن بهره مند شوند.

    وی گفت: پیامبر اسلام (ص) در یکی از بیاناتشان فرمودند همه مردم تا وقتی که سه کار امر به معروف، نهی از منکر و کمک کار یکدیگر بودن در خوبی ها و تقوا را انجام دهند در سعادت و خوشبختی و عاقبت به خیری خواهد بود.

    حجت الاسلام صدیق با اشاره به حادثه زلزله اخیر و ابراز تسلیت، عنوان کرد: یک نمونه از کمک و پشتیبانی در کار نیک را در زلزله اخیر مشاهده کردیم که چگونه مردم به کمک یک دیگر آمدند.

    امام جمعه لاهیجان عنوان کرد: مردم در زلزله اخیر به قدری کمک کردند که اعلام شد دیگر نیازی به آذوقه وجود ندارد و برخی اقلام دیگر همچون پلاستیک، چادر، پتو و … مورد نیاز است، دستتان درد نکند که کمک کردید اما خوب است که مدیریت داشته باشیم، هرکسی یک ماشین نبرد و موجب بروز مشکلاتی نشود، کمک های مردم باید با مدیریت و مشخصات باشد.

    وی با اشاره به در پی بودن هفته بسیج عنوان کرد: بسیج یک موهبت الهی است، قدر بسیج را نمی دانیم حتی خود بسیجی ها نیز از عظمت خود با خبر نیستند، باید قدر بسیج را بدانیم و برای آن بیش از پیش ارزش قائل شویم.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=25244

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *