×

امسال،سال‌آور فندق در گیلان است

  • کد نوشته: 19487
  • ۱۳۹۶-۰۵-۲۴
  • 101 بازدید
  • ۰
  • تولید فندق در رودسر امسال نسبت به سال گذشته افزایش می‌یابد. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم احسان الله مشتاق با اشاره به اینکه رودسر قطب تولید فندق در کشور است،گفت: برداشت فندق در این شهرستان هم اکنون در حال انجام است. وی افزود:برداشت فندق از اواخر تیرماه آغاز می‌شود و تا مهرماه ادامه […]

    امسال،سال‌آور فندق در گیلان است
  • تولید فندق در رودسر امسال نسبت به سال گذشته افزایش می‌یابد.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم احسان الله مشتاق با اشاره به اینکه رودسر قطب تولید فندق در کشور است،گفت: برداشت فندق در این شهرستان هم اکنون در حال انجام است.

    وی افزود:برداشت فندق از اواخر تیرماه آغاز می‌شود و تا مهرماه ادامه دارد.

    مشتاق با اشاره به اینکه به دلیل نبود سرمازدگی،امسال شاهد افزایش تولید فندق در رودسر هستیم،خاطر نشان کرد: سالانه ده هزار تن فندق در رودسر تولید می‌شود و پیش‌بینی می‌شود امسال این میزان افزایش یابد.

    مدیر جهادکشاورزی رودسر ادامه داد:این شهرستان ۸هزار نفر فندق‌کار دارد و پایین‌بودن حد غرامت نسبت به تعرفه بیمه از مشکلات فندق کاران این شهرستان است.

    وی تصریح کرد:فندق رودسر از کیفیت بسیار مناسبی برخوردار است و توسعه صنایع‌تبدیلی در این محصول می‌تواند ارزش افزوده فروش فندق را به فندق‌کاران برگرداند.

    مشتاق با اشاره به پراکندگی باغات گفت:رودسر ۱۲هزار و ۷۰۰هکتار باغات فندق دارد و به علت نبود سرمازدگی امسال شاهد تولید مناسب گردو در این شهرستان هستیم/ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=19487

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *