×

نائب رئیس صندوق چای:
امسال بالغ بر ۷۰ درصد چایکاران را تحت پوشش بیمه قرار می‌دهیم

  • کد نوشته: 102958
  • ۱۴۰۳-۰۳-۲۰
  • 16 بازدید
  • ۰
  • نائب رئیس صندوق چای، خواستار تخصیص بخشی از عایدات واردات چای در چرخه تولید شد و گفت: رنج تولید برگ سبز بر عهده چایکاران است.
    امسال بالغ بر ۷۰ درصد چایکاران را تحت پوشش بیمه قرار می‌دهیم
  • به گزارش گیل و دیلم ، هادی امیدی در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه صندوق حمایت از توسعه صنعت چای در راستای افزایش سرمایه و ارائه تسهیلات ارزان قیمت به چایکاران نیازمند تخصیص اعتبارات دولتی است، اظهار کرد: سرمایه صندوق در حال حاضر ۱۱۷ میلیارد تومان است.

    وی با اشاره به پرداخت تسهیلات چهار درصد بهزراعی و خرید ادوات کشاورزی به چایکاران و بهسازی برای کارخانجات چایسازی از محل صندوق چای، افزود: بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان تسهیلات به چایکاران و واحدهای چایسازی به عنوان سهامداران صندوق پرداخت شده و لذا با حمایت استاندار گیلان، شاهد رونق صنعت چای هستیم.

    نائب رئیس هیئت مدیره صندوق حمایت از توسعه صنعت چای خواستار تخصیص بخشی از عایدات واردات چای در چرخه تولید شد و گفت: رنج تولید برگ سبز بر عهده چایکاران است و باید از واردات چای، رونق تولید و توسعه صنعت چای را رقم بزنیم.

    امیدی ۴۶ هزار چایکار و کارخانه دار را سهامدار صندوق حمایت از توسعه صنعت چای دانست و بیان کرد: نیاز مصرفی چای در کشور حدود ۸۰ هزار تن بوده و ۳۵ هزار تن را در داخل تولید می کنیم و لذا نیازمند واردات ۳۰ تا ۴۰ هزار تنی هستیم.

    وی با بیان اینکه واردات غیر کارشناسی تنظیم بازار را بر هم می زند، خاطرنشان کرد: نابسامانی بازار چای در سال گذشته به واسطه واردات بی رویه سال قبل تر بود که این روند در سال اصلاح است.

    نائب رئیس صندوق چای با اشاره به دستور قاطع استاندار گیلان درباره چای سنواتی، عنوان کرد: با اعلام استاندار گیلان مبنی بر عدم خروج چای سنواتی از انبارها همزمان با آغاز برداشت برگ سبز در سال جاری، تاکنون مشکلی نداشتیم؛ چای سنواتی فقط برای امحا یا کمپوست از انبار خارج می شود.

    وی با بیان اینکه چای سنواتی به چایکار و کارخانه دار آسیب می زند، یادآور شد: اگر کارخانه دار چای خشک تولیدی را به فروش نرساند، چایکار دچار مشکل می‌شود.

    امیدی با اشاره به برنامه صندوق برای بیمه محصولات چایکاران، تاکید کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال ۱۴۰۳، بالغ بر ۷۰ درصد چایکاران را تحت پوشش بیمه قرار می‌دهیم.

    نائب رئیس صندوق چای در پایان هر ۳۵ هزار تن چای خشک تولیدی را کیفی و دارای قابلیت مصرف دانست و اضافه کرد: نیازمند واردات چای هستیم و لذا صادرات چای ایرانی زمانی خوب است که چای صادراتی کیفی و ارزآور باشد و با قیمت واقعی عرضه شود، زیرا چای ایرانی بدون استفاده از مواد شیمیایی تولید می‌شود و توانایی رقابت در بازارهای جهانی را دارد.

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=102958

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *